2012 Faaliyet Raporu
Anasayfa PDF İndir BNP Paribas Grup İletişim English

TÜRK EKONOMİ BANKASI'NDA 2012 YILININ DEĞERLENDİRİLMESİ

GENEL DEĞERLENDİRME

TEB, 2012 faaliyet yılını 640.7 milyon TL vergi öncesi ve 485.6 milyon TL net kâr elde ederek başarı ile kapatmıştır.

31 Aralık 2012 tarihi itibarıyla TEB’in aktif toplamı bir önceki yıla göre %14 oranında artarak 43.5 milyar TL’ye ulaşmıştır. TEB’in ekonomiye ve müşterilerine sağladığı desteğin en önemli göstergesi olan krediler yıllık bazda %16 oranında artarak 29.7 milyar TL’ye ulaşmıştır. Toplam aktiflerin %68’ini oluşturan kredilerin içinde ekonominin lokomotifi KOBİ’lere kullandırılan kredilerinin payı ise %45’e ulaşmıştır. TEB’in aktif kalitesini de gözettiği ihtiyatlı büyüme yaklaşımı ile takipteki kredi oranı %2.1 olarak gerçekleşmiştir.

TEB’in toplam mevduatı yılın başından itibaren %26 oranında artarak 28.7 milyar TL’ye ulaşmıştır. Sektör ortalamasının iki katını aşan bu büyüme ile pazar payını arttıran TEB’in bireysel mevduattaki büyüme oranı ise mevduat tabanının genişletilmesi stratejisi ile uyumlu olarak %41 olarak gerçekleşmiştir. Toplam pasiflerin içindeki payı %66 olan mevduat TEB’in ana fonlama kaynağını oluşturmakla birlikte, değişen piyasa koşullarına bağlı olarak fonlama kaynaklarının çeşitlendirilmesi ve tasarruf sahiplerine alternatif ürünler sunulması çalışmaları kapsamında 2012 yılı içinde yurtiçi piyasalarda ağırlıklı olarak 1 yıl vadeli toplam 744 milyon TL nominal tutarlı TEB bonosu halka arz edilmiştir.

TEB’in 2012 yılı net kârı ise 486 milyon TL olarak gerçekleşmiştir. Bir önceki yıl ile kıyaslandığında %135 oranındaki bu artış TEB’in 2012 yılında temel bankacılık faaliyetlerindeki güçlü performansının yanı sıra artan operasyonel verimliliğinin de bir göstergesidir.

Özsermayesi %14 oranında artarak 4.8 milyar TL’ye ulaşan TEB’in, Basel II standartlarına göre hesaplanan sermaye yeterlilik rasyosu ise %15.2’dir.

 

TEB’İN SEKTÖRDEKİ KONUMU

TEB’in 31 Aralık 2012 ve 31 Aralık 2011 tarihleri itibarıyla, temel büyüklükler açısından sektörden aldığı paylara ve bu paylardaki gelişime ilişkin göstergelere aşağıda yer verilmiştir.


(milyon TL)

31.12.2012

31.12.2011

TEB

Sektör

Banka’nın Payı (%)

TEB

Sektör

Banka’nın Payı (%)

Toplam Aktifler

43,532

1,370,739

3.18

38,092

1,217,695

3.13

Toplam Krediler

29,686

812,602

3.65

25,652

700,166

3.66

Toplam Mevduat

28,727

819,067

3.51

22,887

739,470

3.10

Şube Sayısı

509

11,066

4.60

507

10,517

4.82

Personel Sayısı

9,288

201,474

4.61

9,356

195,271

4.79

Kaynak (sektör rakamları için): BDDK Aylık Bülten Aralık 2012

 

Banka’nın 2011 yılı büyüklükleri esas alınarak yapılan 2012 yılı değerlendirmesinde;

Bu dönemde, TEB’in yukarıda özetlenen performans sonuçları 2012 yılını başarıyla tamamladığına işaret etmektedir.

 

ÖDÜLLER

BNP Paribas-Grup Inovation Award

BNP Paribas Inovasyon Ödülü-2012

Stevie International Business Awards

Stevie for Sales & Customer Awards

WTA- Billie Jean King Ödülü


Contact Center World.com Awards

Creme de la Creme Business Awards

Global Finance
TEB Kurumsal İnternet Şubesi, 2012 yılında Global Finance tarafından “Türkiye’nin En İyi Kurumsal İnternet Şubesi” ödülüne layık görülmüştür.

Avrupa İş Ödülleri

Best Business Awards 

Avrupa Girişimciliği Teşvik Ödülleri

IMI Konferansı Türkiye Çağrı Merkezi Ödülleri

Interactive Media Awards

Altın Örümcek Web Ödülleri

Altın Pusula Halkla İlişkiler Ödülleri

 

TEB KURUMSAL BANKACILIK GRUBU

KURUMSAL BANKACILIK
TEB Kurumsal Bankacılık’ın müşterilerine sunduğu ürün ve hizmetler dış ticaret finansmanından işletme ve yatırım kredilerine, nakit ve risk yönetimi ürünlerinden standart veya türev hazine ürünlerine ve proje finansmanına kadar çeşitlilik göstermektedir.

TEB Kurumsal Bankacılık, yıllık cirosu 30 milyon TL ve üzerinde olan büyük ölçekli ulusal ve uluslararası firma ve gruplara, holding şirketlerine, 10’u İstanbul’da olmak üzere toplam 20 Kurumsal Merkez ile hizmet sunmaktadır. TEB, müşterilerinin ihtiyaçlarını Banka ve BNP Paribas’ın geniş ürün ve hizmet yelpazesi ile karşılamaktadır.

TEB, Kurumsal Şubeleri ve uzman kadrosuyla TEB’e özgü olan Dış Ticaret Merkezleri, Müşteri Destek Merkezi, Çok Uluslu firmalar özel yapılanması ve BNP Paribas ve Grup Şirketleriyle yaratılan işbirliğiyle hizmet sunduğu müşterileriyle ilişkilerini daha da derinleştirmeye devam etmektedir.

TEB, 2013 yılında finansal piyasalarda yaşanan sürekli değişim ve yoğun rekabet ortamında müşterilerinin farklı ve kendine özgü bankacılık ihtiyaçlarını karşılayarak müşteri tatminini en üst düzeyde tutmayı ve Kurumsal Bankacılık alanında sahip olduğu sağlam ve güvenilir banka imajını güçlendirmeyi hedeflemektedir. Banka, kurumsal bankacılık alanında ihtiyaç duyulan her üründe TEB müşterilerinin ilk aklına gelen banka olma hedefi doğrultusunda hizmet sunmayı sürdürecektir.

1980’li yıllardan beri yoğun bir şekilde dış ticaret alanına odaklanan TEB, bugün ortaklık kurduğu BNP Paribas’ın dünya çapındaki mevcudiyetinden aldığı güçle sektörde farklılaşmaktadır.
BNP Paribas, dış ticaret finansmanı konusunda dünyada ilk 3’te, Avrupa’da ise 1. sırada yer almaktadır. BNP Paribas’nın 80 ülkedeki faaliyeti ve 64 ülkede 100 noktada aktif olan Dış Ticaret Merkezleri (Trade Center) TEB’in bu alandaki rekabet gücünü artırmaktadır.

TEB, 2,095’i aşkın banka ile muhabirlik ilişkisine sahiptir. Banka, müşterilerinin ihtiyaçları doğrultusunda yeni bağlantılar kurmaktadır. 2012 yılında çeşitli alanlarda pazar paylarını artıran TEB, dış ticaretteki farklı ihtiyaçları çözmeye yönelik ürünler geliştirmiştir.

TEB, bugün Orta Doğu’daki 13 ülkede 100’ü aşkın bankanın akreditiflerine, gelişmekte olan ve görece daha riskli ülkelerin bulunduğu Afrika kıtasında 44 ülkeden 171 farklı bankanın akreditiflerine limitleri dahilinde teyit ekleyebilmekte, riskleri en aza indirecek yöntem ve çözümler sunmakta, kontrgaranti karşılığında teminat mektubu sunmakta, ihracat alacaklarını iskonto gibi müşteriye özel hizmetler sunmaktadır.

TEB, Türkiye’nin ticari ilişkilerini geliştirmekte olduğu Asya, Orta Doğu ve Afrika ülkelerindeki pazarlara müşterilerinin ulaşmasına yardımcı olmaktadır. Bu kapsamda Banka, Dış Ticaret Mevzuat Danışma Hattı ve Akreditif Vesaik Hazırlama Hizmeti gibi operasyon çözümlerini müşterilerin hizmetine sunmuştur.

TEB müşterileri, 180’den fazla ülkeye kolayca para transferleri gerçekleştirebilmektedir.
Farklı ülkelerde yatırımları olan müşterilerin para transferi ihtiyaçlarını karşılamayı hedefleyen TEB, bağlantılı olduğu TEB muhabir bankalar aracılığı ile 135 farklı para biriminde 180’den fazla ülkeye para transferi yapabilme kolaylığı sağlamaktadır.

Euro ve Dolar muhabirleri ile Türkiye’den ilk defa TEB’in yarattığı ‘Intraturkey’ anlaşmaları sonucunda Türkiye içinde yapılacak döviz transferlerinde özel fiyatlama uygulanmaktadır. Bu sayede, yurt içi Euro ve Dolar transferi yapmak isteyen TEB müşterilerinin işlemleri, aynı gün valör ile ve çok daha uygun maliyetlerle gerçekleşmektedir.

Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication (S.W.I.F.T SCRL) verilerine göre işlem adedi bazında karşılaştırıldığında, TEB Türkiye’den gönderilen akreditif adedinde %5.6; Türkiye’den gönderilen teminat mektubu ve Stand-By L/C bazında ise %11 pay almıştır. S.W.I.F.T. SCRL analizlerine göre işlem adedi bazında karşılaştırıldığında, TEB’in payı Türkiye’ye gelen ihracat akreditif adetleri arasında %7.7; Türkiye’ye gelen kontr-garanti ve Stand-By L/C adetleri arasında %8.8 olmuştur.

TEB, Bank of China (Hong Kong) Limited ile imzaladığı anlaşma ile Çin Yuanı ile işlem yapmaya başlayan ilk Türk bankası olmuştur.
Banka müşterileri, bu anlaşma sayesinde Çin’e Yuan hesapları üzerinden havale gönderip alabilmekte ve Yuan cinsinden dış ticaret işlemleri yapabilmektedir. 2012 yılında da Bank of China Ltd. Beijing Şubesi’nde açılan hesap ile on shore Renminbi işlemlerine de başlanmıştır.

S.W.I.F.T. SCRL verilerine göre işlem adedi bazında Türkiye’den giden para transferleri arasında TEB’in payı %9.9; Türkiye’ye gelen para transferlerinde ise %4.3 olmuştur.

TEB, 2012 yılında da uluslararası bankalar ve finans kuruluşları ile kurduğu ilişkiler yoluyla Türk iş dünyasının ihtiyacı olan uzun vadeli kaynak temini konusunda önde gelen bankalardan biri olmaya devam etmiştir.
TEB, yurt dışındaki finansman olanaklarının önemli bir oranda azalmasına karşın bankalar ile geçmişten gelen yakın ilişkileri ve BNP Paribas işbirliği sayesinde müşterilerinin uzun vadeli yatırımlarını rekabetçi maliyetlerle finanse etmeye devam etmiştir.

TEB, 2012 yılında vadesi dolan ihracatçı firmaları desteklemek amacıyla alınmış bir yıl vadeli sendikasyon kredisini bir önceki yıla göre %110’ün üzerinde bir oranda yenileyerek iki ayrı para cinsinden toplam 431 milyon Dolar sendikasyon kredisi temin etmiştir.

Aracı banka statüsündeki TSKB ile imzalanan, ihracat faaliyeti olan firmalara verilen EFIL IV – ikinci dilim kapsamında kurumsal firmalara verilen krediler 2012 yılı Aralık ayı itibarıyla toplam 19,950,000 Dolar ve 12,800,000.- Euro seviyesine ulaşmış durumdadır.

2012 yılı içinde, uluslararası piyasalardan BNP Paribas’nın aracılığıyla yurt dışı yatırımcılardan toplam 100 milyon Euro ve 65 milyon Dolar tutarında 12 yıl vadeli ve 7 yıl sonunda erken geri ödeme opsiyonlu yurt dışı tahvil ihraç edilerek sermaye benzeri borçlanma gerçekleştirilmiştir. Risk ağırlıklı aktiflerin gelişimine bağlı olarak, 2013 yılı içinde benzer finansal enstrümanlarla, sermaye benzeri borçlanmaların gerçekleştirilmesi planlanmaktadır.

TEB Dış Ticaret Merkezleri
Türk iş adamları ve şirketleri pazarlarını genişletmekte ve çeşitlendirmektedir. TEB, BNP Paribas’nın 80 ülkedeki faaliyet ve imkanlarını teşkilatı aracılığıyla müşterilerinin emrine sunmaktadır.

TEB Teşkilatı içinde, Türkiye’nin dış ticaret hacminin yaklaşık %70’ini gerçekleştiren İstanbul, İzmir, Adana, Ankara ve Bursa’da konumlanan TEB Dış Ticaret Merkezleri, bu noktalarda özellikli hizmet vermektedir.

TEB’in ve BNP Paribas’nın dış ticaret finansmanı alanındaki uzmanlığı ve geniş muhabir ağı ile müşteri ihtiyaçlarına en uygun dış ticaret finansman modelleri geliştirilmekte, BNP Paribas‘nin dünya çapındaki ağı kullanılarak hızlı ve rekabetçi maliyetler ile uygun çözümler sunulmaktadır.

BNP Paribas’nın Tedarik Zinciri Finansmanı ürünleri olan alacak finansmanı, tedarik finansmanı ve stok çözümleri sayesinde, ticaret hacmi yüksek olan müşterilerin işletme sermayesi ve bilanço yönetimine yönelik ihtiyaçlarına özel yapılandırılmış modeller sunulmaktadır.

TEB, güçlü olduğu fındık ve tütün finansmanının yanında; hububat, bitkisel yağ, sentetik kauçuk, plastik hammaddesi, meyve konsantresi ve krom cevheri gibi emtiaların finansmanına yönelik çözümler de sunmaktadır. Bu konudaki uzmanların desteği ile hem iç piyasada hem de dış ticarette Banka müşterilerinin finansman ihtiyaçları tedarik aşamasından tahsilat aşamasına kadar yapılandırılmaktadır.

TEB, uluslararası ticaret yapan müşterilerinin bilgisini artırmaya yönelik Dış Ticaret Eğitim Programları organize etmektedir. Bu eğitim programları, temel dış ticaret bilgisinin yanı sıra başlıca risk ve teknik bilgileri kapsamakta, müşteri ile bire bir veya çok sayıda müşterinin katılımıyla düzenlenmektedir.

2012 yılı içinde “How to do business?” başlıklı seminerler kapsamında “Belçika’da iş nasıl yapılır?” ve “Çin’de iş nasıl yapılır?” konulu seminerler düzenlenmiştir.
BNP Paribas Grubu’nun bu ülkelerdeki iştirakleri, ilgili Ticaret Müşavirlikleri ve konuyla ilgili yetkili makamların da katılımı ile gerçekleştirilen seminerlerde mevcut ve potansiyel müşterilerin bu ülkeler ile yaptıkları ve yapmayı planladıkları ticaret konusunda en yetkili ağızlardan bilgilendirme yapılması sağlanmıştır. Çok sayıda firma yetkilisinin katıldığı ülke seminerleri, önümüzdeki yıllarda da düzenlenerek ihracatçılara ışık tutmaya devam edecektir.

Türk Eximbank ile imzalanmış olan, Eximbank sigortası kapsamındaki kısa vadeli ihracat alacakları ile orta ve uzun vadeli ihracat alacaklarının da kredilendirilerek iskonto edilmesi mümkün olmaktadır. Böylece ihracatçı firmalara sigortalı alacakları karşılığında finansman desteği verilmektedir.


NAKİT YÖNETİMİ

TEB Nakit Yönetimi, 2012 yılında da müşteri odaklı, yenilikçi hizmet ve ürünler geliştirmeye devam etmiş, bu ürünler uluslararası alanda birbirinden değerli ödüllere layık görülmüştür.

TEB, dünyanın en saygın iş ve finans dergileri arasında yer alan Global Finance’in bu yıl 13’üncüsünü düzenlediği “Avrupa’nın En İyi Bankaları” yarışmasında iki kategoride birden ödül almaya hak kazanmıştır. Bu sayede Banka, “Türkiye’nin En İyi Kurumsal İnternet Bankası” seçilen TEB Kurumsal İnternet Şubesi ile rakiplerinin bir adım önünde olduğunu kanıtlamıştır. Bunun yanı sıra, TEB Avrupa’da birçok bankanın arasından sıyrılarak “Avrupa’nın En İyi Online Nakit Yönetimi Hizmeti Sunan İnternet Bankası” ödülünün de sahibi olmuştur.

TEB Nakit Yönetimi, trendleri takip ederek, mobil teknolojilerdeki gelişmeleri ilk kez şirketlerin kullanımına sunan tek banka olma özelliğini korumaktadır.
Bu alandaki yenilikçi mobil tahsilat ürünleri olan Mobil DBS ve MobiliTEB’e, bu yıl CepPOS da eklenmiştir. CepPOS, 2012 Uluslararası Stevie Ödülleri’nde “En İyi Yeni Ürün ve Ürün Yönetimi” kategorisinde Bronz Ödül almıştır. TEB Nakit Yönetimi, CepPOS ile dünyada ilk olarak, ek aparat kullanmadan cep telefonlarına POS cihazı özelliği eklemiştir. Bu sayede, cep telefonları kredi kartı yerine ödeme aracı olarak kullanılabildiği gibi, CepPOS ile POS cihazı yerine tahsilat aracı olarak da kullanılabilmektedir.

TEB, 1 Temmuz 2012 tarihli Yeni Çek Yasası’nın ardından banka garantisi ile tahsilat sistemleri arayışında olan şirketlere de alternatif çözüm sunmak amacıyla Doğrudan Borçlandırma Sistemi’ne TAKSIT özelliği ekleyerek sektörde ilk Taksitli DBS sistemini hayata geçirmiştir.

 

TEB KOBİ BANKACILIĞI GRUBU

Müşteriyi odağına alarak ve müşterinin ihtiyacından yola çıkarak geliştirdiği ürün ve hizmetlerle müşteri memnuniyetini en üst seviyeye taşımayı hedefleyen TEB KOBİ Bankacılığı Grubu sahip olduğu “müşterilerinin danışman bankası” olma vizyonuyla sektörde fark yaratmaya 2012 yılında da devam etmiştir.

2012 yılında TEB KOBİ Bankacılığı, yenilikçi bankacılık yaklaşımını daha da geniş bir müşteri tabanına ulaştırmayı başarmış, KOBİ segmentinde artan penetrasyon, pazar paylarını da olumlu yönde etkilemiştir. BDDK 2012 yılı verilerine göre nakit KOBİ kredilerindeki pazar payı %6.51 gayri nakdi KOBİ kredi pazar payı %10.4 olarak gerçekleşmiştir.

TEB, 2012’de değişen müşteri ihtiyaçları ve daha etkin maliyet yönetimi hedefleri doğrultusunda alternatif hizmet modelleri üzerine çalışmaya başlamış, Mobil Müşteri Temsilcisi Projesi’nin pilot uygulamasını hayata geçirmiştir.

TEB, düzenlediği konferanslarla sektöre destek olmaya devam etmiştir.
KOBİ’lere işletme yönetimi konusunda bilgi vererek ulusal ve global rekabette öne geçmelerine destek olmayı amaçlayan TEB KOBİ Akademi eğitimleri, 2012 yılında da hız kesmeden devam etmiş ve 8 ilde 2,500 kişi ile bir araya gelinmiştir. Bu sayede TEB KOBİ Akademi eğitimleri kapsamında son 7 yılda ulaşılan toplam iş insanı sayısı 16,000 olmuştur.

Sektörlerin orta-uzun vadeli gelişim planlarının oluşturularak gelecek stratejilerinin şekillenmesine imkan sağlayan ve 2008 yılından bu yana devam eden Sektörel Gelecek Stratejisi Konferansları‘na 2012 yılında da devam edilmiş; Turizm Sektörü için yapılmış olan Gelecek Stratejisi Konferansı’nın Sonuç Raporu Ocak ayında Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay’a teslim edilerek tüm kamuoyu ile paylaşılmıştır.

Turizm sektörü yanı sıra ülke ekonomisi için büyük önem taşıyan ve TEB’in gelecek stratejilerinin oluşmasına aracılık ettiği Tarım Sektörü Gelecek Stratejisi Konferansı Sonuç Raporu da 13 Aralık 2012 tarihinde “TEB KOBİ Akademi-Tarım Buluşmaları” etkinliğinde kamuoyuna sunulmuştur.

KOBİ’lerin işlerini kolaylaştıran hizmetler
KOBİ’leri finansal perspektif yanında üretim, satış-pazarlama, organizasyonel yapı, yönetim stratejisi, insan kaynakları perspektiflerinden de bakarak analiz edebilen TEB KOBİ Danışmanları hizmeti 2012 yılında daha geniş bir müşteri tabanıyla buluşarak müşterilerin iş sonuçlarına olumlu katkı yapmayı sürdürmüştür.

Sektörde KOBİ’lere yönelik ilk internet televizyonu olan TEB KOBİ TV, 2012 yılı itibarıyla 4.5 milyondan fazla ziyaretçiye ulaşmıştır. TEB KOBİ TV, 122binden fazla üye ve 6 bin video içeren arşivi ile sektördeki önemini korumaya devam etmektedir.

KOBİ’lerin günlük hayatını kolaylaştırıp, satın alma ve tedarik süreçlerinde yaşadıkları doğru ürün ve satıcıya ulaşma gibi sorunları çözmek ve bunu yaparken de satın alma maliyetlerinde %50’lere varan tasarruf sağlamayı hedefleyen KOBİ KULÜP platformu 2012 yılında da Banka müşterilerine çok özel avantajlar sunmaya devam etmiştir. Amerikan Kültür Derneği Dil Okulları ile Türk Barter’ın katılımıyla iş ortağı çeşitliliği artırılmıştır.

Önemli işbirliği projelerinden biri de teminat sıkıntısı çeken KOBİ’lere ait olarak Kredi Garanti Fonu (KGF) ile yapılan ortaklıktır. KGF’nin aynı zamanda hissedarı durumda olan TEB, KGF’nin projeleri içinde yer alarak KOBİ’lere farklı çözüm önerileri sunabilmektedir. Bu yıl içerisinde, Bakü-Tiflis-Ceyhan Petrol Boru Hattı güzergahındaki il sınırları dahilinde faaliyet gösteren KOBİ'lerin, tarımsal işletmelerin ve kooperatiflerin finansman sorunlarına çözüm olmak ve mikro, küçük ve orta büyüklükteki işletmeler (MKOBİ) ve bireysel girişimcilerin ekonomik performansını iyileştirmek amacıyla Kredi Garanti Fonu (KGF) ile ortak yeni bir proje yapılmıştır. Projenin büyüklüğü 25 milyon Dolar’dır. KGF ve BTC firması ortaklığı ile oluşturulan bu proje kapsamında yeni kurulmuş firmalar da kredi imkanına kavuşmuşlardır.

Türkiye’de Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS) kavramının KOBİ’ler arasında da gelişmesine destek olabilmek amacıyla 2007 yılında hayata geçmiş olan TEB- Fransız Kalkınma Ajansı (Agence Française de Developpement –AFD) işbirliğiyle KOBİ’ler uzun vadeli ve cazip oranlı kredi imkanlarından yararlanırken, KSS konulu eğitim ve konferanslardan da ücretsiz faydalanabilmektedir. Söz konusu kredi programı kapsamında gerek KSS denetimleri yoluyla, gerekse e-öğrenme gibi aktiviteler ile bu bilinci artırmaya yönelik çalışmalara 2012 yılında da devam edilmiştir. 2012 yılı içinde mevcut ve potansiyel tüm müşterilere yönelik olarak KSS odaklı konferanslar düzenlenmiştir. Bursa’da gerçekleşen "Otomotiv'de Markalaşma ve Kurumsallaşmada Sorumluluk Anlayışı” ve Kahramanmaraş’ta gerçekleşen “Tekstil’de Sorumlu Tedarik Zinciri Yönetimi" konferanslarıyla özellikle otomotiv ve tekstil sektörlerinde faaliyet gösteren firmaların konuya verdikleri önemin artırılmasına çalışılmıştır.

Uluslararası Finans Kuruluşu (IFC)’nun, 2011 yılında tamamladığı ve TEB’i “KOBİ’lere Finansal Olmayan Hizmetlerin Sunulması” konusunda dünya çapında üç bankadan biri olarak belirlediği vaka çalışması, 2012 yılında üst düzey IFC yetkililerinin de katıldıkları basın toplantısı aracılığıyla dünya kamuoyu ile paylaşılmıştır.
Bu başarı hikayesinin gelişmekte olan ülkelerdeki bankalarla da paylaşılabilmesi amacıyla 2012 yılında Lübnan, Güney Afrika, Pakistan, Bangladeş, Tunus ve Nijerya’da gerçekleştirilen IFC KOBİ Bankacılığı Konferanslarına konuk konuşmacı olarak katılınmış ve TEB’in KOBİ’ler konusundaki deneyimleri aktarılmıştır.

TEB KOBİ Akademi
TEB KOBİ Akademi, TEB KOBİ Kulüp hizmetlerinin Bangladeş’in önemli bankalarından BRAC Bank’a adapte edilebilmesi için çalışmalara başlanmıştır. BNP Paribas ile sinerjik işbirliklerine know-how aktarımı yoluyla devam edilmekte olup, BNP Paribas bünyesindeki bankalardan Ukrsibbank’ın strateji toplantılarına konuk konuşmacı olarak katılınarak, TEB’in KOBİ Bankacılığı yaklaşımı paylaşılmış; TEB KOBİ Akademi gibi hizmetlerin Ukrayna pazarına adapte edilebilmesi için aktif destek verilmeye başlanmıştır.


TEB İŞLETME BANKACILIĞI
 
TEB İşletme Bankacılığı, geniş ürün yelpazesi ile müşterilerinin her türlü finansal ihtiyacına tek elden çözüm üretip, esnafın aklına gelen ilk banka olmayı hedeflerken müşteri odaklı yaklaşımı ve yaygın şube ağı ile sektörün öncü ve dinamik oyuncularından biri olma yolunda hızla ilerlemektedir.

Yeni müşteri ediniminde en önemli ürünlerden biri olan POS, 2012 yılında da işletme segmenti için önemini korumaya devam etmiştir.

İşletme segmentindeki müşterilerin işletmelerini yönetirken karşılaştıkları sorunlara bankacılığın ötesinde bir bakış açısıyla bakıp, kapsamlı çözüm önerileri getirebilmek amacıyla 2011 yılında “TEB İşletme Uzmanları” hizmeti hayata geçirilmiştir. İşletme Müşteri İlişkileri Yöneticilerini 1 yıl süren işletme yönetimi eğitimine alarak, daha yetkin bankacılar olarak hizmet vermelerini hedefleyen uygulama, 2012 yılında hız kazanmış ve Banka’nın müşterileriyle olan ilişkilerinin daha da derinleşmesine imkan tanımıştır. İş planı hazırlama, uzun dönemli büyüme stratejileri geliştirme, pazarlama ve satışı geliştirme eğitimlerinden geçen İşletme Müşteri İlişkileri Yöneticileri, müşterilerini finansman yönetimi dışında üretim, pazarlama, insan kaynakları, dış ticaret vb. yaklaşımları bazında da değerlendirerek, mevcut sorunlarına çözüm önerileri getirirken, gelecekte karşılaşabilecekleri sorunlara da hazırlıklı olmaları adına destek vermektedir. 2012 yılında eğitimlerini tamamlayan İşletme Müşteri İlişkileri Yöneticileri, Banka müşterilerine farklı bakış açıları sunarak müşteri yönetiminde sektöre farklı bir soluk getirmiştir.

İşletmelerin büyüme evrelerinde onlara danışmanlık yaparak destek veren TEB, bu desteğini bir adım daha ileri taşıyarak 2011 yılında lanse ettiği Teknogirişimci Destekleme Paketi’ni 2012 yılında da teknogirişimlerle buluşturmaya devam etmiştir.
2012 yılında teknogirişimcilerin global ölçekte rekabete hazırlanmasına ve vizyonlarını geliştirmelerine katkı sağlayacak özel eğitim programlarına ağırlık verilmiştir. Tüm bu eğitimlerde

gibi konularda genç girişimciler iş hayatına hazırlanmaya çalışılmıştır. 2012 yılında İstanbul, Ankara, İzmir’de 10 adet eğitim programı düzenlenmiş; 1,400’den fazla teknogirişimci/teknogirişimci adayı bu eğitimlerden faydalanmıştır. T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’yla birlikte organize edilen Teknogirişim Zirvesi’nde, CeBIT fuarında ve TİM İnovasyon Haftası’nda teknogirişmcilerin bu projeleri TEB standında sergilenerek projelerin yatırımcılara tanıtılmasına aracılık edilmiştir.


TEB TARIM BANKACILIĞI

Tarım Bankacılığı alanında ürün portföyü en geniş bankalardan biri olan TEB, 2012 yılını tarım kredilerinde 1 milyar TL’yi aşan kredi hacmiyle en hızlı büyüyen bankalardan biri olarak tamamlamıştır.
Gerek şubeler gerekse bölge ve genel müdürlük personelinin sektöre hakim bir uzman kadro tarafından yönetiliyor olması TEB Tarım Bankacılığı’nın güçlü yönlerinden biri olup, müşteri ihtiyaçlarından yola çıkan ürün ve hizmet geliştirme yaklaşımı da sektörde TEB’i farklılaştıran unsurlardan biri olarak karşımıza çıkmaktadır.

Yeni müşteri edinimi ve pazar payında artış sağlamak amacıyla 2012 yılında yeni ürünler hayata geçirilirken, mevcut ürünlerde müşteri memnuniyetini ön planda tutan iyileştirmeler yapılmıştır.
Hasattan hasada ödeme imkanı ile çiftçilerin vazgeçilmezleri arasında yer alan Harman Kart’ta yapılan geliştirmeler ile müşteri memnuniyeti artırılmaya çalışılmıştır. “Dünya Çiftçiler Günü” ve “Çiftçiye Taşıt Konut” kampanyaları ile bu yıl da çiftçilere özel avantajlar sunulmuştur.

Özel finansal çözümler yanında sektörün önemli oyuncularıyla işbirlikleri geliştirmek de 2012 yılının birincil hedeflerinden biri olmuştur. Özellikle çiftçilerin akaryakıt alanında en çok tercih ettiği firmalardan SHELL Türkiye ve gübre alanında sektör lideri olan Toros Tarım ile yapılan işbirliği anlaşmaları sayesinde girdi giderlerinde çiftçilere çok özel avantajlar sunulmaya başlanmıştır.

KOBİ Bankacılığı alanında sahip olunan “danışman banka” yaklaşımı 2012 yılından itibaren Tarım Bankacılığı alanına taşınmaya başlanmış ve ürün bazlı pazarlama ve satış stratejileri hazırlanarak, saha satış kadrolarının daha etkin satış ve pazarlama yapmasına imkan yaratılmıştır.
Tarım sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin büyüme çabalarına finansal destek verme yanında işletme yönetimi konularında ihtiyaç duydukları bilgi desteğini de verebilmek adına TEB KOBİ Akademi çatısı altında tarım sektörü özelinde yeni bir eğitim programı hazırlanarak Aralık ayında hayata geçirilmiştir. “TEB KOBİ Akademi- Tarım Buluşmaları” tarım sektöründe faaliyet gösteren işletmelere işletme yönetimi, uzun dönemli strateji geliştirme, tarımda pazarlama ve dış ticaret gibi konularda pratik bilgiler vermeyi hedeflemekte olup, interaktif atölye çalışmalarıyla tarım işletmelerimize vizyoner bir bakış açısı kazandırmayı ilke edinmiştir.

 

TEB ALTIN BANKACILIĞI

2012 yılında TEB Altın Bankacılığı, müşterilerine alternatif yatırım araçları sunmayı ve yatırım yelpazelerini genişletmelerine imkan sağlamayı hedeflemiştir.
Altın fiyatlarının yükselme trendini sürdürdüğü 2012 yılında altın sermayesi, kuyumculuk sektöründe faaliyet gösteren franchise ve bayilik sistemi ile çalışan büyük toptancılar ile imalatçı firmalar için daha önemli hale gelmiştir. TEB, %35 pazar payı ile altın kredilerinde sektör lideri olmuş, 2012 yılı boyunca Banka müşterilerinin kısa ve uzun vadeli ihtiyaçlarını finanse etmiştir.

TEB, Nisan ayında lansmanı yapılan Gümüş Hesabı hem bireysel hem de tüzel müşterilerin kullanımına sunarak sektöre ürün çeşitliliği sunan bankalardan biri olmuştur. Kuyumculuk sektöründe altından sonra pırlanta fatura ödemelerinin de bankacılık sistemine dahil edilebilmesi amacıyla hayata geçirilen Pırlanta Tahsilat Sistemleri ile pırlanta bayisi olan firmalara kaynak yaratılmaya başlanmıştır. Bunların yanında bölgesel işbirliklerine imza atılarak, yeni müşteri edinimine destek verecek çalışmalar da gerçekleştirilmiş, Adana ve Antalya Kuyumcular Odaları ile imzalanan protokoller ile birçok yeni firmaya ulaşma şansı yakalanmıştır.

2012 yılında Altın Bankacılığı’nın bir diğer hedefi müşterilerin işlemlerini alternatif dağıtım kanallarında kolay ve hızlı bir şekilde gerçekleştirebilmeleri olmuştur. Bu doğrultuda yürütülen çalışmalar sonrasında İnternet Bankacılığı, ATM ve Telefon Bankacılığı aracılığı ile bireysel ve tüzel tüm müşteriler altın ve gümüş alım-satım işlemlerini bu kanallardan 7 gün 24 saat yapabilme imkanına kavuşmuştur.

TEB Altın Bankacılığı, sektöre verdiği finansal destekler yanında sektörle olan iletişimini daha ileriye taşıyacak faaliyetlere 2012 yılında da devam etmiştir. 34. İstanbul Mücevher Fuarı, İzmir Kuyumcular Odası 60. Yıl Balosu, Karadeniz Gold Expo fuarı gibi sektör için özel önem arz eden etkinlikler TEB Altın Bankacılığı sponsorluğuyla hayata geçirilirken; Manisa, Denizli, Aydın, Uşak, Ankara, Bursa, Adapazarı, Düzce, Adana, İzmir, Diyarbakır illerinde ilin önde gelen kuyumcuları ile bir araya gelinerek kuyumculuk sektörü ve dünya altın piyasaları hakkında bilgilendirme toplantıları düzenlenmiştir.


TEB KAMU BANKACILIĞI

2009 yılında faaliyete geçen Kamu Bankacılığı ile TEB, sektörde yerel yönetimlere yönelik hizmet sunan iki özel bankadan biri olmuştur.
Çeşitli yasal süreçler nedeniyle geçmişte tamamen kamu bankalarının tekelindeki bu alana; farklı bankacılık ürün ve hizmetleri sunularak hizmet süreçlerinin iyileşmesi sağlanmaktadır. Bu kapsamda sektörün finansman ihtiyaçları için tamamen sektöre özel ürünler sunarak, daha uygun koşullarda bu ihtiyaçların giderilmesi sağlanırken; teknolojik nakit yönetimi çözümleri ile bu idarelerin tahsilat konularında hizmetlerine sunulmaktadır.

Kredi kartı ile yapılan tahsilatlar için sektöre yönelik ilk surcharge uygulamasını TEB Kamu Bankacılığı başlatmıştır.
2012 yılı itibarıyla TEB Kamu Bankacılığı 200’e ulaşan belediye ve belediye iştirakine, 500 milyon TL’yi aşkın kredi limiti tesis edilmiştir. Emlak vergisinden, İller Bankası yasal pay hesaplarına uzanan bir yelpazede, 2012 yılında 600 milyon TL’yi aşan tahsilat hacmine ulaşılmıştır.

 

TEB BİREYSEL VE ÖZEL BANKACILIK GRUBU

TEB ÖZEL BANKACILIK

TEB Özel Bankacılık, 2012 yılında müşterisi sayısında %21, toplam varlıklarda %44 artış sağlamıştır.
1989 yılından beri Varlık Yönetimi adı altında özel bankacılık hizmetleri sunan TEB, sektörde gerçek anlamda özel bankacılık ve varlık yönetimi hizmeti uygulayan ilk bankadır. 2012 yılında belirlenen “TEB Özel Hizmetler” yaklaşımı yürürlüğe konmuştur.

Bu yaklaşımda, Özel Bankacılık müşterilerinin ve aile bireylerinin talep ve ihtiyaçları göz önüne alınmakta, tek kontak noktası prensibi ile hizmet sunulmaktadır.

Temel bankacılık ürünlerinin hepsinden yararlanabilen özel bankacılık müşterileri TEB Portföy A.Ş. ile beraber verilen Özel Portföy Yönetim Hizmeti’nden de yararlanmaktadır. Ayrıca TEB, Özel Bankacılık müşterilerinin finansal olmayan ihtiyaçları için de çözümler üretmek üzere danışmanlık hizmetleri sunmaktadır. TEB Özel Bankacılık’ın bu kapsamda sağladığı hizmetlerden biri Lüks ve Ticari Gayrimenkul Danışmanlığı’dır. Lüks Gayrimenkul için Sotheby’s Türkiye ile birlikte çalışırken, TEB Özel iPad uygulamasında aylık olarak Lüks Gayrimenkul portföyünde seçilmiş gayrimenkuller paylaşılmaktadır. Ticari gayrimenkul alanında Avrupa’nın en büyüklerinden olan BNP Paribas Real Estate Türkiye iş ortağı Kuzey Batı Gayrimenkul ile birlikte TEB Özel Bankacılık müşterilerine çözümler sunulmaktadır.

TEB Özel Bankacılık müşterileri, TEB Özel Platinum Card ve Master Card’ın en kapsamlı ve ayrıcalıklı kartı olan TEB Özel World Signia Card’a sahip olabilmektedir. TEB Özel World Signia Card beraberinde sunulan kapsamlı sigorta, seyahatlerinde kolaylık ve güvence sağlarken TEB Özel World Signia Card yanında hediye edilen Priority Pass Card ile dünyanın çeşitli yerlerinde havaalanlarındaki özel bekleme salonlarında ücretsiz yararlanılabilmektedir. TEB Özel Signia Card halen sektörde yurt içi ve yurt dışı restoran ve otellerde yapılan 100 TL/Dolar/Euro harcamalarda %10 harcama iadesi uygulaması ile en özel kredi kartlarından biri olarak gösterilmektedir.

2011 yılı sonunda devreye alınan ve BNP Paribas İnovasyon Ödüllerinde derece alan TEB Özel iPad Uygulaması ile Özel Bankacılık müşterilerine özel bir platform oluşturulmuştur. TEB Özel Bankacılık müşterileri bu platformda piyasa yorumlarına erişebilmekte, günlük olarak güncellenen finansal yorum videosunu izleyebilmektedir. Aynı uygulama ile Banka müşterileri TEB Etkinlikleri hakkında bilgi alabilmektedir. TEB Özel Bankacılık müşterileri bu platform üzerinden müşteri temsilcileri ile görüntülü görüşme yapabilmektedir.

Özel Bankacılık Müşterilerine Özel Gayrimenkul Hizmeti
TEB, çalıştığı firmalar aracılığıyla gayrimenkul konusunda müşterilerinin hem bireysel hem de ticari olarak ihtiyaç duydukları hizmeti sunabilmektedir. Söz konusu hizmetlerden sadece Türkiye’de değil, global anlamda yararlanmak isteyen müşteriler ise BNP Paribas Wealth Management’ın gayrimenkul danışmanlarına ulaşma şansına sahiptir.

2012 yılında TEB Özel Bankacılık; sanat, spor ve finans alanında birçok seçkin etkinlikte yer almıştır.
TEB Özel Bankacılık yılın ilk yarısında Bodrum’da The Marmara Collection ile birlikte BAYK 2012 Kış Trofesi’ne sponsor olmuştur. Yıl boyunca TEB, birçok şehirde “TEB Özel Konuşmaları” adı altında özel bankacılık müşterilerini finans, sanat konularında işin uzmanları ile bir araya getirmiştir.

TEB Özel Bankacılık açısından 2012 yılının en büyük projesi Kasım ayında İstanbul’da İznik Vakfı Viyola Topluluğu ile gerçekleştirilen organizasyon olmuştur.
TEB Özel Bankacılık 2012 yılında İznik Vakfı tarafından 7.’si düzenlenen İznik Vakfı Viyola Kampı’nın ve 26 Kasım’da İstanbul’da düzenlenen İznik Vakfı Viyola Topluluğu Konseri’nin sponsorluğunu üstlenmiştir.

 

TEB BİREYSEL BANKACILIK

TEB BİREYSEL SATIŞ AKADEMİSİ
2012 yılında TEB Bireysel Satış Akademisi,

yolunda gelişim alanlarını tespit ederek çeşitli çalışmalar yürütmüştür.

Türkiye’de bir ilke işaret eden bu proje ile TEB, bankacılığa daha geniş ve sistemin bütününü kapsayan bir perspektifle bakabilmeyi hedeflemiştir. Bu kapsamda TEB Bireysel Satış Akademisi, müşteri ihtiyaç ve beklentilerini uzun vadeli bir perspektifle analiz edip, sadece bankacılık ürünleri açısından değil müşterilerin tüm finansal hayatını odağa alarak alternatif çözümler sunmayı amaçlamıştır.

TEB, Türkiye’nin, müşterisini en iyi anlayan, en donanımlı ve ona finansal çözümleri en etkin şekilde sunabilen Bireysel ve Yıldız Bankacılık ekibini geliştirmek üzere, saygın eğitim kurumlarından “Boğaziçi Üniversitesi” ile işbirliği kurulmuştur. 6 modülden oluşan TEB Bireysel Satış Akademisi’nin kapıları 26 Temmuz 2012’de açılmıştır. 2012 yılında 60 Müşteri Temsilcisi Boğaziçi Sertifikasyon programına katılmıştır.

DİREKT SATIŞ KANALI
TEB, Direkt Satış Kanalı’nın yeni müşteri kazanımı için çok önemli olduğuna inanmaktadır. Banka, bu kanaldan ağırlıklı olarak kredi kartı ve ihtiyaç kredisi satışları gerçekleştirmiştir. Bir önceki yıl Banka’nın toplam kredi kartı satışlarının %22’u bu kanaldan yapılmışken 2012 yılında bu oran %36’e yükselmiştir.

Yıldız Bankacılık
TEB Yıldız Bankacılık müşterileri artık global çapta ayrıcalıklı bir grubun üyesi haline gelmiştir. 2012 yılında Banka, dünyanın en güçlü bankalarından küresel TEB’in ortağı BNP Paribas’nın Türkiye, Fransa, İtalya, Belçika ve Lüksemburg’taki orta-üst gelir grubu müşterilerini tek bir çatı altında buluşturduğu BNP Paribas Priority’nin bir üyesi olmuştur. Bu gelişme, TEB Yıldız Bankacılık müşterileri için ayrıcalıklarla dolu bir dünyanın kapılarını açmıştır.

TEB Yıldız Bankacılık müşterileri artık dünyanın birçok noktasında BNP Paribas’nın kendi veya anlaşmalı ATM’lerinden banka kartıyla ücretsiz para çekebilmektedir. TEB Yıldız Bankacılık müşterilerine, BNP Paribas Priority bünyesindeki 5 ülkede BNP Paribas şubelerinden Kolay Randevu Sistemi ile yurt dışında bankacılık işlemlerinde kolaylık sağlanmaktadır. Kredi Kartı Uluslararası Acil Destek Programı sayesinde de yurt dışında kredi kartının kaybolması, çalınması ya da kullanılamaz hale gelmesi durumunda 48 saat içinde yeni kredi kartı TEB Yıldız Bankacılık müşterilerine ulaştırılmaktadır.

Ürün Geliştirme ve Yönetimi
2012 yılında müşterilerin kredi ihtiyaçlarına uygun kampanyaları cazip fiyatlar ve farklı ödeme seçenekleri ile sunan TEB, sektörde fark yaratan atılımlar yapmayı sürdürmüştür.

Paran Hazır Hesabı
Türkiye’de bir ilk olan yeni Taksitli KMH (Kredili Mevduat Hesabı) ürünü "Paran Hazır Hesabı" ile TEB müşterilerinin tüm alternatif dağıtım kanallarından ve şubelerden başvuru yapabildiği, müşterilerinin hem anlık nakit ihtiyaçlarını taksitli olarak karşılayacak hem de KMH ile diledikleri an işlem yapmalarını sağlayacak yeni bir ürünü piyasaya sunmuştur.

Biriktiren Kredi
TEB müşterilerinin kredi kullanırken de tasarruf yapabilmesi fikrinden yola çıkarak Biriktiren Kredi ürünü piyasaya sunulmuştur. Kredi kullandırımında tahsil edilen dosya masrafının kredi vadesi boyunca geri ödenmesi, her taksit ödemesinde müşteri hesabına para yatırılması ve yapılan bankacılık işlemlerinden para kazanılmasını sağlayan Biriktiren Kredi ile piyasaya yeni bir kredi ürünü kazandırmıştır.

Mevduat Yönetimi
TEB, 2012 yılında BDDK 4. Çeyrek sonuçları göz önünde bulundurulduğunda Tier 1 ve 2 grubunda tasarruf mevduatında en hızlı büyüyen banka konumundadır.

Mevduatta Marifetli Hesap ile Banka müşterilerinin cazip oranlarla hem birikimlerini artırmalarına hem de gün içerisinde paralarını istedikleri gibi kullanmalarına olanak sağlanmıştır.

Yatırım ürünlerinde ise Mevdufon Hesap ile TEB müşterileri birikimlerinin belli bir kısmını mevduatta değerlendirirken geri kalan kısmını yatırım fonlarında değerlendirebilmektedirler.

Yatırım fonlarında 2012 yılı başında TEB’in %4.95 olan pazar payı Aralık ayı sonu itibarıyla %5.62’lik seviyeye ulaşmıştır.

Kartlı Ödeme Sistemleri
2012 yılında kredi kartlarına benzersiz özellikler kazandıran Kartlı Ürünler Yönetimi; restoran, eğlence, sinema, tiyatro gibi birçok sosyal ve kültürel faaliyetlerde TEB kredi kartlarının sağladığı avantajları arttırmaya devam etmiştir.

2012 yılında POS hacminde pazar %26 büyürken TEB POS %38 büyümüştür. 23.4 milyara ulaşan hacmi ile TEB POS, 120,000 noktada hizmet vermektedir.

Türkiye’de ilk kez yapılan uygulama ile TEB üye işyerleri Kurumsal İnternet Şubesi’nden POS blokelerini çözebilmektedir.

 

Alternatif Dağıtım Kanalları

TEB, 2012 yılında stratejik alan olarak belirlediği dijital bankacılık kanallarına yatırım yapmayı sürdürdü.

TEB ATM’lerine 2012 yılında toplam 30 milyon TL yatırım yaptı. Bu yatırım ile birlikte Türkiye genelindeki toplam TEB ATM’lerinin sayısı 2011 yılına göre %19’luk artışla 1.045’e ulaştı. Para yatırılabilen ve bozuk para ödeyen en yeni teknoloji modelindeki ATM’ler ile ATM ağı yenilendi.
Teknolojiyi hizmete dönüştürerek müşterileri için en rahat, en pratik çözümleri sunmayı ilke edinen TEB; 2012 yılında da getirdiği yeniliklerle sektörde öncü olmaya devam etti.

Yenilenen CEBTETEB, mobildeki müşteri deneyimini çok daha farklı bir noktaya taşıdı. Dünya’da ilk defa ‘ATM’den QR Kodla Kartsız Para Çekme’ fonksiyonu TEB müşterilerine sunuldu. Web chat altyapısı ile çalışan Canlı Yardım uygulaması TEB İnternet Şubesi üzerinden hayata geçirildi. İnternet şubesini kullanırken herhangi bir konuda yardıma ihtiyaç duyan müşterilerimiz, anında “Canlı Yardım” uygulaması ile müşteri temsilcilerimizden yardım alarak sorularına cevap bulabilmektedir. Kredi Kayıt Bürosu Risk Raporu’nu izleme fonksiyonu internet üzerinden Türkiye’de ilk defa TEB İnternet Şubesi üzerinden hizmete sunulmuştur.

TEB, internette müşterisine daha da yakınlaşarak zamanyolculuğu.com ve TEB JR projelerini hayata geçirmiştir. www.zamanyolculugu.com sitesi 1.9 milyon kişi tarafından ziyaret edilirken, www.tebjr.com adresinde hayata geçirilen TEB Junior ile çocuklara eğlenceli bir platformda tasarrufun önemi anlatılmaya başlandı.

TEB Akıl Fikir Yarışması'nda ortaya çıkan "illerle bütünleşmiş ürünlerin görünümünde ATM'ler tasarlama" fikri, Malatya'da TEB Kayısı ATM'sinin açılışıyla hayata geçti. 2012 yılı başından itibaren tüm BNP Paribas üyesi bankaların müşterileri, TEB ATM’lerini ücretsiz kullanabilmeye başladı. Bu konuda yapılan geliştirme ile birlikte, TEB müşterileri yurt dışında 6 kıtada 40 binin üzerinde ATM’yi ücretsiz olarak kullanabilmeye başladı.

TEB’in dijital bankacılık kanalları, 2012 yılı içerisinde yurtiçi ve yurtdışından toplam 24 ödül kazandı.
TEB Pratik İnternet Şubesi, 2012 yılında Altın Örümcek Web Ödülleri İnternet Bankacılığı kategorisinde “Türkiye’nin En İyi İnternet Şubesi” seçilirken, Kurumsal İnternet Şubesi, 2012 yılında Global Finance tarafından “Türkiye’nin En İyi Kurumsal İnternet Şubesi” ödülüne layık görüldü.
TEB’in yıl boyunca şubeden yapılan işlemleri kanallara taşıyarak, operasyonel maliyetleri ve gelir-gider rasyosunu düşürdü.

2012 yılında para yatırma işlemlerinin %42’si, para çekme işlemlerinin %77’si, kredi kartı ödemelerinin %66’sı ve para transferlerinin %90’ı dijital bankacılık kanalları üzerinden yapılırken; toplam ürün satışının %11’i de yine dijital kanallardan gerçekleştirilmiştir. İnterneti aktif kullanan müşteri sayısı geçen yıla göre %25 artış gösterirken, penetrasyon oranı %17’ten %21’a yükselmiştir. Dijital bankacılık kanallarını kullanan müşterilerin oranı ise %82’ye ulaşmıştır.

TEB olarak önümüzdeki dönemde akıllı telefon, tablet ve Smart TV gibi yeni dijital kanallara yatırıma aynı hızda devam edeceğiz. iPhone ve Android üzerinden hisse senedi ve VOB işlemleri yapma imkanı sağlayan TEB Pratik Borsa uygulaması da 2012 yılında TEB müşterilerinin hizmetine sunulurken Smart TV’lere uyumlu TEB uygulaması geliştirildi.

Sigorta

TEB BANKASÜRANS
TEB, sigorta ve bireysel emeklilik ürünlerinde farklı branşlarda

ile çalışılmaktadır.

2012 yılında TEB Bankasürans, müşterilerinin sigorta ve bireysel emeklilik ürün ihtiyaçlarını karşılayabilmek amacıyla hem TEB şubelerinden hem de alternatif dağıtım kanallarının etkin kullanımı amacıyla çağrı merkezi, internet şubesinden hizmet sunmayı sürdürmüştür. TEB ATM’leri üzerinden referans alınarak müşterilerimizin bu kanaldan da sigorta ürünlerine ulaşabilmesi amaçlanmıştır.

Bankasürans kanalında 2012 yıl sonu hayat branşı prim üretiminde, 2011 yıl sonuna göre sektör büyümesi %7.8, hayat-dışı branşta ise %22 olarak gerçekleşmiştir. TEB Bankasürans 2012 yılında hayat branşında sektörün üzerinde, hayat-dışı branşta ise sektöre paralel bir büyüme göstermiştir. Bireysel emeklilik sözleşme adedinde 2012 yılında TEB pazar payı %3 olarak gerçekleşmiştir.

TEB Bankasürans, 2012 yılında müşteri segmenti bazında ürün portföyünü güncelleyerek Özel Bankacılık ve Yıldız Bankacılık müşterilerine özel yeni “Yıldız Emeklilik Planı” ve “Özel Emeklilik Planı” ürünlerinin lansmanını yapmıştır. Bunun yanı sıra hayat-dışı sigortalarda teminat kapsamını genişleterek ev sigortası ve yeni ferdi kaza ürünleri tasarlamış, istem dışı işsizlik, vefat ve maluliyet risklerine karşı güvence sağlayan “Fatura Koruma Sigortası”nı geliştirmiştir.

MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ (CRM)
TEB, müşterilerine doğru zamanda, tercih ettiği iletişim kanallarından, en doğru ürün ve hizmeti sunmayı hedeflemektedir. Bu doğrultuda, çalışmakta olduğu tüm segmentlerdeki müşterilerinin ihtiyaçlarını karşılamakla kalmayıp, onlara en iyi müşteri deneyimini sunmak adına, ileri analitik modelleme ve eğilim analizleri ile desteklenen çalışmalar yürütmektedir.


BİREYSEL SEGMENT YÖNETİMİ

TEB Aile Akademisi
TEB, Türkiye’nin geleceğinde ailelerin ekonomisinin doğru yönetilmesinin büyük önem taşıdığına inanmaktadır. “Türkiye’nin Ekonomi Bankası” olarak aile bireylerine finansal okuryazarlık kazandırmak amacı ile 5 Ekim 2012 tarihinde TEB Aile Akademisi lanse edilmiştir. Kurumsal Sosyal Sorumluluk kapsamında Şube müdürleri tarafından verilen ücretsiz eğitimler ile TEB, ailelerin finansal durumunu iyileştirmeyi ve bu sayede onlara daha iyi bir hayat sunmayı hedeflemektedir. 31 Aralık 2012 itibarı ile 923 ayrı şube organizasyonunda 15,856 kişi finansal okur yazarlık kazanmıştır. 01 Kasım-31 Aralık 2012 tarihleri arasında 17 ayrı şube dışı organizasyon gerçekleştirilerek toplam 3,618 kişiye ulaşılmıştır. Toplamda 940 organizasyon gerçekleştirilmiş ve 19,474 kişiye eğitim verilmiştir.

Müşteri Etkileşim Merkezi
Müşteri Etkileşim Merkezi, müşteri deneyimini odağına alarak, gelen çağrılar, dış arama, dış kaynak, otomatik arama sistemi (IVN) ve Webchat kanallarında, Banka müşterilerine 5 farklı kanalda, 40 farklı üründe 400’den fazla işlem seti ile 7/24 hizmet vermektedir.

TEB Yatırım, TEB Leasing, TEB Cetelem için, müşteri hizmetleri konusunda altyapı ve insan kaynağı sağlamaktadır.

 

TEB AKTİF PASİF YÖNETİMİ VE HAZİNE GRUBU

TEB Aktif Pasif Yönetimi ve Hazine Grubu’nun misyonu, aktif pasif yönetiminin etkinliğinin sağlanması ve Banka’nın genel likidite yapısının sürekliliğinin korunmasıdır.

Bu misyondan hareketle Banka, Aktif Pasif Yönetimi ve Hazine Grubu’nu Banka’nın içinde bilanço yönetiminin merkezinde konumlamıştır.

TEB, müşterilerine daha iyi bir hizmet sunabilmek için konvansiyonel müşteri işlemlerini Finansal Piyasalar Grubu’nun altında toplamış, geri kalan bütün bilanço sorumluluğunu Aktif Pasif Yönetimi ve Hazine Grubu’na devretmiştir.

Aktif Pasif Yönetimi ve Hazine Grubu’nun temel hedefi, Banka’nın riskten arındırılmış sermayesini mümkün olan en üst seviyeye çıkarmak amacıyla bilançosundaki faiz, ülke, yapısal kur ve likidite risklerinin, en etkin şekilde yönetimidir.

Aktif Pasif Yönetimi ve Hazine Grubu 2012 yılı süresince,

Aktif Pasif Yönetimi ve Hazine Grubu, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası para politikasını yakından takip etmektedir. Grup, sahip olduğu veriler ile finansal mühendislik yaklaşımı altında çeşitli bilanço kalemlerini modellemektedir. Aktif Pasif Yönetimi ve Hazine Grubu, Banka’nın yurt dışı ve yurt içi piyasalarda basit repo-ters repo işlemlerinden karışık türev işlemlere kadar her türlü finansal işlemi, Banka’nın geleneksel risk yaklaşımı, mevzuat ve yasal uyum doğrultusunda verdiği azami önemi dikkate alarak uygulamaktadır.

Aktif Pasif ve Hazine Grubu, 2011 yılında başladığı bono ihraçlarına 2012 yılında da devam etmiş ve TL pasif tarafında mevduat dışındaki kaynaklarda artış sağlamıştır. Grup, müşterilerine arasında Marifetli Hesap gibi yenilikçi ürünlerin de bulunduğu çeşitli mevduat ürünleri sunarak tabana yayılma, müşteride derinleşme ve ürünlerde farklılaşma konularında işkollarına desteğini sürdürmüştür.

Grubun sorumluluğunda olan kıymetli maden ve efektif işlemleri 2012 yılında da başarılı bir şekilde yönetilmiştir. TEB altın kredilerinde %35 pazar payı ile liderliğini sürdürmüş, altın mevduatında da %4.5 pazar payı ile ilk sıralarda yer almıştır. 2012 yılında gümüş işlemlerine başlanmış ve gümüş depo hesapları müşterilerden yoğun ilgi görmüştür. Bankalararası efektif işlemlerinde ise 4.5 milyar Dolar ile son 10 yılın en yüksek işlem hacmine ulaşılmış ve TEB’in piyasa liderliği devam etmiştir.

2012 yılında BNP Paribas’nın bilgi birikiminin TEB’e uyarlanması için başlatılan Aktif Pasif Yönetimi ve Hazine Grubu bilgi işlem projelerinde önemli ilerlemeler sağlanmıştır. 2013 yılında büyük ölçüde tamamlanacak olan geliştirmeler ile Grubun bilgi işlem sistemlerinde daha da etkin bir yapıya geçilmesi öngörülmektedir.

 

KURUMSAL YATIRIM BANKACILIĞI GRUBU

TEB’in bünyesinde kurulan Kurumsal Yatırım Bankacılığı Grubu’nun temel amacı yerel müşteri ağını BNP Paribas’nın küresel pazarlama imkanları, dünyanın New York, Londra gibi finans merkezlerindeki ağırlığı, ekspertizi ve ürün uzmanlığı ile birleştirerek sinerji yaratmaktır. 2012 yıllında Finansal Piyasalar, Yapılandırılmış ve Kurumsal Finansman alanlarında yeni sinerjiler yaratılmıştır.

2011 yılında kurulan TEB Kurumsal Yatırım Bankacılığı müşterilerine yeni bir ürün katmanı sunmayı hedeflemektedir. Grup, 2012 yıllında bankaya olan entegrasyon sürecini tamamlamış ve müşterilerine sunduğu ürün yelpazesini daha da genişletmiştir.

TEB Kurumsal Yatırım Bankacılığı Grubu, Banka’nın risk yönetimi ilkelerinden ödün vermeden özellikle döviz ve faiz türev işlemlerinde müşterilerin riskten korunmasını sağlayacak yeni çözümler sunmuştur. Grup ayrıca, emtia piyasalarındaki fiyat dalgalanmalarına karşı koruma sağlayacak yeni ürünler geliştirmek üzere çalışmalarına devam etmektedir.

TEB’in yerel piyasadaki gücünü BNP Paribas’nın sermaye piyasaları, yapılandırılmış finansman ve danışmanlık alanlarındaki uzmanlık ve deneyimiyle birleştiren Kurumsal Yatırım Bankacılığı Grubu, tek başına bir kurumun bu alanlardaki ihtiyaçlarına cevap verebilecek bir yapıya sahiptir.
Türk Ekonomisinin başlıca aktörleri TEB ile BNP Paribas arasındaki işbirliğine güvenmektedir. Bu işbirliği bu aktörlere uluslararası piyasalara ulaşma imkânı sağlamasının yanı sıra BNP Paribas’ın sunduğu ideal fiyatlama ve yapılandırma olanaklarından yararlanarak uluslararası alanda rekabet etme yeteneği sunmaktadır.

2012 yılında ayrıca Türkiye’nin kalkınmasına katkıda bulunmasına yardımcı olacak çeşitli altyapı ve enerji projelerine başlanmıştır. TEB, BNP Paribas ile işbirliği içerisinde, bu projeleri analiz ve danışmanlık hizmetleri ile desteklemektedir.

Kurumsal Yatırım Bankacılığı, TEB’in müşteri kolları ve BNP Paribas’nın ürün kollarına entegre olmuştur. Bu sayede hem TEB bünyesindeki büyüyen müşteri ağından hem de BNP Paribas bünyesindeki güçlü ürün uzmanlarından yararlanmaktadır.

Kurumsal Yatırım Bankacılığı için Yeni Fırsatlar…
2012 yılında Türkiye,

ile öne çıkmıştır. Bu gelişmeler, Kurumsal Yatırım Bankacılığı işkolları için cazip fırsatlar doğmasına katkıda bulunmuştur.

TEB Finansal Piyasalar müşterilerinin ihtiyaçları doğrultusunda en iyi ürün ve servisleri sunmak için iş modelini geliştirmeye devam etmektedir. Kurulmakta olan yeni bilgi teknolojileri sistemleri, müşterilere güvenli bir ortamda, kendi ihtiyaçları doğrultusunda, kendilerine özel çözümler sunma imkanı verecektir.

TEB, 2012 yılında da Türkiye’nin en büyük şirketlerinin ve finansal kurumlarının katılımıyla gerçekleşen Bono ve Krediler Türkiye Konferansı’nın ana sponsorluğunu üstlenmiştir.
Konferans Türkiye’de sermaye piyasalarının vadettiği büyük potansiyelin ve gördüğü ilginin en büyük kanıtı olmuştur. TEB Kurumsal Yatırım Bankacılığı Grubu, sermaye piyasalarına olan bu ilginin artacağına inanmaktadır. TEB, bu süreçte önemli bir aktör olmaya devam edip, yerel sermaye piyasalarında öncü konumunu koruyarak Türkiye ekonomisine katkıda bulunmaya devam etmeyi hedeflemektedir.

 

TEB MENKUL KIYMET HİZMETLERİ

TEB Menkul Kıymet Hizmetleri Bölümü, BNP Paribas’nın 1990’lı yıllardan beri Türkiye’de sürdürdüğü yurtdışı takas ve saklama hizmetlerini 2007 yılından beri TEB bünyesinde sürdürmektedir.

TEB Menkul Kıymet Hizmetleri, müşterilerine Genel Müdürlük bünyesinde uzman bir ekiple ve Avrupa’nın en büyük saklama bankası olan BNP Paribas Securities Services’in Türkiye şubesi olarak TEB Securities Services adıyla hizmet sunmaktadır.

Yerli ve yabancı kurumsal yatırımcılara verilen takas ve saklama hizmetlerine ek olarak, finansal kurumlara, kurumsal yatırımcılara ve ihraççılara yatırım ve finansman kararları sonrasında ortaya çıkabilecek ihtiyaçlara yönelik sermaye piyasası ve bankacılık çözümleri de geliştirilmektedir.

TEB Menkul Kıymet Hizmetleri Bölümü

sunmaktadır.

Ayrıca, TEB bünyesinde yerli portföy yönetim şirketlerine verilen fon operasyon ve saklama hizmetleri yeni sermaye piyasası kanunu kapsamında tekrar değerlendirilmektedir.

TEB Menkul Kıymet Hizmetleri Bölümü, 2012 yılında da müşteri portföyünü genişletmiştir.
Bölüm, gerek yabancı kurumsal yatırımcılara sağlanan takas ve saklama hizmetlerinde gerekse vadeli işlemler için sağlanan teminat yönetimi ve ilintili hesap bankası işlemlerinde çok önemli yeni global isimlere hizmet vermeye başlamıştır. Bu sayede, TEB Menkul Kıymet Hizmetleri Bölümü piyasa payını artırmaya devam etmiştir.

Clearstream Banking S.A.’nın takas, saklama ve Türk Lirası işlemleri için TEB’i kullanmaya başlaması Bölüm’ün önemli başarılarından sadece biridir.

TEB Menkul Kıymet Hizmetleri Bölümü, yurt dışı yerleşik yatırımcıların sermaye piyasalarına hızlı elektronik yöntemlerle ulaşmasını sağlayan projeler üzerinde çalışılmaktadır. Yerli piyasada, ihraççı firmalara merkezi kayıt sistemlerine erişim hizmetlerinde yeni müşteri edinimleri gerçekleştirilmiştir.

TEB, sektörün önde gelen yayın organı Global Custodian Magazine’in gelişen piyasalarda saklama hizmeti veren bankaları müşteri değerlendirmeleriyle ölçen anketinde 2012 yılında da en yüksek skorlarla “Top Rated” derecesine layık görülmüştür. Diğer bir prestijli yayın olan Global Investor tarafından düzenlenen “Sub-Custodian survey” de ise, TEB Menkul Kıymet Hizmetleri Bölümü iki yıl üst üste en yüksek skorları almayı başarmıştır.

Türkiye sermaye piyasalarındaki gelişmelerin ışığında, 2012 yılında olduğu gibi 2013 yılında da menkul kıymet hizmetleri alanında büyümeye devam etmeyi amaçlamakta olan TEB, öncü ve yenilikçi yaklaşımı ile bir “servis sağlayıcısı”ndan çok daha fazlasını arayan müşterilerin ilk aklına gelen ve ilk seçimi olan banka olmaya devam edecektir.

 

TEB BİLGİ TEKNOLOJİLERİ

TEB Bilgi Teknolojileri Grubu, Banka’nın vizyon, misyon ve hedefleri doğrultusunda talep ettiği stratejik ve taktik projeleri iç kaynak ve gerektiğinde proje bazlı dış kaynak kullanımı ile gerçekleştirmektedir. Grup ayrıca, teknolojik gelişmeleri de takip ederek, yeni ürün ve hizmetlerin oluşturulması ya da mevcut süreçlerin iyileştirilmesi için katkıda bulunmaktadır.

2012 yılında TEB Bilgi Teknolojileri (BT) Grubu’nun çalışmalarının temelini TEB’in ihtiyaçlarını en hızlı ve kalıcı şekilde karşılayacak projeleri geliştirmek ve BNP Paribas Grup sinerjisi sağlayacak ortak program ve inisiyatifleri başlatmak oluşturmuştur.

2012 Haziran ayı içerisinde, BT Organizasyonu daha yalın bir yönetim sağlamak üzere yenilenmiştir. BT Ekipleri, İş Birimi yapıları ile daha uyumlu hale getirilmiş ve unvanlar BT’nin özel ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde yeniden düzenlenmiştir.

İş Süreçleri Yönetimi kapsamında, Banka’nın müşteri odaklılık, operasyonel mükemmellik ve kurumsal çeviklik hedeflerini destekleyen, kritik iş süreçlerine yoğunlaşan çok sayıda proje gerçekleştirilmiştir.
BNP Paribas ile Lean 6 Sigma programı çerçevesinde güçlü işbirliği artarak devam etmiştir. Banka’nın iş süreçleri yönetimi yetkinlik ve uygulamalarını üst seviyelere taşıyacak yönetişim yapıları ve uygulama çözümlerinin geliştirilmesi çalışmaları yürütülmüştür.

TEB’in 2012 ve sonrası için ortaya koyduğu hedefleri karşılamak üzere altyapıda gerek performansa gerekse kapasite ihtiyaçlarına dönük yatırım yapılmış ve altyapı projeleri devreye alınmıştır:

2012 Yılında Üzerinde Çalışılan Büyük Programlar

Aktif Pasif Yönetimi/Hazine ve Finansal Piyasalar Entegrasyon Programı
BNP Paribas’nın geliştirdiği karmaşık fiyatlama araçları ile entegrasyonu amaçlamaktadır. İlk fazının 2013 yılının ilk çeyreğinde bitirilmesi planlanmaktadır.

Çok Kanallı CRM Uygulamaları Programı (MCCRM)
MCCRM Programı’nın 2012 yılında geliştirilen ve 2013 yılı başında devreye girecek olan birinci fazının kapsamı şube ve çağrı merkezinde aynı müşteri hizmeti arayüzünün kullanılmasıdır. BNP Paribas tarafından müşteri servisinde kanal entegrasyonları için geliştirilen uygulama bileşenlerinin TEB sistemlerine entegrasyonunu içeren ikinci fazın ise 2013 yılının üçüncü çeyreğinde devreye alınması planlanmaktadır.

Aktif Pasif Yönetimi/Hazine ve Finansal Piyasalar Kârlılık Ayrımı
Aktif Pasif Yönetimi/Hazine ve Finansal Piyasalar gruplarının kârlılıklarının alt masaları desk bazında ayrıştırılması projesi 2012 yılında gerçekleştirilmiştir.

Tüzel Kredi Yapısının Yenilenmesi Projesi

Temel Kredi Yapıları ve Kredi (KOBİ, İşletme ve Kurumsal) Teklif Süreçleri’nin sadeleştirilmesi ve yenilenmesini ve tamamen yeni bir altyapı oluşturmayı hedefleyen bu programın ilk fazı 2102 yılında gerçekleştirilmiştir. 2013’ün birinci yarısında ise, KOBİ kredileri scoring otomasyonu ve Merkezi Kredi Operasyon gibi projeleri içeren ikinci faz üzerinde çalışılacaktır.

 

TEB İNSAN KAYNAKLARI GRUBU

İnsan Kaynakları Politikası
TEB’in insan kaynakları çalışmalarındaki temel amacı finans sektöründeki insan kaynakları uygulamaları arasında en iyi örneklerden biri olmak, rekabet avantajı sağlayacak şekilde insan kaynaklarıyla ilgili tüm süreçleri etkin olarak yönetmek ve bunları koordine ederek performans desteği sağlamaktır.

TEB İnsan Kaynakları;

için çalışmaktadır.

TEB İnsan Kaynakları, uygulamalarıyla tüm Banka çalışanlarına hızlı ve etkin bir şekilde destek vermekte; TEB şubelerinin verimlilik ve performansının daha da artırılmasında büyük rol oynamaktadır.

TEB’in 2012 yıl sonu personel sayısı 9,288, şube sayısı ise 509’dur.
TEB çalışanlarının %61’i üniversite, %5.5’i yüksek lisans mezunu olup %0.1’i ise doktora derecesine sahiptir.

2012 yılında TEB’de kişi başına düşen eğitim ise 62 saat olarak gerçekleşmiştir.

2012 yılında Yetenek Yönetimi ve TEB Yetkinlik Modeli
2012 yılında Yetenek Yönetimi süreçleri kapsamında yüksek potansiyel ve performans gösteren çalışanlar belirlenerek bu çalışanların gelişimleri, çalışanların yöneticisi ile beraber özel olarak izlenmiştir.

Çalışanların ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan bireysel eğitim planları, mentorluk çalışmaları ve diğer gelişim araçlarıyla TEB çalışanlarının gelişimlerine önemli katkılar sağlanmıştır.

TEB Yetkinlik Modeli
TEB’in vizyonu, misyonu, kurumsal değerleri ışığında çalışanların gelişiminde önemli bir role sahip olan TEB Yetkinlik Modeli; üstün performansın sürekliliğini sağlamayı hedeflemektedir. 2012 yılında BNP Paribas Yetkinlik Modeli ile uyumlu hale getirilen ve 4 ana davranış grubu altında Lider Ol, İşinin Sahibi Ol, Sonuç Al ve Kendini Geliştir’den oluşan TEB yetkinlik modelinde 19 yetkinlik bulunmaktadır.

Geleneksel TEB Yetenek Günü 6 Nisan 2012 tarihinde gerçekleştirilmiştir.
TEB Yetenek Günü’nde performans ve potansiyeli yüksek çalışanlar bir araya getirilerek Banka’nın vizyon ve ortak hedefleri paylaşılmıştır. “Dijital Dünya’da Yeni Nesil Bankacılık” teması kapsamında fikirler geliştirilerek grup çalışmaları yapılan toplantıya TEB’in üst yönetimi katılım sağlamıştır. Üst yönetimin vizyon ve hedef içerikli açılış konuşmalarından sonra yetenekler, sektörle ilgili çeşitli konularda proje çalışmaları yaparak üst yönetime sunumlarını yapmıştır.

Global yeteneklere, kariyer hedefleri doğrultusunda yurt dışında çalışma deneyimi edinmeleri için destek verilmiştir.
2012 yılında TEB, BNP Paribas Grubu içinde yapılacak yeni görevlendirmelere ilişkin kuralların ve politikaların belirlendiği ve grup içi görev değişikliklerine daha fazla olanak sağlayan, Fransa, Belçika, İtalya, İngiltere ve Lüksemburg arasında oluşturulan “Mobility Community” üyesi olarak TEB, çalışanlarına uluslararası kariyer fırsatları sunmaya devam etmiştir.

İnsan Kaynakları Grubu’nun 2012 Yılı Projeleri

En İyi İşyeri Modeli, 3 önemli kavram etrafında şekillenmektedir. Bunlar çalışanın

olarak sıralanabilir.

Gerçekleştirdiği inovasyon çalışmaları 2009 yılında Gartner tarafından dünyaya örnek gösterilen TEB, 2012’de inovasyon ile ilgili aktiviteleriyle çalışanlarını ve müşterilerini yaratıcılığa teşvik ederek inovasyon kültürünü yaygınlaştırmaya, müşterilerine yenilikçi ürünler sunmaya devam etmiştir.

2012 yılında TEB’in inovasyon çalışmalarının yansıması olan TEB Akıl Fikir Yarışması’nın altıncısı düzenlenmiştir.
Müşterilerine sunduğu yenilikçi ve yaratıcı hizmetlerle onların hayatını kolaylaştıran TEB, inovasyonu farklılaşma stratejisinin en önemli araçlarından biri olarak görmektedir. Yarışma aynı zamanda

gibi sosyal amaçları da içermektedir.

Akıl Fikir Yarışması kanalı ile TEB’e 5 yılda 18 bine yakın fikir ulaştırılmıştır. Sadece 2012 yılında genç üniversite mezunları ve Banka müşterilerinden 7,050 inovatif fikir gelerek, 13 proje hayata geçirilmiş olup, 17 proje üzerinde ise hala çalışılmaktadır.

Müşterilerden, üniversite öğrencilerinden ve yeni mezun genç profesyonellerden gelen fikirler yine TEB’in müşterilerine sunduğu ürün ve hizmetlere dönüştürmüştür. Malatya ilinde Kayısı şeklinde ATM uygulaması hayata geçirilen inovasyonlardan biri olmuştur. Yine QR Code ile ATM’lerimizden para çekilebilmesi ve web sitesi üzerinden Banka müşterilerinin Kredi Kartı başvurularının sonuçlarını takip edebilmesi gibi projeler de hayata geçirilmiştir. Akıl Fikir Yarışmalarımıza katılan 5 finalist TEB ailesine katılmıştır.

Kurum içinde Kıvılcım Portal aracılığıyla TEB çalışanlarının yenilikçi ürün ve hizmet fikirlerinin değerlendirilmesine devam edilmiştir.
2010 yılında ilk defa gerçekleştirilen ve çalışanların farkındalığını ve kurum bağlılığını artırmayı hedefleyen kurum içi inovasyon yarışmaları ile Banka çalışanlarının farklı birimlerdeki çalışanlar ile ekip olarak fikir üretmelerinin teşvik edilmesi sağlanmış, yenilikçi projeler yarıştırılarak eğlenceli bir rekabet ortamı yaratılmıştır.

Kurum içi inovasyon yarışmalarının üçüncüsü olan ve eski Yönetim Kurulu üyesi Sayın Rıfat Taranto anısına düzenlenen “Rıfat Taranto Bankacılık Yarışması”nda dereceye giren projelerden

gibi projeler hayata geçirilmiştir.

TEB Akıl Fikir Buluşması
Her yıl TEB çalışanları, müşterileri ve üniversite öğrencilerinin katılımıyla gerçekleştirilen “Akıl Fikir Buluşması” 2012 yılında da gerçekleştirilmiştir.

2012 yılı teması “Dijital Dünyada Yeni Nesil Bankacılık” olan etkinlikte sektörün önde gelen isimlerinden konuşmacılar dijital dünyadaki gelişmeleri katılımcılara aktarmış, Kıvılcım Portal ile fikirlerini ileten en yaratıcı çalışanlar ve “Akıl Fikir Yarışması”nda dereceye giren müşteriler, üniversite öğrencileri, yeni mezunlar ödüllerini almıştır.

TEB’de Müşteri Deneyimi: 111 proje
TEB’in yüksek standartlı hizmeti mükemmel hale getirmeyi hedeflediği “Müşteri Deneyiminde Mükemmellik” çalışmasına 2011 yılı Mayıs ayında başlanmıştır. Çalışmanın temel amacı müşteri memnuniyetinin, sunulan hizmetler ve yaşatılan deneyimler ile mükemmel hale getirilmesi ve maksimumda tutulması, TEB’in bu konuda sektörde en öne çıkan banka olmasıdır.

Müşteri Deneyimi Yönetimi alanında başarının, tüm TEB çalışanlarının katılımı ile mümkün olacağının bilinci ile tüm yöneticilere ve çalışanlara Müşteri Deneyiminde Mükemmellik eğitimleri verilmiştir. TEB’de görev yapan güvenlik görevlilerinden üst yönetime kadar tüm çalışanların ‘Müşteri Deneyimi’ konusunda farkındalık kazanması için yapılan faaliyetlerin ardından müşteri deneyimi konusunda mevcut durum analizleri yapılmıştır. Tüm fonksiyonların birbirleri ile senkronize bir şekilde müşteri odaklı bir yaklaşımla hareket etmeleri için çalışmalar yapılarak müşteri deneyimi yaratacak çok sayıda proje belirlenmiş ve hayata geçirilmeye başlanmıştır. 2012 yılı süresince 111 proje hayata geçirilmiştir.

Müşteri Deneyimi konusunda Banka çalışanlarının yetkinliklerini artırmayı hedefleyen “Müşteri Sen Bizim Her Şeyimizsin” adlı e-öğrenme programı hayata geçirilmiştir. Şube İşlem Yetkilileri ise yine aynı hedefle hazırlanan “Mükemmel Hizmet, Etkin Satış” adlı sınıf eğitimlerini tamamlamışlardır.

Üniversite Aktiviteleri - Akıl Fikir Kampüsü
TEB İnsan Kaynakları Grubu, 2012 yılında da genç yetenekleri erken belirlemek ve onlara TEB’i tanıtmak amacıyla üniversite kampüs aktivitelerine aktif bir şekilde devam etmiştir.

Akıl Fikir Kampüsü’ne 2012 yılında 85 öğrencinin katılımı sağlanmıştır.

TEB’de Eğitim
İnsan Kaynakları Grubu Eğitim ve Gelişim Bölümü, günümüzde finansal hizmetler sektörünün en önemli ayrıştırıcı unsurunun “nitelikli ve eğitimli insan gücü” olduğunun bilinciyle, TEB Grup çalışanlarının kişisel ve profesyonel gelişimlerini hızlandırmayı, böylece Kurumun stratejik hedeflerine ulaşmasında temel aktörlerden birisi olmayı amaç edinmiştir.

TEB; sürekli öğrenme ve gelişime önem veren, çalışanlarına yatırımı ön planda tutan bir kurum olarak 2012 yılında da herkese eşit fırsat ve olanaklar sunmak ilkesi doğrultusunda eğitim çalışmalarına devam etmiştir. Banka’nın eğitim programları, BNP Paribas ile karşılıklı işbirlikleri ile yürütülmüştür.

2012 yılında, TEB’in eğitim ve gelişim stratejileri ve hedefleri çerçevesinde,

gerçekleştirilmiştir.

Sınıf-içi programlara ek olarak, eğitim programlarını destekleyici eğitsel videolar TEB’in sanal öğrenme platformu üzerinden tüm çalışanların kullanımına açılmıştır. Banka’nın mevcut e-öğrenme kataloğu özellikle ürün eğitimleri olmak üzere farklı türde sanal eğitimlerle zenginleştirilmiştir.

TEB Öğrenme Yolculuğu
2012 yılında, TEB, BNL (İtalya), BNP Paribas Fortis (Belçika) ve BDDF (Fransa)’teki global yetenekler için, onların mesleki ve kişisel yetkinliklerini geliştirmek, onlara BNPP Grubu’nu daha yakından tanıtmak, TEB bünyesindeki en iyi uygulama örneklerini görmelerini sağlamak ve birbirleri ile olan ilişkileri geliştirmek amacıyla TEB Öğrenme Tur’u hayata geçirilmiştir.

5 hafta süren Learning Tour kapsamında

TEB Mentor Uygulaması
TEB Mentor uygulamasının hedefi, Banka ve Grup Şirketleri çalışanlarının kişisel yetkinliklerini ve iş becerilerini geliştirmek için kendilerinden daha deneyimli çalışanların tecrübelerinden yararlanmalarını sağlamaktır.

TEB Mentor uygulamasına 2012 yılında da devam edilmiştir. 434 Banka çalışanına 400 eğitimci ile destek verilmektedir.

TEB Mentor uygulamasından yararlanmak isteyen ancak ihtiyaçlarına mentorluk dışında bir kanal ile yanıt verilebilecek Banka çalışanlarının talepleri de farklı metotlar ile (eğitim, rotasyon, kariyer görüşmesi vb.) karşılanmıştır.

Çalışan El Kitabı
Banka çalışanları ile TEB’in kurum değerlerini, vizyon ve stratejisini paylaşmak ve aynı zamanda IK uygulamaları hakkında detaylı bilgi vermek amacıyla kılavuz bir doküman olan çalışan el kitabı hazırlanmıştır.

Liderler Öğretiyor
Üst düzey yöneticilerin iş ve özel hayatları ile ilgili tecrübelerini Banka çalışanlarına keyifli bir sohbet ortamında aktardıkları organizasyonlar düzenlenmiştir.

TEB Çalışanları Birlikte
Çalışanların bir araya gelerek birlikte keyifle vakit geçirmelerine, günün amacına yönelik ortak konularını paylaşmalarına olanak tanıyan etkinlikler düzenlenmiştir. Bu etkinliklerden bazıları, “En İyi İşyeri Partisi”, “Genç Bankacılar ile Ofiste 1 gün”, “Yılbaşı Partisi”dir.

TEB Bülten
2 ayda bir düzenli olarak yayımlanan TEB Bülten, tüm TEB haberlerini ve güncel konuları TEB çalışanlarına ulaştırarak, çalışanların büyük resmi görmesine, büyük bir ailenin üyesi olduklarını hissetmelerine olanak vermektedir.
Bu Hafta Bitmeden
Orta ve Üst kademe yöneticilere özel hazırlanan haftalık bülten ile çalışan bağlılığı konusunda Banka yöneticilerinin dikkat etmeleri gereken noktalar ve en iyi uygulamalar paylaşılmaktadır.

TEB Kulüp
Spor, hobi, sanat, eğlence ve indirimler konusunda çalışanlara olanaklar sunulmaya devam edilmiştir. 2012 yılında gerçekleştirilen etkinliklerden bazıları

olmuştur.

Üst Yönetimle Kahvaltı Sohbetleri
Çalışanların üst yönetim ile tanışmaları ve daha yakın iletişim kurabilmelerini sağlamak amacıyla kahvaltı organizasyonları yapılmıştır.

BNP Paribas İletişim Araçları
BNP Paribas’nın 80 ülkede yaklaşık 200,000 çalışanına yönelik hazırladığı iç iletişim dergisi Ambition, ve internet televizyonu Starlight yayınlarına bu yılda Türkçe olarak devam edilmiştir. İş kolu çalışanlarına yönelik hazırlanan ve IRB’den haberlere yer veren IRB Bülten’de bu yıl ilk defa TEB çalışanları ile İngilizce olarak paylaşılmıştır.

Avita Çalışan Destek Programı
Çalışanların tıbbi, psikolojik destek, mali, hukuki danışmanlık konularında 7/24 destek alabilecekleri bir program oluşturulmuştur.

“İK Yanınızda” Toplantıları
Çalışan memnuniyetini ve kurum bağlılığını artırmanın yolunun çalışanlara daha yakın olmaktan ve onları dinlemekten geçtiği inancıyla hayata geçirilen İK Yanınızda toplantıları ile bu yıl da şube ve Genel Müdürlük çalışanları ile bir araya gelinmiştir.

Hem Banka hem Grup Şirketler için düzenlenen İK Yanınızda toplantılarında interaktif bir şekilde yapılandırılan genel bilgilendirme oturumlarının yanı sıra talep eden tüm çalışanlar ile birebir görüşmeler yapılmıştır.

İK Çözüm Merkezi
TEB İnsan Kaynakları uygulamalarına ilişkin iç ve dış müşterilerin ilettiği soru ve taleplerin ilk başvuru noktası olarak hızlı ve hatasız karşılanması memnuniyetlerinin artırılması ve buna yönelik bir iletişim platformunun oluşturulması amacıyla kurulan İnsan Kaynakları Çözüm Merkezi, 2012 yılında da faaliyetlerine devam etmiştir.