Elektronik imza, elektronik işlemlerde kullanılan ve 5070 sayılı kanuna göre, elle atılan imza ile aynı hukuksal geçerliliğe sahip elektronik veridir.
E-İmza’nın Özellikleri:
- Yalnızca imza sahibinin kullanımına özgüdür.
- İmza sahibinin kimliğinin tespitini sağlar.
- Güvenli elektronik imza oluşturma aracı ile oluşturulur.
- İmzalanmış elektronik veride sonradan herhangi bir değişiklik yapılıp yapılmadığının tespitini sağlar.
E-İmza Hangi Bilgilerden Oluşur?
- Ad-Soyad
- T.C Kimlik No / Pasaport No
- Sertifika Başlangıç – Bitiş Tarih
E-İmza Nasıl Oluşturulur?
E-İmza, imza sertifikasının yüklü olduğu kart ve kart okuyucunun biraraya gelmesi ve imza sahibinin şifresini girmesiyle oluşturulur.
E-İmza Hangi İşlemlerde Kullanılır?
- Bankacılık işlemleri
- Kurum içi ve dışı elektronik yazışmalar
- Elektronik sözleşmeler
- E-ticaret
- Sigortacılık işlemleri
- E-devlet uygulamaları
- Kamu kuruluşlarıyla yapılan elektronik işlemler
Elektronik imza, 5070 Sayılı E-İmza Kanunu kapsamında yetkilendirilen Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcı‘lar tarafından verilmektedir. Müşterilerimiz, ESHS yetkili kuruluşları olan E-Güven, Türk Trust, E-Tuğra ve E-imza Bilgi Güvenliği Hizmetleri A.Ş'ye başvurarak e-imza sahibi olabilirler. TEB, e-imza sahibi olmak isteyen müşterilerilerine E-GÜVEN ve TURKTRUST ile yaptığı işbirlikleri ile indirimli ve farklı avantajlar sağlıyor.
TEB, müşterilerinin gönderdiği tüm işlem talimatlarında e-imza dönemini başlattı. Müşterilerimiz tarafından e-imza ile imzalanarak gönderilen tüm talimatlar, TL ve yabancı para ödeme dosyaları işleme alınıyor. TEB müşterileri, E-Güven ve Türk Trust’tan alacakları e-imzalara indirimli ve farklı avantajlarla sahip olabiliyor.
Güvenli elektronik imza kullanımı bankacılık işlemlerinde müşterilerimize büyük fayda ve kolaylık sağlıyor. İleri teknolojiyi kullanarak geliştirdiğimiz altyapı ile müşterimiz olan firmalar e-imzalı talimatlarını Bankamıza e-posta, Internet Bankacılığı ve sFTP aracılığı ile gönderebiliyorlar. Bu talimatlar bankamıza ulaştığında sistem kontrolünde ve otomatik olarak sonuçlanıyor. Müşterimiz olan firmaların imza yetkilileri bu sayede talimat imzalamak için firmalarında bulunma zorunluluğundan kurtuluyor, işlemlerini en güvenli ve en hızlı şekilde gerçekleştiriyor. Sağladığı kolaylıklar ve yüksek güvenlik avantajları ile bankacılık işlemlerinde e-imza kullanımının hızla yaygınlaşacağını öngörüyoruz.
Bankamıza talimatlarınızı bundan sonra e-imzanız ile göndermek istiyorsanız, ekli formu imzalayarak şubenize ulaştırabilirsiniz.