Sıkça Sorulan Sorular

TEB POS Sıkça Sorulan Sorular
    Paylaş
    Üye işyeri olmanın avantajları nelerdir? 
    • İşyerinizde nakit bulundurma riskiniz azalır.
    •  Nakit satışlardan kaynaklanacak kasa farkı problemi ortadan kalkar.
    • Nakit alışverişi tercih etmeyen müşterileriçin tercih sebebi olmanızı sağlayarak müşteri hacminizi ve cironuzu arttırır.
    • Nakit akışınızı Bankanızdaki hesabınızla takip etmenizi sağlar.
    • Satış İşlemlerinizin hızlı ve doğru şekilde gerçekleşmesini sağlar.
    •  7 gün 24 saat teknik destek alabilirsiniz.
    Nasıl başvurabilirim? 

    Aşağıdaki evraklarla size en yakın şubemizdeki Müşteri Temsilcisi’yle görüşmeniz yeterlidir.

    • Şahıs Firmasıysanız: Vergi levhası, nüfus cüzdanı, imza beyannamesi ve varsa oda kayıt belgesi.
    • Ticari Ortaklıksanız: Kuruluş Ticaret Sicil Gazetesi, firma ortaklarının nüfus cüzdanı, imza sirküleri, vergi levhası.
    Hangi üye işyeri ürününden faydalanmalıyım?  

    Firmanıza ve ihtiyaçlarınıza göre en uygun çözüm için en yakın TEB Şubesi’ne başvurun. Müşteri Temsilcilerimiz size uygun çözümü sunacaktır.

    TEKNİK BİLGİLER

     
    POS cihazının özellikleri nedir?  

    465 gr ağırlık, 79mm x 180mm x 65mm boyut, 128 x 64 pixel grafik ekran. Saniyede 15 satır yazabilen thermal printer. Spiral kablo sayesinde PIN girişi kolayca POS üzerinden yapılabilir. Ayrıca PIN pad kullanımına gerek yoktur.

    POS cihazının kullanımı konusunda detaylı bilgiye ihtiyacım var.

    POS Kullanım Kılavuzumuzdan faydalanabilirsiniz. POS Kullanım Kılavuzu için tıklayın. POS kullanımı ile ilgili hala yardıma ihtiyacınız varsa 444 0 832 numaralı POS Destek Hattı’nı arayabilirsiniz.

    POS cihazım arızalandığında ne yapmalıyım?

    0216 635 65 12  numaralı telefondan POS Destek Hattımıza ulaşabilirsiniz. Teknik Destek Firmamız en kısa zamanda arıza müdahalesi için gelecektir.

    POS cihazımın rulosu bittiğinde ne yapmalıyım?

    En yakın şubenizden, 0216 635 65 12  numaralı POS Destek Hattı’ndan veya [RULO] [UYE ISYERI NO] ya da  [UYE ISYERI NO] [RULO] yazıp 4663’e kısa mesaj göndererek SMS’le rulo talebinizi iletebilirsiniz. Teknik Destek Firmamız tarafından en kısa zamanda rulonuz adresinize teslim edilecektir.

    POS cihazından hangi kartlarla işlem yapabilirim?

    Visa, MasterCard ve Amex logolu tüm kredi kartı ve banka kartları ile işlem yapabilirsiniz.

    Slipleri ne kadar süre ile saklamam gerekir?

    Sliplerin 10 yıl muhafaza edilmesi gerekmektedir.

    Slipleri nasıl bir ortamda muhafaza etmeliyim?

    Slipler zaman içinde yazılarının silinmemesi için kuru, serin ve karanlık ortamda muhafaza edilmelidir. Işık ile sürekli temas yazıların okunaklılığını azaltacaktır. Benzin istasyonu gibi kimyasal ürün satan işyerlerinde slipler açıkta bırakılmamalıdır.

    Slipleri saklamak neden zorunlu?

    Herhangi bir müşteri itirazında, harcama itirazları servisimiz sizden slip kopyası talep edecektir. Talep edilen slip kopyasının temin edilememesi durumunda harcamayı ispatlama şansınız olmayacağından itiraz edilen tutar bedeli firmanızdan tahsil edilecektir.

    GÜNSONU İŞLEMLERİ

    Günsonu işlemi nedir?

    Günsonu işlemi gün içinde yapılan satışların toplu olarak Bankamıza gönderilmesini ve hesap kayıtlarının yapılmasını sağlayan işlemdir.

    POS cihazından hergün günsonu yapmak zorunda mıyım?

    POS cihazından işlem yaptığınız günlerde günsonu yapılmazsa işlemlerinizin hesabınıza geçmesinde gecikme yaşarsınız.  Bu nedenle POS cihazından işlem yapılan günlerde mutlaka günsonu yapılması gerekmektedir.

    POS cihazından günsonu nasıl alınır?

    POS cihazından 3 numaralı tuşa basarak günsonu menüsüne girebilirsiniz. POS cihazı önce “GÜNSONU İŞLEMİNE DEVAM?” mesajı ile günsonuna devam etmeniz için onay isteyecektir. Bu mesajı giriş tuşu ile onayladıktan sonra işyeri şifrenizi girerek günsonu alabilirsiniz. Günsonu raporunuz, seçiminize göre özet rapor ve detay rapor olarak iki ayrı formatta günsonu basılabilir.

    Otomatik Günsonu nedir?

    POS cihazının daha önceden merkezden tanımlanmış bir saatte otomatik olarak Bankamızı arayarak günsonu işlemini gerçekleştirmesidir. POS’un otomatik günsonu alması için gün içinde POS cihazından finansal işlem yapılmış olması, işyeri tarafından günsonu alınmamış olması ve POS cihazının işlem yapabilir durumda olması (Elektrik ve telefon bağlantılarının olması) gerekmektedir.

    Otomatik Günsonu’nu nasıl iptal edebilirim?

    POS cihazınızın üzerinde Otomatik Günsonu tanımının olması günsonunuzu sizin almanıza engel değildir. Dilerseniz günsonunuzu kendiniz alabilirsiniz. Kendiniz günsonu aldığınızda POS cihazının günsonunu otomatik olarak almayacaktır. Günsonu almayı unutmanız  olasılığına karşı Otomatik Günsonu tanımınızın iptal edilmemesini öneririz. Otomatik Günsonu tanımınızın mutlaka kalkmasını istiyorsanız  0216 635 65 12 numaralı POS Destek Hattı’nı arayarak talebinizi iletebilirsiniz.

    POS cihazımın Otomatik Günsonu saatini nasıl değiştirebilirim?

    Otomatik Günsonu’nun gerçekleştiği saati değiştirmek isterseniz  0216 635 65 12 numaralı POS Destek Hattı’nı arayarak talebinizi iletebilirsiniz.

    GÜVENLİK İLE İLGİLİ KONULAR

    İşlem sırasında yapılması gereken kontroller nelerdir?

    Kartın üzerinde tahribat olup olmadığı, kartın son kullanım tarihinin geçip geçmediği, kartın ön yüzünde kabartma olarak basılı olan kart numarasının ilk dört hanesi ile hemen altında yazılı olan rakamın aynı olup olmadığı, kartın ön yüzünden Visa kredi kartları için güvercin hologramının, MasterCard kredi kartları için içiçe geçmiş dünya hologramının olup olmadığı.
    Visa ve MasterCard logolu kredi kartlarının fiziksel güvenlik özellikleri için tıklayın.

    İşlem sonrasında yapılması gereken kontroller nelerdir?

    POS’tan çıkan slip üzerindeki kart numarası ile kartın ön yüzündeki numaranın aynı olması gerekir. Müşterinin kimlik bilgileri ile kart üzerindeki isim bilgilerinin aynı olması gerekir. Slip üzerindeki müşteri imzası ile kartın arka yüzündeki müşteri imzasının aynı olması gerekir.

    Hangi durumlarda müşterinin sahte kart kullandığından şüphelenebilirim?

    Sahte kart kullanan kişilerin ortak özellikleri şunlardır:

    • Genellikle sahte kredi kartını bir cüzdandan değil, gömlek cebinden veya pantolon cebinden çıkartırlar.
    • Ellerinde birden çok kredi kartı bulundururlar.
    • Genellikle yüzlerinin tamamını göstermemek amaçlı  gözlük /  güneş gözlüğü, şapka gibi aksesuar kullanırlar.
    • Alışveriş sırasında çok konuşurlar. Üye işyeri sahibi ile sürekli iletişimde bulunurlar.
    • Alacakları ürün hakkında ayrıntılı bilgiye sahiptirler.
    • Alışveriş tamamlanıp kart onay verdikten sonra çok hızlı bir şekilde işyerini terk ederler.
    • Eğer, kart onaylanmaz ise ellerinde bulunan diğer kartı kullanmak isterler. Ellerinde ikinci bir kredi kartı bulunmuyor ise yeni bir kredi kartı getirmek bahanesi ile işyerini çok hızlı bir şekilde terk ederler.
    Müşterinin sahte kart kullandığından şüphelendiğimde ne yapmalıyım?

    Şüphelendiğiniz her durumda veya  Kayıp/Çalıntı Kart, geçersiz kart mesajları aldığınızda Kod 10 mesaj kodu ile Bankamızla temasa geçmeniz gerekmektedir. 444 0 832 numaralı POS Destek Hattı’ndan ya da 0216 635 35 35 numaralı telefondan “Ürün Güvenliği” birimimizi arayabilirsiniz.

    Kod 10 Mesajı nedir?

    Üye işyeri yetkilisinin, kredi kartını kullanmak isteyen müşteriden şüphe etmesi durumunda, kart sahibini şüphelendirmeden Bankamızdan kart ile ilgili bilgi alabilmesi için kullanılan bir koddur. İşyerinin Bankamız “Ürün Güvenliği Birimi”ni arayarak sadece  "Kod 10 Mesajım var"  demesi yeterlidir. İlgili kodu kullanarak,  kartı kullanmak isteyen kişiyi şüphelendirmeden Bankamızdan kart  ile ilgili bilgi alabilir. Buradaki önemli husus, kredi kartını müşteriye teslim etmeden kartı elinde tutarak Bankamızı Kod 10 Mesajı için araması gerekliliğidir. Kod 10 Mesajı sırasında, üye işyerinden kart numarası ve kartın üzerindeki güvenlik özellikleri Güvenlik Birimi personeli tarafından  sorgulanacaktır.

    Kayıp / Çalıntı Kart mesajı aldığımda ne yapmalıyım?

    Müşterinizin ödeme yapmak istediği karttan Kayıp ya da Çalıntı Kart mesajı aldığınızda, kart hamili ile herhangi bir fiziki  veya sözlü tartışmaya girmeden ve kendinizi riske atmadan  karta el koyabilirseniz, kartı lütfen şubenize teslim edin.  Teslim edilen Kayıp / Çalıntı Kartlar için Bankamız tarafından  ödüllendirileceksiniz.

    3D Secure Sistemi nedir, avantajları nelerdir?

    3D Secure, internet üzerinden kredi kartıyla yapılan alışveriş işlemlerinin güvenliğinin artırılması için Visa ve MasterCard tarafından geliştirilmiş bir sistemdir. 3D Secure Sistemi’ni yüz yüze alışverişlerdeki chip&PIN uygulamasının sanal alışverişlerde kullanılan versiyonu olarak da tanımlayabiliriz.
    3D Secure Sistemi’nde, internet üzerinden ödeme işlemi gerçekleşirken, banka tarafından kart sahibine sadece kendisinin bildiği ödeme şifresi sorulmakta ve bu şekilde kart sahibinin kimliği doğrulanmaktadır. Bu sayede kartların internet ortamında yetkisiz kişiler tarafından kullanılması engellenmektedir. Kart sahibinin kimliği, şifre ile kontrol edilmektedir. Bu kart sahibini tanımlama süreci, elektronik ödeme işlemlerindeki itiraz (chargeback) ve sahtecilik risklerini önemli ölçüde azaltmaktadır.

    3D Secure Ssistemi’nin Üye İşyeri Açısından Yararları
    • 3D Secure Sistemi, işyerinizin mevcut sistemine kolay entegre olur.
    • Dolandırıcılık amaçlı alışverişleri azaltır. Sistemin güvenli olması sayesinde fraud işlemlerinde azalma meydana gelirken garanti olarak ödeme yapılması sağlanmış olacaktır.
    • İşlem sırasında, kart sahibi 3D Secure şifresini kullanarak gerçek kart sahibi olduğunu onaylamış olur. Böylece e-ticaret işlemlerinin kötüye kullanılması ve harcama itirazı olarak geri dönmesi ihtimali ciddi oranda düşer. İşyerleri harcama itirazı nedeni ile doğacak maliyetlerden kurtulmuş olur.
    • Online alışverişlerde müşteri güveniyle satışları arttırır. Visa Avrupa tarafından Almanya, İspanya ve İngiltere'de yapılan bir araştırmaya göre Verified by Visa® tarafından sağlanan güvenlik internet üzerinden alışveriş yapmayan kişilerin %84'ünü alışveriş yapmaya, internet üzerinden sık alışveriş yapmayan kişilerin ise %71'ini daha fazla alışveriş yapmaya teşvik etmektedir.

    Alışverişte kullanılan kart 3D Secure iken, üye işyeri 3D Secure değil ise olası harcama itirazlarından kaynaklanacak  tüm chargeback riski üye işyeri üzerinde olacaktır. Bu sebeple sanal POS işyerlerimizin 3D Secure ile çalışması zorunlu tutulmaktadır.

    SMS’LE POS BAŞVURUSU, RULO VE ARIZA TALEBİ

    SMS’le POS başvurusu nasıl yapılır?

    TEB POS başvurusu için POS yazıp 4663’e kısa mesaj göndermeniz yeterlidir. Mesaj gönderilen cep telefonu numarasından başvuruda bulunan üye işyerlerimizle en kısa zamanda iletişime geçilecektir.

    SMS’le rulo talebi nasıl yapılır?

    [RULO] [UYE ISYERI NO] ya da  [UYE ISYERI NO] [RULO] yazıp 4663’e kısa mesaj göndermeniz yeterlidir. 1 mesajda 10 adet rulo gönderim talebi alınacaktır. Günlük maksimum 5 kez rulo talep mesajı gönderilebilmektedir.

    SMS’le arıza bildirimi nasıl yapılır?

    POS’unuz arızalandıysa tek SMS’le bildirimde bulunabilirsiniz. Bildiriminiz sonrası teknik ekiplerimizi işyerinize yönlendireceğiz. Arıza bildirimi için  [ARIZA] [UYE ISYERI NO] yazıp 4663’e kısa mesaj göndermeniz yeterlidir.

    Sayfa içeriğini puanla