2017 FAALİYET RAPORU
PDF BNP PARIBAS GRUP İLETİŞİM ENGLISH

ÖZET YÖNETİM KURULU RAPORU

Değerli hissedarlarımız, müşterilerimiz ve çalışanlarımız,

2017 yılında, TEB’in aktif toplamı yılın başından itibaren %8 oranında artarak 85.8 milyar TL’ye ulaşırken, net kârı 1,068.8 milyon TL olarak gerçekleşmiştir. TEB’in ekonomiye ve müşterilerine sağladığı desteğin en önemli göstergesi olan krediler 2017 yılında toplam aktiflerinin %74’ünü oluşturdu. Toplam 63.3 milyar TL’lik kredilerin yarıya yakını Türkiye ekonomisinin lokomotifi KOBİ’lere kullandırıldı.

Her dönem olduğu gibi risk yönetimine ve aktif kalitesine öncelik veren TEB’in 2017 yılında takipteki kredilerinin oranı %3.02 seviyesinde gerçekleşti. Aynı dönemde toplam mevduat ise %12 oranında artarak 55.6 milyar TL’ye ulaştı. İstikrarlı büyümesini güçlü sermaye yapısıyla birlikte sürdürmekte olan TEB’in özkaynakları %16 oranında artarak 9 milyar TL’ye ulaşırken sermaye yeterlilik rasyosu ise hedef rasyo olan %12’nin oldukça üstünde %16.12 olarak gerçekleşti.

TEB’in ülke ekonomisine desteği devam etmiş; BNP Paribas’nın global hizmet ağının sağladığı desteğin de yardımıyla, dış ticaret alanında farklılaşmış ve ihtisaslaşmış bir banka konumuna ulaşmıştır. Çok uluslu firmalara nakit yönetiminde sağlanan önemli avantajlar ve kolaylıklar ile, dünya çapındaki iştirakleri için tek bir global çözüm isteyen küresel müşterilerine yönelik nakit yönetimi uygulamaları geliştirmeye devam etmiştir.

TEB, reel ekonomiyi desteklemenin yanında, kurumsal sosyal sorumluluğunun bir gereği olarak belli başlı sosyal ve çevresel konularda inisiyatifler almaktadır. Bu yaklaşım, çevresel, sosyal ve yönetişimsel risklerin hassas bazı sektör ve ürünlerde dikkat alınmasını ve  aynı zamanda sürdürülebilir kalkınma prensiplerine saygılı davranılmasını gerektirmektedir. Bir diğer ifade ile, yaklaşım, günümüz ihtiyaçlarının, gelecek nesillerin ihtiyaçlarını karşılama kabiliyetlerine zarar vermeden giderilmesi anlamına gelmektedir.

TEB, 2017 yılında da piyasa koşullarının ve yasal düzenlemelerin daha da önem kazandığı bir dönemde Uyum konusunda kendisine yüksek standartlar koyarak müşterilerine hizmet etmeyi sürdürmüştür.

Alternatif Dağıtım Kanallarına verilen öncelik şubeden yapılan işlemlerin dijital kanallara taşınması suretiyle sürmüş, müşteriyi merkeze alan 2020’li yıllarda dijital ve çevik banka olma hedefi tüm çalışanların katkısı ile sürmüştür.

TEB'in dönüşüm programı, etkili sonuçların elde edilmesi adına yenilikçi bir yaklaşımla ve kilit noktaları hedefleyerek hızla devam etmektedir. Verimli, dijital ve şık müşteri arayüzleri uygulanmaktadır. Bunlar, gelişmiş, dijitalleştirilmiş iş ve dağıtım modelleri ile olduğu kadar, müşteri odaklılığın, verimliliğin, çevik modellerin ve bu dönüşüme sahip çıkacak çalışanların güçlendirilmesini öngören çalışmaların odak noktasında yer aldığı süreçlerle birleştirilmektedir.

Her şeyin dijitalleştiği günümüzde siber güvenliğin önemi daha da artmış, bilgi teknolojileri güvenlik alt yapılarının iyileştirilmesi ile birlikte kurum çalışanlarının bu konuda eğitimler yoluyla bilinçlenmesi de sağlanmıştır.

TEB’in 2017 yılı faaliyet sonuçlarını ve mali tablolarını görüşlerinize sunarken, her zaman yanımızda yer alan ve bize güvenen siz değerli pay sahiplerimize, ekibimize, müşterilerimize ve iş ortaklarımıza Yönetim Kurulu olarak teşekkürlerimizi sunarız.

Saygılarımızla,

Yönetim Kurulu