2019 FAALİYET RAPORU
PDF BNP PARIBAS GRUP İLETİŞİM ENGLISH

TEB İNSAN KAYNAKLARI GRUBU

TEB yaklaşık 9.000 çalışanıyla büyük bir ailedir. Bu büyük ailenin her bir üyesinin mutluluğu TEB için çok değerli ve önemlidir. Mutlu çalışanın mutlu müşteriyi; mutlu müşterinin de sürdürülebilir başarıyı beraberinde getireceğine inanılır. TEB’in iş hedeflerini gerçekleştirilebilmesi için stratejisinin temelinde insan kaynakları yer alır.

Stratejik Önceliklerimiz

Temel İlkelerimiz

1. Güven, Saygı & Şeffaflık: Birbirimize değer veririz & güven, saygı ve şeffaflığa dayalı bir kültürü benimseriz

2. Sorumluluk: Tüm paydaşlarımıza karşı sorumlu davranırız

3. Çeviklik: Bankamızı kendi işyerimiz gibi sahiplenir ve çevik bir düşünce yapısıyla hareket ederiz

4. Disiplin: Tüm kural ve regülasyonlara uyarak, kararlarımızı ve aksiyonlarımızı disiplinli bir yaklaşımla hayata geçiririz

5. Tek Banka / Biz Kültürü: Her zaman tek bir Banka yaklaşımıyla düşünür ve hareket ederiz

Çalışanlar İçin Pozitif Yönetim

Birlikte ‘En İyi İşyeri’ni yaratıyoruz.

TEB, “Pozitif Yönetim” yaklaşımı ve çalışana değer veren uygulamaları doğrultusunda “En İyi İşyeri” yolculuğunu 2012’de başlatmıştır. Banka, 2016’da “Great Place to Work - En İyi İşverenler” listesine giren ilk ve tek banka olmuştur. Ayrıca şirketlerin İnsan Kaynakları politika ve uygulamalarını değerlendiren dünyanın saygın kuruluşlarından Top Employers Institute, TEB’i 2019’da da Avrupa ve Türkiye’nin En İyi İşverenleri arasında değerlendirmiştir.

TEB 7 yıl üst üste Top Employer Turkey ve Top Employer Europe Sertifikalarını alma başarısını göstermiştir.

TEB, her yıl yapılan “Global People Survey” çalışan memnuniyeti anketleri ile çalışanlarını dinlemeye devam etmektedir. Banka, kapsayıcı ve katılımcı insan kaynakları uygulamaları ile çalışanlarını ilgilendiren tüm konularda onları bilgilendirip karar verme süreçlerine dahil etmektedir. Banka’nın tüm gruplarını ve saha ekiplerini temsil eden yaklaşık 600 TEB’li ile birlikte oluşturulan Çalışanın Sesi Platformu ile düzenli olarak bir araya gelinmekte, aksiyon planları birlikte oluşturulmaktadır.

İK Bizbize Toplantıları’nda her yıl saha ve genel müdürlük ekiplerinden yaklaşık 3.500 TEB’li bir araya gelmektedir. Toplantılarda, çalışan anketi sonuçları beraber değerlendirilmekte, yeni uygulamalar paylaşılmakta ve çalışan geribildirimleri toplanarak, sorular açıklıkla cevaplanmaktadır.

Performansı ile fark yaratan çalışanlar, objektif bir şekilde belirleniyor ve ödüllendiriliyor.
TEB, Performans Yönetim Sistemi ile, TEB Grubu hedef ve stratejileriyle, bireysel hedeflerin ve iş sonuçlarının aynı doğrultuda olması, çalışanların doğru hedeflere yönlendirilmesi ve gelişimlerinin sağlanması ve bu sayede organizasyonel verimliliğin arttırılması amaçlanmaktadır.

Bunun yanı sıra, Performans Sistemi çalışanların yetkinlik gelişimlerinin takip edilmesi, buna yönelik Gelişim Planlarının hazırlanması, Kariyer Yönetimi, Ücret, Ödüllendirme ve Eğitim sistemlerine ilişkin bilgilerin toplanmasında en önemli araçtır.

Bu sistem çerçevesinde, TEB’in kurumsal hedefleri en üst kademeden en alt kademelere doğru, “birey” seviyesine kadar indirgenmektedir. Performans değerlendirmesi, kişilere indirgenen iş hedeflerinin gerçekleşmesi ve çalışanların yetkinlik hedeflerine ulaşmadaki başarıları dikkate alınarak objektif kriterler çerçevesinde yapılmaktadır.

Performans Yönetimi;

Şeffaf kariyer komiteleri

TEB’de terfi ve mobilite için toplanan kariyer komitelerine yönetici pozisyonunda  olmayan çalışan temsilcileri de katılarak görüşlerini iletmektedir. Bu şekilde TEB’liler terfi kararlarında söz sahibi olmakta, sürecin şeffaf bir platformda yapıldığını gözlemleme fırsatı bulmaktadır.

Yerel ve Uluslararası kariyer fırsatları

Banka, stratejik ortağı BNP Paribas’nın da desteği ile TEB’de geleceğin liderlerine hem kurum içi hem de uluslararası mobilite fırsatları sunmaktadır.

TEB’in tarafsız ve açık iletişim ilkesi doğrultusunda, BNP Paribas ve TEB Grubunda yer alan tüm açık pozisyonlar, Banka ve Grup Şirketleri genelinde duyurularak tüm çalışanlara başvuru fırsatı tanınmaktadır.

Bu doğrultuda müdür ve üstü kadrolara yapılan yönetici atamalarının iç kaynaklardan karşılanması temel ilkedir. 2019 yılında yapılan yönetici atamalarının %85’i iç kaynaklardan karşılanmıştır.

Sürekli Gelişim Fırsatları ile Geleceğin İşgücünü yaratan bir yaklaşım

TEB’de üstün performansa ulaşmak için sürekli olarak kaliteyi iyileştirici süreç ve sistemlerle birey ve takım performansını artırmak, çalışanların performans ve yetkinliklerini geliştirerek kendilerine profesyonel bir iş ortamı ve kariyer fırsat(lar)ı  yaratmak ve geleceğin liderlerini yetiştirmek temel amaçtır.

Yüksek potansiyel ve performans gösteren TEB’liler, üst düzey yöneticiler ile bir araya gelebildikleri etkinliklerde yer almakta, kendilerini tanıtma imkanı bulmakta, açık ve samimi bir ortamda fikirlerini paylaşabilmektedir.

TEB’de geleceğin liderlerinin, kariyer gelişimi yolculuklarında; yönetsel becerilerinin değerlendirilmesi, güçlü ve gelişime açık yönlerinin belirlenmesi ve geliştirilmesi amacıyla Değerlendirme Merkezi ve Liderlik Becerileri Geliştirme Programları uygulanmaktadır. Bu programlar doğrutusunda kişiye özel gelişim programları sunulmaktadır.

Yetenek Yönetimi kapsamında 2019 yılında 72 yetenek  Değerlendirme Merkezine, 98 yetenek Liderlik Becerileri Geliştirme Programlarına, 325 yetenek bireysel gelişim planları çerçevesinde mesleki ve kişisel gelişim programlarına katılmıştır.

TEB’lilerin dijital kaslarını, TEB Dijital Akademi ve Let’s Get Digital ile güçlendiriyor.

Banka, TEB’lileri iş dünyasındaki hızlı değişime hazırlamaya, değişen rollerin gerektirdiği yetkinlikleri geliştirmeye odaklıdır.

TEB, geleceğin liderlerini yetiştirirken, genç yeteneklerin tek bir alanda ilerlemelerini desteklemek yerine, mobilite ile disiplinler arası yetkinlikler kazandırmak, takım kurmak ve birlikte çalışmak konularında desteklemeyi hedeflemekte; eğitim ve gelişim programlarını sürekli yenilemektedir.

2018 yılında hayata geçirilen TEB Dijital Akademi her işkolunun ihtiyaçlarına özel tasarlanmış gelişim programları içermektedir. TEB Dijital Akademi, her seviyeden TEB’linin yeni teknolojileri ve yeni trendleri yakından takip etmelerine imkan sunmakta, dijital okuryazarlığı artırmaktadır. 2019 yılında 1.700 TEB’li bu programlara katılmıştır.

TEB Akademi çatısı altında finans sektörünün en önemli ayrıştırıcı unsurunun “nitelikli ve eğitimli insan gücü” olduğunun bilinciyle, çalışanların hem kişisel ve mesleki gelişimlerine en etkili şekilde destek olunmakta, hem de lokal ve global regülasyonlara yönelik zorunlu eğitimler gerçekleştirilmektedir. 2019 yılında 9.000’e yakın TEB’linin bu eğitimlere katılımı sağlanmış; kişibaşı ortalama 42 saat eğitim sunulmuştur. 

İnovasyon ve girişimciliği teşvik eden bir çalışma ortamı

TEB, 2007’den beri aralıksız gerçekleştirdiği inovasyon çalışmalarıyla, dünyaca ünlü danışmanlık firması Gartner’in 2008’de yayınladığı finans sektöründe “İnovasyon Kültürü Oluşturma ve Yaygınlaştırma” başlıklı raporda dünyaya örnek gösterilmiştir. 2013 - 2016 yılları arasında ise European Financial Management Association (EFMA) tarafından 4 yıl üst üste “En Başarılı İnovasyon Yönetimi Yapan Banka” olarak örnek gösterilmiştir.

2014 yılında ise Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), İnovaLİG kapsamında yaptığı değerlendirmede TEB’i “Türkiye’nin İnovasyon Kaynakları Şampiyonu” seçmiştir.

Her seviyede girişimci liderler yetiştiriyoruz

TEB 2014’ten itibaren inovasyonu bir adım öteye taşıyarak sektörde bir ilki daha gerçekleştirmiş, Kurum İçi Girişimcilik Programı’nı başlatmıştır.

Bu program ile kurum içinde girişimci bir kültür yaratılarak Banka’nın geleceğini değiştirebilecek yenilikçi projeler üreten ve bu projeleri hayata geçirebilecek iç girişimler yetiştirilmektedir. Programla mevcut iş yapış biçimleri değiştirilmekte, TEB’lilerin projelerini birer girişimci gibi geliştirip hayata geçirebilecekleri bir çalışma ortamı sunulmakta; girişimcilik kaslarını güçlendirecek eğitim programları, mentorluk, koçluk desteği sağlanmaktadır.

TEB, Kurum İçi Girişimcilik Programı kapsamında gerçekleştirdiği Fikir Maratonları/ Hackathonlar ile yenilikçi, yaratıcı, girişimci çalışanlarını dış girişimciler (fintech / startup) ve mentorlarla bir araya getirmektedir. TEBlilerin birbirlerinden beslenerek projelerini geliştirdikleri ve 48 saat içinde iş modelleri ile ilgili prototip yarattıkları bir ortam yaratılmaktadır.

2019 yılında beşinci yılına giren TEB Kurum İçi Girişimcilik Programı’na iç girişimci ruhu taşıyan TEB’lilerden 200’ü aşkın proje başvurusu iletilmiştir. Üst düzey yöneticilerden oluşan TEB İnovasyon Komitesi’nin belirlediği iç girişimciler hızlandırma programına dahil edilerek projelerini geliştirmek üzere mentorluk, koçluk ve eğitim desteği alarak projelerini bir girişimci gibi geliştirme fırsatı bulmuşlardır.

TEB, Kurum içi Girişimcilik Programı ile Türkiye'nin en yenilikçi şirketlerinin ödüllendirildiği Gamechangers Turkey 2015 Ödülleri kapsamında Liderlik Ödülü’nü almıştır.

TEB’de yenilikçiliğin bir evi var:
TEB HOME – Startup İş Birliği Programı

İnovasyonu hızlandırma amaçlı ortak bir çalışma platformu olan TEB HOME ile birçok kanaldan gelen yenilikçi projeler önceliklendirilmekte ve bu projeleri hayata geçirecek takımlar kurulmaktadır. Projeleri gerçekleştirirken yenilikçi metodlar kullanılmakta, startuplarla iş birliğine gidilmektedir. TEB HOME’a alınan projeler sadece TEB’de değil Banka’nın stratejik ortağı BNP Paribas’nın diğer ülkelerinde de uygulanabilmektedir. 2019 yılında 3 proje uluslarası platformda yer alma başarısı göstermiştir.

TEB çalışanları, Home Programında fikir ve projelerini girişimcilerin/ startupların teknoloji alanındaki yetkinliklerinden faydalanarak test etme fırsatı bulmakta, finansal teknoloji girişimcilerinin çevik dünyasını Banka’ya taşımaktadır.

Böyle bir ortamda çözüm üretip değişim için inisiyatif alan, girişimcilik kasları güçlenen TEB’liler yetiştirilmektedir.

TEB’in inovasyon ekosistemi her geçen gün büyüyor.

Ürünlerin geleceği, gençler ve müşterilerle birlikte tasarlanıyor.

TEB, 2007’den bu yana çalışanlarının yanı sıra müşterilerini, öğrencileri, girişimcileri, akademisyenleri ve tedarikçileri inovasyon ekosistemine dahil etmiştir. Banka’nın ürün ve hizmetleri iş birliğiyle yeniden tasarlanırken, inovasyon kültürü çok daha geniş kitlelere yayılmaktadır.

TEB Akıl Fikir Yarışması ile 12 yıldır İcat Çıkarmaya devam ediyor.

2019 yılında TEB’in inovasyon çalışmalarının kurum dışındaki en büyük yansımalarından biri olan Geleneksel TEB Akıl Fikir Yarışması’nın on ikincisi düzenlenmiştir.

2018-2019 döneminde, Akıl Fikir Yarışması’na 15.944 başvuru iletilmiştir. Bu başvuruların  %75’i üniversite öğrencilerinden, %16’sı müşterilerden ve %9’u tekno girişimcilerden gelmiştir.

Yarışmaya katılan finalistler özel bir inovasyon ve girişimcilik kampına davet edilerek yarışmaya hazırlanmaktadır. Kazananlara finansal ödüllerin yanı sıra TEB’de kariyer fırsatları da sunulmaktadır. Bugüne kadar 12 finalist TEB ailesine katılmıştır.

TEB, Gençleri önemsiyor.

TEB, uygulamalarıyla gençlere potansiyellerini gösterebilecekleri, kendilerini sürekli geliştirebilecekleri ve katma değer yaratabilecekleri bir çalışma ortamı sunmaktadır. 

“Benim TEB’im Benim Dünyam” mottosuyla hem TEBlilere hem de TEBli olmak isteyen gençlere başarılı, yenilikçi, sürekli gelişim fırsatları sunan,  sağlıklı, keyifli ve gönüllü bir dünya vaat edilmektedir.

Birlikte Öğreniyoruz: Fikirbazlar

Herkesin birbirinden öğrendiği bir çağdayız. Bu bilinçle hareket eden TEB, usta liderler ile genç TEBlileri bir araya getiren ve bankanın öncelikleri paralelinde seçilen konularda proje geliştirebilecekleri bir ortam sağlamaktadır.

TEB Tasarım Atölyesi’nde usta Fikirbazlar yani TEB’in deneyimli yöneticileri ile genç fikirbazlar birlikte tasarım odaklı düşünme (design thinking) eğitimleri alıp yenilikçi projeler geliştirmektedir.

Finans sektöründe bir test sürüşü: Shortcut Staj Programı

Yarının liderleri kendini bir kuruma ait hissetmeden önce o kurumu test etmek isterler. TEB’de, test sürüşü yapmak isteyen üniversite öğrencilerine yönelik “kariyere giden en kestirme yol” mottosu ile Shortcut staj programı uygulanmaktadır. Shortcut, gençlere TEB yöneticileri ve çalışanları ile bir proje gerçekleştirebildikleri 8-12 haftalık profesyonel bir çalışma deneyimi sunmaktadır.

TEB’de 2019 yılında yaklaşık 140 öğrenciye TEB’de staj imkanı sağlanmıştır.

Kampüs Buluşmaları, üniversite öğrencilerine TEB yöneticileri ile bir araya gelme ve finans dünyası ile tanışma imkanı sunmaktadır. 2019 yılında tanıtım faaliyetleri, sunumlar, kariyer şenlikleri, yönetici sohbetleri, elevator pitch ve vaka çalışmaları, ders katılımları ile 10.000’den fazla öğrenciyle bir araya gelinmiştir.

TEB dijital platformlarda gerçekleştirdiği kariyer etkinlikleri ile de üniversiteli gençlere ulaşmaktadır. Bu kapsamda, finans dünyasında kariyer yapmak isteyenlere yol gösterilmekte ve finans sektöründeki kariyer fırsatları tanıtılmaktadır.

TEB’de, işe alım süreçlerinde geleneksel kanalların dışında dijital platformlar da sıkça kullanılmaktadır. Banka, gerektiğinde online mülakat yaparak işe alımlar gerçekleştirmektedir.

Banka’nın hedef ve stratejileri doğrultusunda, 2019 yılı içinde yaklaşık 355.000 başvuru toplanmış ve yaklaşık 3.150 iş görüşmesi gerçekleştirilmiştir. Adayların işin gerektirdiği yetkinliklere uygun olarak seçilebilmesi için farklı seçme yerleştirme araçları kullanılarak 786 kişi TEB ailesine katılmıştır.

TEB’de 1 Gün etkinliğimiz ile üniversite öğrencileri Banka’ya davet edilerek TEB’deki hayatın birebir gözlemlenmesi sağlanmaktadır. 2019 yılında 150 ünivesite öğrencisini TEB’de ağırlanmıştır.

TEB Akıl Fikir ve Gençlik Buluşması

2007 yılından bu yana her yıl, yeni bir tema ile TEB’li yeteneklerin bir araya getirildiği inovasyon buluşmalarının 2019’daki etkinliğine ilk kez üniversite öğrencileri de davet edilmiştir. Yaklaşık 500 üniversiteli gencin katılımı ile gerçekleştirilen bu etkinliğin teması “Aklım Gelecekte - Daha İyi Bir Gelecek İçin Pozitif Etki” olmuştur.

Gençler, etkinlik boyunca ilham verici sunumlar dinleme imkanı bulmuşlar, daha iyi bir gelecek için  nasıl katkı sağlayabileceklerini tartışma ve TEB’li yöneticilerle kariyer sohbetleri yapma fırsatı bulmuşlardır.

Etkinlikte ayrıca, Kurum İçi İnovasyon Yarışmaları ile fikirlerini ileten yaratıcı çalışanlara ve “Akıl Fikir Yarışması”nda dereceye giren müşterilere, üniversite öğrencilerine, yeni mezunlara ve teknolojik girişimcilere ödülleri de sunulmuştur.

TEB, Dijital İnkubasyon Merkezi kuruyor.

Banka’nın Dijital, Data ve Analitik yetkinliklerini güçlendirecek merkezi bir Dijital Yetenek Havuzu oluşturulması ve geliştirilmesini hedefleyen TEB, Dijital İnkubasyon Merkezi çalışmaları kapsamında özel bir işe alım süreci ve eğitim programı (Digital, Data & Agile Academy) hazırlamıştır.

Sektörde bir ilk olarak, 5 Aralık Dünya Mühendisler gününde “TEB Genç Mühendisler Buluşması” düzenlenmiştir. Etkinlik 1.200 başvuru içinden seçilen 80 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiş, katılımcılara TEB Dijital İnkubasyon Merkezi’ndeki analitik roller için aday olma  fırsatı sunulmuştur.

Çevikliğin yeni adresi: TEB Agile Studio

TEB’de çevikliği artırmak ve projeleri hızlı hayata geçirebilmek için IT Agile Studio kurulmuştur.

TEB Bilgi Teknolojileri ekibinde başlayan bu yaklaşımın iş kollarına ve destek fonksiyonlarına da yayılarak tüm organizasyondaki işbirliğinin artırılması ve çevikliğin yeni bir iş yapış şekli haline getirilmesi hedeflenmektedir.  

İnsan odaklı dijital uygulamaları birlikte yaratılıyor.

TEB’e yeni giren çalışanlar, işe başlamadan önce dijital platformda ön oryantasyon programına katılarak Banka ve uygulamalar işe başlamadan bilgi sahibi olmaktadır.

TEB çalışanları, mobil app mobiliTEB ile kurum içi kariyer fırsatlarına ve günlük hayatlarında sıkça kullandıkları insan kaynakları uygulamalarına kolayca ulaşabilmektedir.

TEB İK Chat Bot uygulaması hem TEBliler hem de adaylarla interaktif iletişim ortamı sağlayarak sorularını yanıtlamaktadır.

Risk bilinci yüksek ve bunu yönetebilen bir insan kaynağı hedefi

Banka genelinde, her seviyede çalışanın kendi görev ve sorumlulukları ile ilgili riskleri en etkin şekilde yönetebilmelerini hedefleyen “Birinci Seviye Kontrol” projesi tamamlanmıştır. Diğer taraftan TEB’de çalışanların risk bilincini arttırmak ve bu konuda kendilerine destek olmayı amaçlayan çalışmalar da sürdürülmektedir.

Birlikte iyilik yapıyoruz.

2019’da TEB’li koşucular, Adım Adım çatısı altındaki Sivil Toplum Kuruluşları yararına İstanbul Maratonu ve Runatolia Maratonu’na katılmışlardır. Maratonlara katılmayan TEBliler ise bağışlarıyla destek vermişlerdir.

TEB, 2008’den bu yana yardımseverlik koşularındaki performansı neticesinde, “En İyi Kalpli Kurum”lar arasında yer almaktadır.

Birliktelikten keyif alan bir aile
TEB çalışanları, üst düzey yöneticilerin bilgi ve birikimlerini dinleyebilecekleri “Liderler Kahvesi” alanında uzman isimlerin ilham veren kariyer ve başarı öykülerini paylaştıkları söyleşilerden oluşan “TEB Talks” ve son teknolojik gelişmeler ve trendlerin paylaşıldığı “Innovation Talks” toplantılarında bir araya gelmektedir.

Çalışanların ilgi alanlarıyla ilgili faaliyetlere katılmalarını ve iş dışında da bir araya gelmelerini sağlamak amacıyla kurulan TEB Kulüp bünyesinde TEB Band, Türk Sanat Müziği Korosu, TEB Fotoğraf Kulübü, TEB Satranç Kulübü, TEB Tiyatro ve TEB Dalış Kulübü yer almaktadır.

TEB Spor Akademisi çatısı altında çalışan sağlığını korumak, ekip ruhunu ve “biz” bilincini güçlendirmek, çalışanların kurumsal aidiyetini artırmak, sosyal sorumluluk kapsamında sosyal ve toplumsal fayda yaratmak amacıyla, spor alanında kurum içi organizasyonlar yapılmaktadır. Aynı kapsamda, çalışanların, kurum dışı spor etkinliklerine katılımı ve Banka takımlarının kurumu temsil etmeleri de sağlanmaktadır.

2019 yılında TEB Spor Akademisi etkinlikleri futbol, voleybol, basketbol, koşu ve tenis branşlarında devam etmiştir. 2019 yılında TEB Voleybol Takımı Corporate Games liginde şampiyon olmuştur.

Sektörde eşi benzeri olmayan bir köy: SAKLIKÖY
TEB’in eğitim ve gelişim faaliyetlerini gerçekleştirdiği Saklıköy’de aynı zamanda çalışanlar birbirleriyle ve yakınlarıyla sosyal amaçlı olarak bir araya gelebilmektedir.