TEB Kartları Harcama İtirazı

    Paylaş

    Banka Kartı ve Kredi Kartı Harcama İtirazı

    Harcama itirazınızı iletmek için 0850 200 0 666 no’lu TEB Telefon Şubesini 7 gün 24 saat arayabilir; yazılı başvurularınızı TEB Şubelerinden iletebilir ya da Bize Yazın menüsünden gönderebilirsiniz. İtirazınızın değerlendirilmesi sonrasında tarafınıza bilgi verilecektir.

    Hangi durumlarda harcama itirazı iletebilirim? 

    TEB kartlarınızdan gerçekleşen işlemler için aşağıda belirtilen durumlarda Bankamıza harcama itirazında bulunabilirsiniz.

    • Bilginiz ve onayınız dışında yapılan işlemler
    • Üye iş yeri kaynaklı yaşanan problemler
      • ­   İşleme ait ürün/hizmetin alınamaması,
      • ­   Birden fazla (mükerrer) yansıyan harcama olması,
      • ­   İşlem tutarının farklı olması,
      • ­   Satın alınan ürün/hizmetin satıcının belirttiği özelliklerden farklı olması,
      • ­   Ödemenin farklı bir şekilde yapılmasına rağmen (başka bir kredi kartı, nakit, havale, EFT, çek vb.) aynı tutarın kredi kartına da yansıtılması,
      • ­   İşlemin iptal/iade edilmesine rağmen iadenin karta yansımaması,
    •  ATM kaynaklı yaşanan problemler
      • ­   ATM’den nakit çekim işlemi yaparken ATM’nin paranızı eksik ödemesi ya da hiç ödememesi,
      • ­   ATM’den TEB kartlarınız ile yaptığınız para yatırma işlemlerinde işlem tutarının kartınıza/hesabınıza eksik yatırılması ya da hiç yatırılamaması

     ATM’den nakit çekim veya para yatırma işlemlerinizde;

    İşlem yapılan ATM’nin TEB ATM’si olması durumunda işleme ait tüm incelemeler Bankamız tarafından yapılmaktadır. Ancak başka banka ATM’lerinden yapılan işlemlerde işlemin incelenmesi itiraz süreci kapmasında işlem yapılan ATM Bankasından talep edilmektedir. İlgili ATM Bankası, itiraz kurallarında belirlenmiş süreler içerisinde itirazı inceleyerek Bankamıza olumlu/olumsuz olarak bilgi vermektedir.

    Şüpheli işlemlerde kartın kapatılması gerekli midir? 

    Harcama itirazına konu işlem tarafınızca yapılmadığı yönündeyse, güvenliğiniz ve itiraz sürecinin doğru bir şekilde devam edebilmesi için kartınızı acil olarak yenilemeniz gerekmektedir.

    Harcama itirazımı ne zamana kadar iletebilirim? 

    5464 sayılı Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanununda itiraz süresi “Kredi kartı ile yapılan işlemlere, son ödeme tarihinden itibaren on gün içinde, kart çıkaran kuruluşa başvurmak suretiyle itiraz edilebilir. Kredi kartı hamili, yapacağı başvuruda, hesap özetinin hangi unsurlarına itiraz ettiğini gerekçesiyle belirtmek zorundadır.” şeklinde belirtilmiştir.

    Bununla birlikte harcama itirazları, kartın ve işlemin türüne göre ödeme kuruluşları (Visa/MasterCard/BKM) kurallarına istinaden incelenmektedir. Bu kurallar kapsamında itirazın en kısa süre içinde Bankamıza yapılması gerekmektedir. İtirazınızın, zaman aşımı “geç itiraz” nedeniyle olumsuz sonuçlanmaması için dönem içi hareketlerinizde ve kart ekstrenizde yer alan işlemlerin düzenli olarak incelenmesi ve itiraz olması durumunda en kısa süre içinde Bankamıza iletilmesi gerekmektedir.

    Harcama itirazım için gerekli bilgiler nelerdir?  

    Harcama itirazı beyanınızda mutlaka işlem yapılan kart bilgisi (maskeli: kartınız ilk altı ve son dört rakamı), itiraza konu işlem bilgisi (işlem tarihi/iş yeri açıklaması/işlem tutarı) ve itiraz nedeni bulunmalıdır.

    Üye işyeri kaynaklı yaşanan problemler için Bankamıza ilettiğiniz harcama itirazınızın işleme alınabilmesi için Bankamızca sizden talep edilen işleme ait bilgi/belgelerin e-posta adresimize (bilgilendirme mesajımızda tarafınıza iletilecektir) en geç “3 iş günü” içinde gönderilmesi gerekmektedir. Bu süre zarfında talep edilen bilgi/belgelerin Bankamıza ulaşmaması halinde itirazınız işleme alınamayacaktır.

    Harcama itirazım ile ilgili süreç ne şekilde devam etmektedir? 

    Bankamıza ilettiğiniz harcama itirazınız, iş yeri bankasına iletilir. İş yeri bankası ise ilgili iş yerinden itiraz edilen işlem ile ilgili belgeleri talep eder. Harcama itirazı kuralları çerçevesinde yapılan inceleme sonucunda itirazınızın geçerli olduğu tespit edilirse, söz konusu işlem tutarı, iş yeri bankası tarafından ilgili iş yerinden tahsil edilir ve kart sahibi bankaya aktarılır. Bu işleme "chargeback" veya “ters ibraz” süreci denilmektedir.

    Bankalar harcama itiraz süreci konusunda uluslararası kartlı ödeme sistemleri kurallarına bağlıdır ve bu kurallara uymak zorundadır.

    İtiraza konu işlemler ulusal ve uluslararası kartlı ödeme kurallarına göre belirlenen süreler içerisinde çözümlenmekte olup, bu süreler;

    • İşlem yapılan karta (Visa/MasterCard/TROY), işlem yapılan kart tipine (banka kartı/kredi kartı) işlem tipine (POS satış/ATM nakit çekim /ATM para yatırma) ve harcama itiraz nedenine göre değişebilmektedir.
    • İtirazınızın işleme alındığında tarafınıza SMS, e-posta veya posta ile bilgilendirme yapılmaktadır. Bu bilgilendirme ile birlikte itiraz süreciniz başlatılmış olmaktadır.
    • Harcama itirazı kuralları çerçevesinde itirazınız Bankamıza iletmiş olduğunuz bilgi/belgeler doğrultusunda işlem yapılan üye iş yeri ya da ATM Bankası ile paylaşılmaktadır.
    • Karşı bankanın kurallarda belirtilen süre içinde (bu sürelere Banka olarak müdahale hakkımız bulunmamaktadır) itirazınız için Bankamıza cevap dönmesi beklenmektedir.
    • Bu nedenle itiraz süreciniz 30 gün ile 120 gün arasında sonuçlanmakla birlikte 180 güne kadar uzayabilmektedir.
    • İtirazınız sonuçlandığında (olumlu/olumsuz) tarafınıza SMS, e-posta veya posta ile bilgilendirme yapılmaktadır.
    Sayfa içeriğini puanla