CEPTETEB Güvenlik Uygulamaları

CEPTETEB Güvenlik Uygulamaları
    Paylaş

    4.5 G Geçişi Hakkında;

    Sim kartı 4.5G ile uyumlu olmayan ve bu nedenle sim kartını değiştiren müşterilerimizin internet ve mobil bankacılık kanallarına giriş aşamasında SMS ile gönderilen tek kullanımlık şifrelerinin yasal düzenlemelere bağlı banka uygulamaları nedeniyle iletilememesi söz konusu olabilir.

    İnternet ve mobil bankacılığına girişte SMS ile iletilen tek kullanımlık şifrenin tarafınıza iletilememesi durumunda;

    • İnternet şubesine girişte kart bilgileriniz ile,
    • Çağrı merkezi üzerinden kart ve kişisel bilgileriniz ile,
    • teb.com.tr / Anında Şifre adımından yeni şifre alarak,
    • TEB Şubelerinden sim kart blokenizi kaldırabilirsiniz.

     

    Bunların dışında sizden e-posta, SMS gibi iletilerle veya sizi telefonla arayarak bilgi talep eden kişilere itibar etmeyiniz.

    SORUMLULUKLARIMIZ


    CEPTETEB GÜVENLİK UYGULAMALARI İLE SİZE SUNDUKLARIMIZ

    1. İşlem Şifresi

    CEPTETEB ile  yapılan para taransferi işlemlerinde müşterinin isteğine bağlı olarak işlem sonunda müşteriye CEPTETEB için belirlediği PIN sorulur. (Mobil İmza ve TEB Ekranlı Kart kullanan müşterilerimize PIN sorulmamakta olup, işlem doğrulamayı mevcut yöntemleri ile yapmaları sağlanacaktır.) Eğer müşteri PIN bilgisini doğru olarak girerse işlem gerçekleşir, PIN girilmediği ya da hatalı giriş yapıldığı taktirde işlem gerçekleşmez ve böylece dolandırıcılık amaçlı işlemler önlenmiş olur.

    2. Tek Kullanımlık Giriş Şifresi Uygulamaları

    Bankacılık işlemlerini daha güvenli gerçekleştirmek için, CEPTETEB’e her girişinizde  kullanıcı kodu ve parolanızın ardından aşağıdaki yöntemlerden biri ile edindiğiniz tek kullanımlık şifrenizi girmeniz gerekmektedir. Tek kullanımlık şifre ile her kullanımda kişiye özel ve yeni bir şifre üretilir ve bu şifreler ne sözkonusu müşteri ne de bir başka kişi tarafından asla tekrar kullanılamaz. Bu sayede CEPTETEB ile  her yerden güvenli olarak giriş yapabilirsiniz.

    Tek Kullanımlık SMS Şifresi

    Bankacılık işlemlerini daha güvenli gerçekleştirmek için CEPTETEB’e girişte, TEB’de kayıtlı bulunan cep telefonu numaranıza yeni ve tek kullanımlık şifre SMS ile gönderilir. SMS ile gelen şifre 3 dakika için geçerlidir ve süre aşıldığında geçersiz hale gelerek giriş yapılmasını engeller.

     

    Cep Pratik Şifre

    Cep Pratik Şifre uygulaması ile Tek kullanımlık şifre üretmek için cep telefonunuza yüklenerek kullanılan bir güvenlik programıdır. Aynı zamanda iPhone kullanıcıları CEPTETEB’i cihazlarına indirip, Cep Pratik Şifreyi aktive ederek TEB İnternet Şubesi’ne güvenli bir sekilde giriş yapabilirsiniz.

    Mobil İmza

    TurkcellMobilİmza ile, her an her yerden işlemlerinizi tek şifre ile en güvenli şekilde gerçekleştirerek, kanunlarla garanti edilen güvenceyi yaşarsınız. Detaylı bilgi için tıklayın.

    PIN

    CEPTETEB’e iPhone cihazlari ile  ilk defa giriş yapan kullanıcılarımızdan CEPTETEB uygulamasına daha sonraki girişlerinde kullanılmak üzere 6 haneli PIN belirlemeleri istenilmektedir. Müşterilerimiz CEPTETEB’e daha sonraki girişlerinde kullanıcı adı, parola ardından yeni acılan ekrana bu PIN’I girerek bankacılık işlemlerini gerçekleştirebilirler.  Ayrıca para transferlerinde de müşterinin isteğine bağlı olarak bu PIN bilgisi sorulmaktadır.


    3. Parola

    CEPTETEB’e giriş kullanıcı kodu, parola ve şifre ile yapılmaktadır. İlk ekranda kullanıcı kodu ve parola girişi yapıldıktan sonra gelen yeni ekranda şifre girilecektir.

    4. Gizli Mesaj / Gizli Resim

    Türkiye’de ilk defa kişiye özel mesaj ve resim uygulamasıdır. Bu yöntem sayesinde müşteri, kullanıcı kodu ve parolası ile login olduğunda, şifre girmeden gelen resim ve mesajın, müşterinin kendisine ait olup olmadığını görerek, gerçekten CEPTETEB’e  bağlandığından emin olabilir.

    5. Anında Bilgilendirme

    Müşterinin belirleyeceği tutar ve üstünde yapacağı tüm para transferlerinde sistemde kayıtlı cep telefonu ve/veya e-posta adresine uyarı mesajı gelecek ve yapılan işlem hakkında müşteri anında bilgilendirilecektir. 

    GSM operatörleri 01.04.2016 tarihinden itibaren 4.5G mobil iletişim alt yapısını müşterilerinin hizmetine sunacaktır.

     

    Sim kartı 4.5G ile uyumlu olmayan ve bu nedenle sim kartını değiştiren müşterilerimizin internet ve mobil bankacılık kanallarına giriş aşamasında SMS ile gönderilen tek kullanımlık şifrelerinin yasal düzenlemelere bağlı banka uygulamaları nedeniyle iletilememesi söz konusu olabilir.

    İnternet ve mobil bankacılığına girişte SMS ile iletilen tek kullanımlık şifrenin tarafınıza iletilememesi durumunda;

     

    • İnternet şubesine girişte kart bilgileriniz ile,
    • Çağrı merkezi üzerinden kart ve kişisel bilgileriniz ile,
    • teb.com.tr / Anında Şifre adımından yeni şifre alarak,
    • TEB Şubelerinden sim kart blokenizi kaldırabilirsiniz.

     

    Bunların dışında sizden e-posta, SMS gibi iletilerle veya sizi telefonla arayarak bilgi talep eden kişilere itibar etmeyiniz.

    SORUMLULUKLARINIZ
    TEB İnternet Şubesi’nde Güvenliğiniz İçin

    Dolandırıcılık yöntemleri zamana ve teknolojiye bağlı olarak değişmekte ve artmaktadır. Çeşitli banka ve finans kurumları tarafından gönderilmiş gibi görünen sahte e-postalar son günlerde internette hızla yayılmaktadır. Bu e-postalarda verilen linkler aracılığı ile sizlerden, kişisel bilgileri, kart bilgileri ve şifreleri ile İnternet Şubesi şifreleri istenmektedir. Bu tür eylemler internet üzerinden yapılan dolandırıcılık girişimleridir. Bu tür e-postalara kesinlikle yanıt vermeyiniz ve istenen bilgileri kesinlikle girmeyiniz.
    TEB, e-posta yoluyla hiçbir şekilde şifre işlemleri yaptırmamakta ve müşterilerin kişisel bilgilerini istememektedir.

    TEB İnternet Şubesi'ni kullanmak istediğinizde tarayıcınıza sadece www.teb.com.tr adresini yazınız.
    CEPTETEB Wap Şubesi’ni kullanmak istediğinizde tarayıcınıza sadece wap.teb.com.tr adresini yazınız.
    Dolandırıcılık yöntemleri ile ilgili detaylar için tıklayın.
    TEB tarafından bu tür dolandırıcılık girişimlerine karşı uygulanan önemler hakkında bilgi almak için tıklayın.

    CEPTETEB Mobil Bankacılık Güvenliği İçin
    • İnternet Şubesi Kullanıcı kodu, Şifre ve Parola gibi size özel bilgileri kesinlikle üçüncü kişilerle paylaşmayınız. Bu bilgilerin yazılı olarak saklamayınız.
    • Hatırlamanızın daha kolay olacağını düşünerek adınızı, soyadınızı, doğum tarihinizi, telefon numaralarınızı vs şifre olarak kullanmayınız. Bunlar, kolayca tahmin edilebilirler.
    • Şifrenizi mutlaka belirli aralıklarla değiştiriniz.
    • TEB çalışanları hiçbir zaman sizden şifre ya da parolanızı söylemenizi istemeyeceklerdir. Böyle bir taleple karşılaşırsanız lütfen 444 0 666 numaralı telefonu arayarak durumu bildiriniz.
    • Hesabınızda olağandışı bir hareket olduğundan şüpheleniyorsanız 444 0 666 TEB Telefon Bankacılığı’nı kullanarak TEB ile irtibata geçiniz.
    • Cep telefonunuzun SIM kartı bilginiz dışında bloke olursa derhal operatörünüzle ve 444 0 666 TEB Telefon Bankacılığı’nı arayarak TEB ile irtibata geçiniz.
    Cep Telefonunuzun Güvenliği İçin
    • Cep Telefonunuza kurulu güncel bir anti-virüs yazılımı olmasına dikkat ediniz. Anti-virüs yazılımları, sisteminizi bilinen virüslerden ve olası saldırılardan korur. Anti-virüs yazılımı sürekli olarak güncellenmeli ve özellikle İnternet’ten dosya indirirken çalışır halde tutulmalıdır.
    • Bilgisayarınızda kişisel güvenlik duvarı (firewall) yazılımının kurulu olması, güvenliğinize olumlu katkı sağlayan bir unsurdur. Bu yazılımlar, bilgisayarınızda bulunan dosya veya bilgilerin başka bir kullanıcıya sizin bilginiz olmadan gönderilmesini ve bilgisayarınıza uzaktan erişilmesini engeller.
    Sayfa içeriğini puanla