E-Arşiv

E-Arşiv
    Paylaş

    TEB, Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından verilen onay ile müşterilerine e-Arşiv (Elektronik Arşiv) hizmetini sunmaya başlamıştır.

    TEB’in e-Arşiv uygulaması ile TEB’den bankacılık hizmetlerinizin yanı sıra şirketiniz ihtiyaçlarına uygun olarak güvenilir bir şekilde servis alabilirsiniz Konu ile ilgili tüm soru ve sorunlarınız hakkında TEB Şubeleri'nden, 444 0 832 numaralı telefondan ya da  efaturadestek@teb.com.tr e-posta adresinden bilgi alabilirsiniz. 

    E-Arşiv Nedir?

    1. E-Arşiv Uygulaması; kâğıt ortamında düzenlenmek,muhafaza ve ibraz edilmek zorunluluğu bulunan faturanın, elektronik ortamda düzenlenmesi ve ikinci nüshasının elektronik ortamda muhafaza ve ibraz edilmesine imkân tanıyan bir uygulamadır.
    2. E-Arşiv tebliği kapsamında mükellefler, elektronik ortamda oluşturdukları faturayı, elektronik ortamda veya kağıt ortamında karşı tarafa iletir, ikinci nüshasını ise elektronik ortamda muhafaza ederler. E-Arşiv uygulamasına geçmek için E-Fatura uygulamasına geçme şartı bulunmaktadır. 

     

    * İnternet üzerinden mal ve hizmet satışı yapan ve 2014 yılı gelir tablosu brüt satış hasılatı tutarı 5 milyon lira ve üzerinde olan mükellefler’, en geç 01/01/2016 tarihine kadar e-Arşiv Uygulamasına geçmek zorundadır. Bunun dışında kalan mükellefler de E-Arşiv uygulamasına gönüllü olarak geçebilirler.

    TEB E-Arşiv'in Fark Yaratan Özellikleri

    TEB olarak sunduğumuz e-arşiv sisteminin fark yaratan özellikleri arasında; Portal ya da Entegrasyon (online/offline) çözümleriyle sisteme hızlı ve kolay geçiş imkanı, sisteme erişimde birden fazla kullanıcıyı yetkilendirme, fatura verilerini toplu olarak aktarabilme ve böylelikle şirketlerin tüm fatura gönderim sürecini tek bir noktadan yönetilebilme, şirketlerin fatura formatı ve görseline uygun tasarım ve detaylı raporlama imkanı yer almaktadır.

    Portal çözümümüzde; TEB e-arşiv uygulaması ile TEB e-fatura uygulaması aynı platform üzerinden hizmet vermektedir. Bu sayede müşterilerimizin tek bir noktadan uygulamalara erişmesi sağlanmaktadır.

    TEB e-Arşiv kullanan müşterilerimizin faturaları otomatik olarak 10 yıl boyunca saklanır, kolayca ulaşılarak, gerektiğinde UBL veya PDF formatlarında indirilebilmektedir.

     

    Neden E- Arşiv Fatura? 

     

    • Kağıt fatura basma ve gönderme maliyeti ortadan kaldırır.
    • Odalar dolusu klasörlenmiş fatura arşivleri tarih olur.
    • Muhasebe süreçlerinde hız artar, zamandan tasarruf sağlanır.
    • Otomasyona geçen elektronik sistemler ile hata oranı azalır.
    • Her yıl yüzbinlerce ağacın kesilmesi engellenir.

     

    E-Fatura ile E-Arşiv arasındaki farklar nelerdir? 

    E-Fatura:

    • E-Fatura sadece E-Fatura mükellefi kurumlar arasındaki kağıt fatura akışının elektronik ortama taşınmasıdır.
    • GİB e-Fatura sürecinde merkezi birimdir.
    • GİB portalı üzerinden, GİB’e entegre olmuş firma altyapısı üzerinden veya özel entegratör aracılığı ile kullanılabilir.
    • İsteyen her firma geçebilir.


    E-Arşiv:

    • E-Arşiv, hem tüzel hem de bireysel müşterilere kesilen faturaların elektronik ortamda düzenlenmesi, gönderilmesi ve arşivlenmesini kapsamaktadır.
    • GİB’e yalnızca arşivlenen e-Faturaların raporlaması yapılır, fatura gönderim sürecine GİB dahil değildir.
    • Yalnızca GİB’e entegre firma altyapısı üzerinden veya özel entegratör aracılığı ile kullanılabilir.
    • İsteyen her firma, öncelikle e-Fatura uygulamasına geçme şartı ile e-Arşiv uygulamasına geçebilir.
    Sayfa içeriğini puanla