2016 FAALİYET RAPORU
PDF BNP PARIBAS GRUP İLETİŞİM ENGLISH

TEB İNSAN KAYNAKLARI GRUBU

TEB’in stratejik hedeflerine ulaşması açısından TEB İnsan Kaynakları Grubu, yaşamsal bir önem taşımaktadır.

İnsan Kaynakları Politikası
TEB İnsan Kaynakları;

için çalışmaktadır.

TEB İnsan Kaynakları, uygulamalarıyla tüm Banka çalışanlarına hızlı ve etkin bir şekilde destek vermekte; TEB Genel Müdürlük ve şubelerinin verimliliğinin ve performansının daha da artırılmasında büyük rol oynamaktadır.

Kariyer gelişimi
TEB, çalışanlarının kariyer gelişimlerine odaklanarak, müdür atamalarının büyük bir kısmını iç kaynaklarından karşılamaktadır. 2016 yılında toplam 59 Müdür, 9 Direktör terfisi ile yönetici altı unvanlarda görev alan 484 çalışanın bir üst pozisyona terfisi gerçekleştirilmiştir. Ayrıca, 354 çalışanın farklı alanlarda (fonksiyonel) görev değişikliği yapılmıştır.

TEB’in tarafsız ve açık iletişim ilkesi doğrultusunda, BNP Paribas ve TEB Grubunda yer alan tüm açık pozisyonlar, Banka ve Grup Şirketleri genelinde duyurularak tüm çalışanlara başvuru fırsatı tanınmıştır. Aynı zamanda TEB çalışanlarının uluslararası kariyer fırsatlarından yararlandırılmasına devam edilmiştir. 2016 yılında da Kariyer Komiteleri, çalışan temsilcilerinin katılımıyla yapılmış, terfi önerilerinde görüşlerin açıkça paylaşıldığı bir platform yaratılmaya devam edilmiştir.

Türk finans sektöründe bir ilk olan Kariyer Şenliği, 2016 yılında TEB’de  gerçekleştirilmiştir. Bu etkinlik ile tüm çalışanların TEB yöneticileri ile bir araya gelip ilgilendikleri pozisyonlar hakkında bilgi alabildikleri ve kendilerini tanıtma fırsatı buldukları bir ortam sağlanmıştır.

Şube Operasyon kadrolarına yönelik terfi ve satışa geçiş sınavı uygulamalarına devam edilerek geçişlerde sınav ve mülakat yöntemi ile daha objektif bir görüş oluşturulmuştur.
Konusunda uzman İnsan Kaynakları İş Ortakları ekibi, tüm TEB çalışanlarına kariyer konusunda danışmanlık vermekte ve çalışanların yetkinlik ve performansları paralelinde en uygun pozisyonlarda değerlendirilmelerini sağlamaktadır. 

TEB’de bütün görev tanımlarına ve kariyer haritalarına, tüm çalışanlara açık olan IntraTEB ortamı üzerinden ulaşılabilmektedir.

TEB mentor uygulaması
TEB mentor uygulamasının hedefi, tüm TEB çalışanlarının kişisel yetkinliklerini ve iş becerilerini geliştirmek için kendilerinden daha deneyimli çalışanların tecrübelerinden yararlanmalarını sağlamaktır. TEB genelinde bugüne kadar 890 çalışana mentorluk desteği vermiştir.

Yetenek Yönetimi ve Yetenek Gelişim Planları
2016 yılında Yetenek Yönetimi süreçleri kapsamında yüksek performans gösteren, yüksek potansiyelli çalışanlar belirlenmiş, bu çalışanların gelişimleri, bireysel yetenek gelişim planları aracılığıyla, Yetenek Yönetimi ekibi tarafından, çalışanların yöneticileri ile birlikte yakından takip edilmiştir.

Söz konusu özellikleri taşıyan yaklaşık 1,000 TEB çalışanı için on-line olarak hazırlanan Yetenek Gelişim Formları ile yeteneklerin güçlü ve gelişime açık yönleri tespit edilmekte, gelecekteki kariyer yolları ile ilgili görüşleri alınmakta ve geleceğin kilit pozisyonlarına hazırlanmaları için gereken aksiyonlar belirlenmektedir. Bu çerçevede yetenekler, rotasyon, e-öğrenme, sınıf içi eğitim programları, interaktif atölye çalışmaları, mentorluk programları ve deneyim paylaşım toplantıları ile zenginleştirilmiş, 18 aya yayılan bir gelişim programına katılmaktadırlar. 2016 yılında 549 kişi için “Yetenek İçin Gelişim Planı” görüşmesi yapılmıştır.

2016 yılında da TEB, BNP Paribas Grubu içinde grup içi görev değişikliklerine olanak sağlayan, Fransa, Belçika, İtalya, İngiltere, Türkiye ve Lüksemburg arasında oluşturulan Mobility Community üyesi olarak, çalışanlarına uluslararası kariyer fırsatları sunmayı sürdürmüştür.

Geleneksel TEB Yetenek Günü
TEB Yeteneklerinin üst yönetimle bir araya gelerek açık ve samimi bir ortamda fikirlerini paylaşabildikleri Liderlerle Yetenek Buluşmaları 2016 yılında da devam etmiştir.

Geleneksel TEB Yetenek Günü, performans ve potansiyeli yüksek çalışanlar ile TEB üst yönetiminin katılımıyla 16 Mayıs 2016 tarihinde gerçekleştirilmiştir. Banka’nın vizyon ve ortak hedeflerinin paylaşıldığı toplantının teması, “Bankacılık Yeni Neslin Kodları ile Baştan Tasarlanıyor” olarak belirlenmiştir.

Global Yetenek Yönetimi
BNP Paribas Grup Global Yetenek Yönetimi tarafından geçtiğimiz yıl uygulamaya alınan “Leaders For Tomorrow” programı kapsamında, global yetenekler yeniden değerlendirilmiştir.

Global yeteneklerin, BNP Paribas’nın faaliyet gösterdiği çeşitli ülkeleri 1 hafta süreyle ziyaret ederek, farklı iş yapış biçimlerini ve kendi uzmanlıklarının farklı ülkelerdeki uygulamalarını gözlemlemesine imkan veren bir yaşayarak öğrenme programı olan “IRB Learn From Each Other” programı organize edilmiştir. Program kapsamında Türkiye (TEB), İtalya (BNL), Polonya (BGZ) ve Ukrayna (USB) bir grup oluşturmuş ve her ülke ikişer yeteneğini diğer ülkelere göndermiştir.

TEB Tasarım Atölyesi: Fikirbazlar Platformu
2016 yılında, Y Kuşağı genç profesyoneller ve üst yönetim arasında bir köprü oluşturmayı, üst yönetimin Y Kuşağı yeteneklerle beraber tasarım odaklı düşünce metodunu kullanarak proje geliştirmelerini, böylece kuşaklar arası etkileşimi ve karşılıklı fikir paylaşım fırsatlarını çoğaltmayı hedefleyen “TEB Tasarım Atölyesi: Fikirbazlar Platformu” Nisan ayında yapılan lansman ile hayata geçirilmiştir. Fikirbazlar Platformu’nda 1 Usta Fikirbaz ile 3 Genç Fikirbaz, yapılandırılmış görüşmelerle 6 ay süresince her ay en az 1 kez bir araya gelmekte ve projeleri üzerinde çalışmaktadırlar. 6 ay sonunda ise projeler TEB üst yönetimine sunulmakta ve beğenilen projeler hayata geçirilmektedir.

Ücretlendirme ve sosyal imkanlar
TEB’de maaş ödemeleri, gerekli yasal kesintiler sonrasında her ayın son iş günü, net olarak yapılmaktadır. Aylık maaşa ek olarak, tüm TEB çalışanlarına, niceliksel ve niteliksel hedeflerini gerçekleştirmede gösterdikleri performans değerlendirilerek, kolektif ve bireysel başarıların ödüllendirilmesi amacıyla, performansa dayalı başarı ve satış primi ya da yıllık performans ikramiyesi ödenebilmektedir. 2016 yılında Banka’da performansa dayalı ödemelerin yıllık ortalama tutarı, bu ödemeyi alan çalışanların aylık ücretlerinin yaklaşık 2 katı olarak gerçekleşmiştir.

TEB Formasyon Akademisi Saklıköy 

  • TEB Formasyon Akademisi Saklıköy’de eğitimlerin yanı sıra çalışanlar ve aileleri için spor,  sanat ve atölye faaliyetleri de düzenlenmekte, çalışanlar diledikleri zaman tesis restoranından ve aktivitelerinden yakınları ile birlikte faydalanabilmektedir.
  • TEB Formasyon Akademisi ayrıca Genel Müdürlük Gruplarının, İşkollarının, Grup Şirketlerinin ve BNP Paribas’nın önemli toplantılarına ev sahipliği yapmaktadır.

DİJİTAL İK

İnsan Kaynakları uygulamalarının dijitalleştirilmesi çalışmalarına 2016 yılında da devam edilmiştir. Bu kapsamda;

  • Türkiye’nin ilk İK Augmented Reality uygulaması hayata geçirilmiş, herhangi bir TEB logosunun mobil cihaza okutulmasıyla tüm İK uygulamalarına tek bir kanaldan erişim sağlanmıştır.
  • TEB Kariyer sosyal medya hesapları sadece 2 yılda 80.000’e yakın takipçi kazanarak banka sayfaları arasında en çok takip edilen üçüncü, en çok etkileşim alan 1. banka olmuştur.
  • İK’nın tüm web sitelerinin mobil versiyonları da hazırlanarak bütün cihazlar için kullanıma sunulmuştur. TEB bu alanda Türkiye’de mobil dönüşümünü gerçekleştiren ilk ve tek banka olmuştur.
  • 1,000’den fazla içerik ve 10,000’den fazla kullanıcısı olan TEB Dijital Kampüs, yeni arayüzü ve mobil desteğiyle TEB’lilere 7/24 e-öğrenme hizmeti vermiştir.
  • On-line Mülakat, Webinar, Teknik Eğitim ve Sınav Modülleri, İK’nın dijital kanallardan iç ve dış adaylarla etkileşimini sağlamaya devam etmiştir.

İK Çözüm Merkezi
TEB İnsan Kaynakları uygulamalarına ilişkin iç müşterilerin ilettiği soru ve taleplerin ilk başvuru noktası olarak hızlı ve hatasız karşılanması, memnuniyetlerinin artırılması ve buna yönelik  günümüz teknoloji araçları ile destekli  iletişim platformunun oluşturulması amacıyla kurulan İnsan Kaynakları Çözüm Merkezi, 2016 yılında da faaliyetlerine devam etmiştir. Merkez aynı zamanda, iç müşteri memnuniyeti kapsamında, çalışanların sorularını cevaplamak veya sorunlarına çözüm bulmak amacıyla, çalışanlarla bire bir görüşme imkanı sağlamıştır.

Great Place to Work®/En İyi İşyeri
TEB İnsan Kaynakları Grubu, Banka içerisindeki stratejik projelerde, Değişim Yönetimi Lideri olarak görev almaktadır.

Çalışanlar için “En Çok Çalışılmak İstenen İşyeri”ni yaratmak ve sektörde çalışanların en çok tercih ettiği banka olmak hedefi ile yola çıkan TEB, “En İyi İşyeri Projesi”ni 2012 yıl sonunda başlattığından bu yana bir çok projeyi hayata geçirmiştir.

TEB’i bu konuda başarıya götüren en önemli unsurların başında, en iyi işyeri olma hedefinin, tüm TEB yönetiminince benimsenip sahiplenilmesi ve yönetimin içten ve samimi bir biçimde attığı adımlar gelmektedir.

TEB, sektörde bir ilke imza atarak organizasyondaki tüm grupları temsil eden çalışanlardan oluşan 600 kişilik “Çalışanın Sesi Platformu”nu kurmuştur. Platform, TEB’in en iyi işyeri yolculuğunda çalışanların tüm geribildirimlerini İnsan Kaynakları Grubuna ve yönetime, bu geribildirimler paralelinde hayata geçirilen aksiyonları ise Banka’ya aktarmaktadır. TEB’de tüm çalışanların kendilerini ilgilendiren konularda karar süreçlerinde yer almalarını destekleyen ve sektörde örnek gösterilen bir uygulama olan “Çalışanın Sesi Platformu” ile birlikte “En İyi İşyeri Aksiyon Planı” oluşturulmuş ve yönetimin sponsorluğunda bu aksiyon planlarının hayata geçirilmesi için yoğun çalışmalara başlanmıştır.

Bu çalışmalar, İletişim, İşbirliği & Koordinasyon, Gelişim & Kariyer, Takdir & Ödüllendirme, Sağlıklı Çalışma Ortamı ile Eğlence & Takım Ruhu şeklinde 5 kategori altında, tüm Banka genelinde ve İK takibinde yürütülmektedir. “En İyi İşyeri Olma” hedefi paralelinde, tüm TEB yöneticileri kendi bölüm sonuçlarına göre kendi etki alanları içindeki aksiyonları alma ve hayata geçirme amacıyla “En İyi İşyeri Yöneticisi” eğitimleri de almış ve aksiyon planlarını oluşturmuştur. Bu aksiyonlar, hem değerlendirme anketleri hem de yapılan görüşmelerle takip edilmektedir.

“GPTW Trust Index Anketi” sonuçlarında 2012’den bu yana 18 puan artış sağlanmıştır. Anketteki Genel Algı Skoru için esas alınan “genel olarak buranın çok iyi bir işyeri olduğunu söyleyebilirim” diyen çalışanların oranı da 2012’den itibaren 26 puan artmış ve sürekli yukarıya giden bir grafik yakalanmıştır.

Great Place to Work tarafından yapılan 2016 Türkiye’nin En İyi İşverenleri Araştırması’nda TEB; 2,000 üzeri çalışanı olan şirketlerde Türkiye’nin En İyi İşverenleri listesine girmiştir. TEB, listeye giren ilk ve tek banka olmanın yanı sıra bu kategoride finans sektöründen ödül alan tek kurum olmayı başarmıştır.

Çalışan Anketleri

TEB, her yıl düzenli olarak tüm BNP Paribas Grubu çalışanlarının katıldığı Global People Survey/Global Çalışan Anketi, Great Place to Work firması tarafından yapılan En İyi İşyeri Anketi ve İç Müşteri Anketi gerçekleştirmekte ve sonuçları tüm Banka ile detaylı olarak paylaşmaktadır.

Bu anketler sonucunda ortaya çıkan geribildirimler, ünitelere iletilmekte, aksiyon planına dönüştürülerek proje planı dahilinde uygulamaya alınmaktadır.

Yukarıda bahsedilen Great Place to Work sonuçlarına ek olarak, “Global People Survey” sonuçlarında 2012’den itibaren 13 puanlık artış sağlanmıştır.

Top Employer Turkey ve Top Employer Europe Sertifikası   
TEB’in, “Çalışana Değer Verme” ilkesi doğrultusunda başlattığı “En İyi İşyeri” yolculuğundaki çalışmaları sonucunda; şirketlerin İnsan Kaynakları politika ve uygulamalarını değerlendiren dünyanın saygın kuruluşlarından Top Employers Institute TEB’i 2016’da da Avrupa ve Türkiye’nin En İyi İşverenleri arasında değerlendirmiş, böylece TEB 4 yıl üst üste Top Employer Turkey  ve Top Employer Europe Sertifikalarını alma başarısını göstermiştir.

TEB İç İletişim Faaliyetleri 

Çalışan Değer Önermesi (EVP- Employee Value Proposition)
TEB’in 2015 yılında oluşturduğu yeni Çalışan Değer Önermesi (EVP/Employee Value Proposition)
“Benim TEB’im Benim Dünyam”, tüm TEB çalışanları tarafından sahiplenilmiş, 2016 yılında iç iletişimin bu motto altında yapılmasına devam edilmiştir.

“Benim TEB’im Benim Dünyam”ın açılımı: “Tüm çalışanların farklı hayallerle ve hedeflerle bir arada oluşturdukları TEB dünyası. Benim TEB’im tutkularımı paylaştığım, girişimcilik ve takım ruhu ile zorlukların üstesinden başarıyla geldiğim ve yenilikleri deneyimlediğim, bana değer verdiğini hissettiğim ailem.”  şeklindedir.

“Benim TEB’im Benim Dünyam” ana işveren markası altındaki alt markalar; Yenilikçi Dünyam, Başarılı Dünyam, Gelişen Dünyam, Keyifli Dünyam, Gönüllü Dünyam ve Sağlıklı Dünyam olarak belirlenmiş ve 2016 yılında da tüm iç iletişim faaliyetleri bu alt markaların çatısı altında yürütülmüştür. TEB’in üniversite öğrencileri ile iletişimi ve tüm kampüs etkinlikleri, “Benim TEB’im Benim Geleceğim” mottosu ile gerçekleştirilmektedir.

TEB Pasaport
TEB’de işe başlayan çalışanların ilk günlerini kolaylaştırmak ve daha hızlı uyum sağlamalarına destek olmak amacıyla hazırlanmış, öncelikli konuları içeren bir rehber olan TEB Pasaport, IntraTEB’de yer almaktadır.

TEB Çalışanları Birlikte
2016 yılında;

  • Çalışan anketlerinin sonuçlarının Banka genelinde tüm grup ve bölgeler ile paylaşıldığı, soru ve önerilerin alındığı ve yanıtlandığı “İK Bizbize Toplantıları”,
  • Üst düzey yöneticilerin çalışanlarla bilgi ve birikimlerini paylaştıkları sohbet toplantıları serisi olan “Liderler Kahvesi”,
  • Alanında uzman isimlerin ilham veren kariyer ve başarı öykülerini paylaştıkları söyleşilerden oluşan “TEB Sohbetleri”,
  • Çalışanların spor aracılığıyla keyifli vakit geçirmesine ve takım ruhunun güçlenmesine imkan sağlayan TEB Futbol Şenliği,
  • TEB Koruncuk Koro Konseri,
  • “Koruncuklarla Saklıköy’de Bir Gün” etkinliği,
  • “Bir Dilek Dile” Sosyal Sorumluluk Projesi

gibi birçok etkinlik düzenlenmiştir.

TEB bültenleri
TEB’le ilgili haberler ve güncel konular hakkında çalışanları bilgilendirmeyi amaçlayan “TEB’de Ne Var Ne Yok” isimli kurum içi haftalık e-bülten yayınına devam edilmiştir.

Özel Gün Kutlamaları
Çalışanları özel hissettirecek ve kurum bağlılığını artıracak aksiyonlar kapsamında öğretmenler günü, yeni yıl ve bayram gibi özel günlerle birlikte alınan ödüllerin kutlamaları yapılmış, çalışanlara çeşitli hediyeler verilmiş, mektuplar gönderilmiş ve kutlama mesajları yayınlanmıştır.

Yöneticiler Toplantısı
Yönetim kademesinin bilgilendirilmesi ve üst yönetimin mesajlarının paylaşılması amacıyla düzenli olarak yapılan Yöneticiler Toplantısı, 2016 yılı içerisinde de gerçekleştirilmiştir.

TEB Spor Akademisi
Çalışan sağlığını korumak, ekip ruhunu ve “biz” bilincini güçlendirmek, çalışanların kurumsal aidiyetini artırmak, sosyal sorumluluk kapsamında sosyal ve toplumsal fayda yaratmak amacıyla, spor alanında kurum içi organizasyonlar yapılmakta,kurum dışı spor etkinliklerine çalışanların katılımı ve Banka takımları olarak kurumu temsil etmeleri sağlanmaktadır.

2016 yılında TEB Spor Akademisi etkinlikleri birçok branşta devam etmiştir: 

  • Kurum içi Futbol Turnuvası ve Şirketlerarası Futbol Turnuvası
  • Kurumlararası Basketbol Turnuvası (Corporate Basketball League)
  • Şirketlerarası Voleybol Turnuvası ve Kurumsal Oyunlar Voleybol Ligi (Corporate Games)
  • Maratonlar - İstanbul ve Runatolia Maratonları, Bozcaada Maratonu
  • İstanbul Tennis Champions Cup ve Bankalararası Tenis Turnuvası
  • Pilates Dersleri

TEB Futbol Takımı 2016 Şirketler Futbol Ligi şampiyonu olurken, TEB Voleybol Takımı 2016 Corporate Games Voleybol Liginin şampiyonu olma başarısı göstermiştir.

TEB Tenis Takımı İstanbul Tennis Champions Cup Turnuvası’nda genel klasmanda 2. olmuştur.

TEB Koşu Takımı ise 2016 Corporate Games Turnuvası’nda kadınlar kategorisinde altın madalya kazanmış, erkekler kategorisinde de 4. sırayı almıştır. TEB Koşu Takımı 2016 Corporate Games Turnuvası’nda 26 katılımcı kurum arasında en centilmen takım seçilmiştir. Ayrıca TEB Koşu Takımı 2016 Vodafone İstanbul Yarı Maratonu’nda erkekler kategorisinde 21 takım arasında 4. olmuştur.

TEB Kulüp Aktiviteleri
Çalışanların ilgi alanlarında aktif olmalarını ve iş dışında da bir araya gelmelerini sağlamak amacıyla TEB Kulüp Aktiviteleri yapılmaktadır. En aktif kulüp aktiviteleri arasında TEB Band, Türk Sanat Müziği Korosu ve TEB Koroları bulunmaktadır.

İK Bizbize Toplantıları
TEB İnsan Kaynakları Grubu, 2016 yılında tüm Genel Müdürlük ve Bölge çalışanları ile gerçekleştirdiği 48 İK Bizbize toplantısında 5,000 TEB çalışanı ile;

  • Yıl boyunca yapılan çalışan anketi sonuçlarını paylaşmış,
  • Çalışanlara dönük uygulamaları ve anket sonuçları ışığında alınan aksiyonları anlatmış,
  • Çalışanların geri bildirimlerini alarak tüm soruları açık bir biçimde cevaplandırılmıştır.

Sosyal sorumluluk aktiviteleri
TEB çalışanları, Türkiye’de gerçekleştirilmekte olan çeşitli maratonlara düzenli katılmanın yanı sıra, Adım Adım organizasyonu çatısı altındaki TOFD, Koruncuk Vakfı gibi vakıf ve dernekleri destekleyen sportif etkinliklere koşucu olarak veya koşucu çalışanlar adına bağışçı olarak da gönüllü katılım göstermektedirler.

TEB’li koşucular, her yıl İstanbul Maratonu ve Runatolia Maratonu’nda Adım Adım çatısı altındaki bir vakıf yararına koşmakta, TEB çalışanları da koşucular adına bağışlarıyla bu yardımseverlik koşularına destek olmaktadır. TEB, 2016 yıl sonuna kadar katılım sağladığı yardımseverlik koşularında, toplanan bağış miktarı bazında, “Finans Sektörünün En İyi Kalpli Kurumu” ve tüm katılımcı kurumlar arasında  “En İyi Kalpli 4. Kurum” olma başarısını göstermiştir.
Ayrıca TEB çalışanları, 2016 yılında, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlamaları kapsamında, Türkiye genelinden 1,500’ü aşkın çocuğun okul/kırtasiye ihtiyaçlarını karşılamışlardır. 2015 yılında hayata geçmiş olan bu sosyal sorumluluk uygulaması, ilk yılında 400 çocuğa ulaşmıştır.

TEB, BNP Paribas Vakfı işbirliğiyle hayata geçirilen “Dream Up” Programı kapsamında, Koruncuk Korunmaya Muhtaç Çocuklar Vakfı’nın çatısı altındaki  8-14 yaş arasındaki çocuklara, uzman müzik eğitmenleri aracılığıyla düzenli müzik eğitimi verilmiş ve çocuk korosu kurulmuştur.
Çocuk korosu eğitimleri Eylül 2015-Mayıs 2016 aralığında devam etmiş ve 30 çocuktan oluşan koro konseri, Vakıf yetkilileri, 200’ü aşkın TEB çalışanı ve ailelerinin de katılımıyla TEB Formasyon Akademisi Saklıköy’de gerçekleştirilmiştir.

2015-2018 yıllarını kapsayacak 3 yıllık bir program olan Dream Up, 2. yıl çalışmalarına Ekim 2016 döneminde başlanmıştır. Koruncuk Vakfı korumasındaki 15 çocuğun daha koroya katılımıyla çocuk korosu genişlemiştir.

TEB’de inovasyon
2007’den beri aralıksız gerçekleştirdiği inovasyon çalışmalarıyla dünyaca ünlü araştırma şirketi Gartner tarafından örnek gösterilen TEB, 2013’te European Financial Management Association (EFMA) tarafından 4 yıl üst üste “En Başarılı İnovasyon Yönetimi Yapan Banka” olarak seçilmiştir.

TEB, 2016’da da inovasyon ile ilgili aktiviteleriyle çalışanlarını, üniversite öğrencilerini, teknolojik girişimcileri ve müşterilerini teşvik ederek inovasyon kültürünü yaygınlaştırmaya ve müşterilerine yenilikçi ürün ve hizmetler sunmaya devam etmiştir.

İnovasyon alanındaki çalışmalarını bir adım ileri taşıyarak sektörde bir ilk olan TEB Kurum içi Girişimcilik Programı’nın üçüncü yılında, girişimci çalışanların yenilikçi yaratıcılığını ortaya çıkaracak, performanslarını gösterebilecekleri ekosistemi onlar için yaratmıştır.

TEB Kurum İçi Girişimcilik Programı
TEB, Kurum İçi Girişimcilik Programı ile girişimci bir kurum kültürü ve çevik bir çalışma ortamı yaratarak çalışanlarını ürün, hizmet ve süreçlerin değişiminde aktif rol oynayan, kendini işin sahibi kadar işe verebilen, inisiyatif alan, sorumluluk seviyesi yüksek ve kuruma bağlı girişimci çalışanlara dönüştürmeye devam etmektedir. Program ile hedeflenen, yenilikçi ve Banka’nın geleceğini değiştirebilecek projeler üreten ve hayata geçiren “İç Girişimciler” yetiştirmektedir.

TEB, Kurum İçi Girişimcilik Programı kapsamında gerçekleştirdiği Hackathonlar ile yenilikçi, yaratıcı, girişimci çalışanlarını bir araya getirmekte, çalışanların birbirlerinden beslenerek projelerini geliştirdikleri proje maratonu ortamını sağlamakta, çalışanlarını fikirlerini kâr getiren işlere dönüştürmeleri için eğitim ve mentorluk ile desteklemektedir.

TEB Kurum İçi Girişimcilik Programı, TEB’in girişimcilik ekosistemini desteklemek amacıyla başlattığı Girişim Bankacılığı ve TEB Özel Melek Yatırım Platformu’nu besleyen önemli bir aksiyon olmuştur.

2016 yılında üçüncü yılına giren TEB Kurum İçi Girişimcilik Programı’na iç girişimci ruhunu taşıyan çalışanlardan, 330’dan fazla proje başvurusu gelmiştir.

Geleneksel TEB Akıl Fikir Yarışması
2016 yılında TEB’in inovasyon çalışmalarının kurum dışındaki en büyük yansımalarından biri olan Geleneksel TEB Akıl Fikir Yarışması’nın onuncusu düzenlenmiştir.

Müşterilerine sunduğu yenilikçi ve yaratıcı hizmetlerle onların hayatını kolaylaştıran TEB, inovasyonu farklılaşma stratejisinin en önemli araçlarından biri olarak görmektedir.

Akıl Fikir Yarışması kanalı ile TEB’e sadece 2016 yılında 14,700 proje iletilmiştir. Yarışma başvurularının alındığı www.icatcikar.com sitesi, 109 ülkeden 235,000 ziyaretçiyi ağırlamıştır.

TEB müşterileri, üniversite öğrencileri ve yeni mezun genç profesyonellerden gelen yenilikçi fikirler yine TEB’in müşterilerine sunduğu ürün ve hizmetlere dönüşmüştür.
2016 yılında teknolojik girişimci kategorisinden alınan 1,700’den fazla başvuru, TEB Girişim Bankacılığı’na önemli bir kaynak oluşturmuştur.

Yarışmaya katılan finalistlere finansal ödüllerin yanı sıra TEB’de kariyer fırsatları da sunulmaktadır.  Bugüne kadar 12 finalist TEB ailesine katılmıştır.

Kıvılcım Portal
TEB çalışanları yenilikçi ürün ve hizmet fikirlerini, kurum içi inovasyon portali olan “Kıvılcım” aracılığıyla paylaşmakta, başarılı bulunan fikirler uygulamaya geçirilmek üzere değerlendirilmektedir.  2016 yılı boyunca, Banka’nın hedefleri paralelinde, her hafta farklı bir konu ile “Haftanın Fikri” uygulaması gerçekleştirilerek çalışanların fikirleri alınmıştır.

TEB, çalışanlarının yenilikçilik, yaratıcılık konusundaki farkındalıklarını artırmayı hedefleyen ve yine her yıl gerçekleşen geleneksel kurum içi “İcat Çıkar” yarışması ile de farklı birimlerdeki TEB’lilerin ekip olarak fikir üretmeleri teşvik etmiş, yenilikçi projelerin yarıştığı, takım ruhunu teşvik eden eğlenceli bir rekabet ortamı yaratmıştır.

Şimdiye kadar Kıvılcım Portal aracılığıyla TEB’lilerin 382 inovasyon ve iyileştirme fikri hayata geçirilmiş, 51 proje üzerindeki çalışma ise devam etmektedir.

Geleneksel TEB Akıl Fikir Buluşması
Her yıl TEB çalışanları, müşterileri ve dünyaca ünlü konuşmacıların katılımıyla gerçekleştirilen “Akıl Fikir Buluşması”nın 2016 yılında 9.’su yaplmıştır.

“Akıl Fikir Buluşması”nın yıl bazındaki temaları aşağıdaki gibidir.
2016: Bankacılık Yeni Neslin Kodları ile Baştan Tasarlanıyor
2015: Çevik Ol, Sonuç Al
2014: Basit Düşün, Ezber Boz
2013: Değişen Tüketici Trendleri İçin İnovasyon
2012: Dijital Dünyada Yeni Nesil Bankacılık
2011: Müşteri Deneyiminde İnovasyon
2010: Gelecekten Bugüne İnovasyon
2009: Zor Zamanları İnovasyon ile Aşmak
2008: Açık İnovasyon

2016 yılı teması “Bankacılık Yeni Neslin Kodları ile Baştan Tasarlanıyor” olan etkinlikte sektörün önde gelen isimlerinden yerli ve yabancı konuşmacılar, müşterilerin beklentilerini karşılayacak ürün/hizmetleri geliştirmek için yeni neslin bakış açısının ve ihtiyaçlarının anlaşılmasının önemini vurgulamışlardır. Etkinlikte ayrıca  Kıvılcım Portal ve Kurum İçi İnovasyon Yarışmaları ile fikirlerini ileten yaratıcı çalışanlara ve “Akıl Fikir Yarışması”nda dereceye giren müşterilere, üniversite öğrencilerine, yeni mezunlara ve teknolojik girişimcilere ödülleri takdim edilmiştir.

Üniversite Aktiviteleri - Akıl Fikir Kampüsü
TEB İnsan Kaynakları Grubu, 2016 yılında da kampüs aktiviteleri ile genç yeteneklere ulaşarak,  onları iş hayatı ile tanıştırmaya ve TEB’i tanıtmaya devam etmiştir. İTÜ, Koç, Galatasaray, Boğaziçi, ODTÜ, Anadolu, Bilkent, YTÜ, İstanbul, Marmara, Bilgi, 9 Eylül, Çukurova, Çağ, Osmangazi, Akdeniz, Süleyman Demirel, İzmir Ekonomi, Trakya, Ege, Karadeniz Teknik Üniversiteleri kampüslerinde tanıtım faaliyetleri, yönetici sohbetleri ve vaka çalışmaları gerçekleştirilmiştir.

Akıl Fikir Kampüsü uygulaması ise üniversitelerin 3. ve 4. sınıf öğrencilerine sıra dışı eğitimlerle inovasyon ve girişimcilik konularında bilgilenme, yenilikçiliğin ve yaratıcılığın desteklenip ödüllendirildiği bir çalışma ortamını tanıma, TEB üst düzey yöneticileriyle keyifli sohbetler yapma fırsatı sunmaktadır. 2016 yılında gerçekleşen 3 Akıl Fikir Kampüsü’ne 71 öğrenci katılmış, başarılı öğrencilere shortcut staj programının yanı sıra tam zamanlı iş olanağı sağlanmıştır.

Shortcut staj programı, Türkiye’nin önde gelen üniversitelerinde okuyan 3. sınıf öğrencilerinin katılabildiği, adayların özel bir işe alım süreciyle belirlendiği, Haziran-Eylül dönemini kapsayan, proje bazlı bir programdır.

2016 yılında ilk kez gerçekleştirilen ve 20 Haziran’da lansmanı yapılan programa 11 öğrenci  seçilmiştir. 8-12 hafta boyunca görev aldıkları departmanda kendilerine verilen projeler üzerinde çalışan öğrenciler, aynı zamanda sınıf içi ve dijital ortamda aldıkları eğitimlerle kişisel gelişimlerine katkı sağlamışlardır. Eylül ayında performans değerlendirmeleri ve proje sunumlarıyla kapanışı gerçekleştirilen programda başarılı bulunan öğrencilere yarı zamanlı iş imkanı sunulmuştur. Ders programı yarı zamanlı çalışma için uygun olmayan öğrencilere ise bir ön akit ile mezuniyet sonrası TEB’de çalışma olanağı tanınmıştır.

2016 TEB İnovasyon Ödülleri
TEB, 2016 yılında “AQUILA” uygulaması ile BNP Paribas Grup İnovasyon Ödülü’nü kazanmıştır.

8 farklı ülkede aynı anda organize edilen ve finansal yazılım geliştiren start-up’ların yarıştığı “BNP Paribas International Hackathon” etkinliğinin İstanbul ayağını TEB düzenlemiştir. Türkiye’den seçilen iki şampiyon, Aralık ayında yapılan finalde diğer ülke şampiyonları ile yarışmış ve her ikisi de büyük ödüle layık görülmüşlerdir.

TEB, Türkiye'nin en yenilikçi şirketlerinin ödüllendirildiği Gamechangers 2016 ödüllerinde, “TEB Sayar” ile “İnovasyon Ödülü”ne layık görülmüştür.

TEB ayrıca, 2016 yılında TEB Kurum İçi Girişimcilik Programı’nın ilk yıl şampiyonu olan ve hayata geçen “HIPPO” uygulaması ile EFMA Bronz Ödülü’nü kazanmıştır.

TEB’de kalite çalışmaları
TEB’de çevreye duyarlı yaklaşımın daha sistematik bir şekilde yürütülmesi ve takibi amacıyla ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi uygulanmaktadır. Ayrıca TEB, Çevre Yönetim Sistemi belgesine sahip ilk mevduat bankası özelliğini taşımaktadır.

TEB Çevre Yönetim Sistemi her yıl Bureau Veritas tarafından denetlenerek sürekli iyileştirme çalışmalarına kaynak sağlamaktadır.

TEB’de eğitim
TEB günümüzde finansal hizmetler sektörünün en önemli ayrıştırıcı unsurunun “nitelikli ve eğitimli insan gücü” olduğunun bilinciyle, çalışanlarının kişisel ve mesleki gelişimlerine en etkili şekilde destek olmayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda düzenlenen eğitimler, kurum içi veya dışı kaynaklarla yürütülen gelişim ve değişim projeleri, eğitim merkezlerinin “iç müşteri hizmet standardının sağlanması” gibi konular, eğitim faaliyetleri içinde yer almaktadır.
2016 yılında bu alanda gelişen eğitim teknolojileri takip edilerek, dijital eğitim platformlarında çeşitlendirmeler yapılmıştır.

2016 yılında gerçekleştirilen sınıf eğitimlerine 10,006 farklı TEB çalışanı katılmıştır. Sınıf eğitimlerine 50,661 katılım, iş başı eğitimlerine 491 katılım,  e-öğrenme eğitimlerine 128,386 katılım gerçekleşmiştir. 2016 yılında eğitimlerin %66’sı iç eğitmenler tarafından verilmiştir.

2016 yılında, TEB eğitim ve gelişim stratejileri ve hedefleri çerçevesinde,

  • Göreve yeni başlayan çalışanlara yönelik olarak Oryantasyon, Temel Eğitim Programları, işbaşı eğitimleri ve zorunlu eğitimler gerçekleştirilmiş, 2016 yılında Banka’ya yeni katılan 1,047 çalışan bu programlara katılmıştır.
  • Banka’nın yüksek potansiyelli ve üstün performans sergileyen yetenekleri için daha kapsamlı, 18 ay süreli Bireysel Gelişim Planları hazırlanmıştır.
  • Liderlik Akademisi kapsamında yönetim kadrolarına yönelik Liderlik, Yönetim Becerileri Geliştirme, Koçluk programları düzenlenmiştir.
  • TEB çalışanlarının sadece Banka içi değil, görev tanımları ve ihtiyaçları doğrultusunda Banka dışı (yurt içi-yurt dışı-BNP Paribas) eğitimlere katılımları sağlanmıştır.
  • KOBİ Rehberlik, Uzmanlık, İşletme Rehberlik, Bireysel Aile Danışmanlığı, Tarım Uzmanlık, Kurumsal Bankacılık, Özel Bankacılık Akademilerine ilave olarak 2016 yılında, Bankacılık Operasyonları, İnsan Kaynakları ve Şube Yönetim Akademi programı hayata geçirilmiştir.
  • İngilizce sınıf içi eğitimleri devam etmiştir. 2016 yılında 193 çalışan bu imkandan yararlanmıştır.
  • Uyum Teknik, Uyum Tazeleme, Uyum Workshop, Uyum Sürecinde Müşteri İletişimi eğitimleri ilgili hedef kitlelere verilmeye devam etmiştir.
  • BNP Paribas tarafından “Best Practice” seçilen “TEB Uyum Eğitimleri”, BNP Paribas’nın farklı ülkelerinden gelen eğitmenlere, TEB eğitmenleri tarafından, eğiticinin eğitimi olarak verilmiştir.
  • Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında, ilgili hedef kitle sınıf içi ve e-öğrenme eğitimlerine katılmıştır.
  • Rekabet Kanunu’na bağlı Rekabet Hukuku Eğitimleri, ilgili hedef kitleye verilmeye devam etmiştir.
  • İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu’na bağlı Temel İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimleri tüm saha, bölge ve GM çalışanları için düzenlenmiştir. Diğer yasal zorunlu eğitimler; Temel İlkyardım, Arama Kurtarma Tahliye, Tahliye Planlaması, Yangın eğitimleri de hedef kitlelere verilmiştir.
  • Hedef kitle doğrultusunda, zorunlu lisans sınavlarına ve eğitimlerine katılım (SPK/BES/SEGEM) gerçekleştirilmiştir. SPK lisanslı çalışan sayısını artırmak amacıyla eğitim programları yenilenerek SPK Lisansı, terfi ve assessment sürecine katılımda ön koşul olarak belirlenmiştir. Çalışanlara ve yöneticilere konunun önemini vurgulayan, farkındalığı artırıcı çalışmalar yapılmıştır. Bu konuda verilen sınıf eğitimlerinin yanı sıra, çalışanların 7/24 kullanabilecekleri, deneme testleri yapabilecekleri mobil eğitimler düzenlenmiştir.
  • BES-SEGEM sınavına hazırlık eğitimleri konusunda iç eğitmen yetiştirilmiş, eğitimler Banka içi kaynaklardan verilerek maliyet optimizasyonu sağlanmıştır.
  • İşlem Yetkililerinin, Bireysel Bankacılık ürünlerinin satışları konusundaki yetkinliklerinin artırılmasına yönelik, dijital platformlarda kullanılabilecek MyMapp aplikasyonu geliştirilmiştir.
  • BNP Paribas Grubunun zorunlu eğitimleri olan; Etik İlkeler, Uluslararası Finansal Yaptırımlar ve Ambargolar ve Suç Gelirlerinin Aklanmasının Önlenmesi ve Terörizmin Finansmanı ile Mücadele eğitimleri, ilgili hedef kitlelere açılmıştır.
  • TEB’in odaklandığı alanları saha çalışanlarına sunmak ve kârlılığı etkileyen unsurları daha derinlemesine benimsetmek amacıyla farklı bir eğitim metodu kullanılarak finansal öğrenme haritası hazırlanmaya başlanmıştır.
  • Şube Müdürlerine yönelik, her şubenin Banka stratejisine paralel kendi şube stratejisini oluşturabilmesi için “Şube Müdürleri Kârlılık Eğitim Programı” hazırlanmış ve şube müdürlerine verilmeye başlanmıştır.
  • Design Thinking Metodolojisinin uygulanması amacıyla eğitimler düzenlenmiştir.
  • Geleneksel İç Eğitmenler Buluşması, 282 iç eğitmenin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Eğitmenler; 18 En Başarılı İç Eğitmen, 4 En Başarılı TEB MASTER ve 9 Uyum Proje Özel Ödülü ile ödüllendirilmiştir.