4.5 G Geçişi Hakkında;
SIM kartı 4.5 G ile uyumlu olmayan ve bu nedenle SIM kartını değiştiren müşterilerimizin internet ve mobil bankacılık kanallarına giriş aşamasında SMS ile gönderilen tek kullanımlık şifrelerinin yasal düzenlemelere bağlı banka uygulamaları nedeniyle iletilememesi söz konusu olabilir.
İnternet ve mobil bankacılığına girişte SMS ile iletilen tek kullanımlık şifrenin tarafınıza iletilememesi durumunda;
- CEPTETEB İnternet Şubesi'ne girişte kart bilgileriniz ile,
- Çağrı merkezi üzerinden kart ve kişisel bilgileriniz ile,
- teb.com.tr / Anında Şifre adımından yeni şifre alarak,
- TEB Şubelerinden SIM kart blokenizi kaldırabilirsiniz.
Bunların dışında sizden e-posta, SMS gibi iletilerle veya sizi telefonla arayarak bilgi talep eden kişilere itibar etmeyiniz.
SORUMLULUKLARIMIZ
CEPTETEB GÜVENLİK UYGULAMALARI İLE SİZE SUNDUKLARIMIZ
1. İşlem Şifresi
CEPTETEB ile yapılan para taransferi işlemlerinde müşterinin isteğine bağlı olarak işlem sonunda müşteriye CEPTETEB Mobil için belirlediği PIN sorulur. (Mobil İmza ve TEB Ekranlı Kart kullanan müşterilerimize PIN sorulmamakta olup, işlem doğrulamayı mevcut yöntemleri ile yapmaları sağlanacaktır.) Eğer müşteri PIN bilgisini doğru olarak girerse işlem gerçekleşir, PIN girilmediği ya da hatalı giriş yapıldığı taktirde işlem gerçekleşmez ve böylece dolandırıcılık amaçlı işlemler önlenmiş olur.
2. Tek Kullanımlık Giriş Şifresi Uygulamaları
Bankacılık işlemlerini daha güvenli gerçekleştirmek için, CEPTETEB Mobil’e her girişinizde kullanıcı kodu ve parolanızın ardından aşağıdaki yöntemlerden biri ile edindiğiniz tek kullanımlık şifrenizi girmeniz gerekmektedir. Tek kullanımlık şifre ile her kullanımda kişiye özel ve yeni bir şifre üretilir ve bu şifreler ne sözkonusu müşteri ne de bir başka kişi tarafından asla tekrar kullanılamaz. Bu sayede CEPTETEB Mobil ile her yerden güvenli olarak giriş yapabilirsiniz.
Tek Kullanımlık SMS Şifresi
Bankacılık işlemlerini daha güvenli gerçekleştirmek için CEPTETEB Mobil’e girişte, TEB’de kayıtlı bulunan cep telefonu numaranıza yeni ve tek kullanımlık şifre SMS ile gönderilir. SMS ile gelen şifre 3 dakika için geçerlidir ve süre aşıldığında geçersiz hale gelerek giriş yapılmasını engeller.
Cep Pratik Şifre
CEPTETEB Mobil içinde yer alan Pratik Şifre yöntemini kullanarak, bireysel ve kurumsal internet şubesine giriş ve internet şube içerisindeki işlemlerinizi güvenli bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz. Bu yöntemi kullanmak için; CEPTETEB Mobil giriş ekranında Pratik Şifre menüsü ile aktivasyon işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.
Aktivasyon işleminizi gerçekleştirdikten sonra; CEPTETEB Mobil'e gelecek olan bildirimi tıklayarak ya da Cep telefonunuza bildirim ulaşmadıysa Pratik Şifre – Onay Bekleyen İşlemler menüsüne girerek bireysel ve kurumsal internet şubesine giriş işleminizi onaylayabilirsiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Mobil İmza
TurkcellMobilİmza ile, her an her yerden işlemlerinizi tek şifre ile en güvenli şekilde gerçekleştirerek, kanunlarla garanti edilen güvenceyi yaşarsınız. Detaylı bilgi için tıklayın.
PIN
CEPTETEB Mobil’e iPhone cihazlari ile ilk defa giriş yapan kullanıcılarımızdan CEPTETEB Mobil'e daha sonraki girişlerinde kullanılmak üzere 6 haneli PIN belirlemeleri istenilmektedir. Müşterilerimiz CEPTETEB Mobil’e daha sonraki girişlerinde kullanıcı adı, parola ardından yeni acılan ekrana bu PIN’I girerek bankacılık işlemlerini gerçekleştirebilirler. Ayrıca para transferlerinde de müşterinin isteğine bağlı olarak bu PIN bilgisi sorulmaktadır.
3. Parola
CEPTETEB Mobil’e giriş kullanıcı kodu, parola ve şifre ile yapılmaktadır. İlk ekranda kullanıcı kodu ve parola girişi yapıldıktan sonra gelen yeni ekranda şifre girilecektir.
4. Gizli Mesaj / Gizli Resim
Türkiye’de ilk defa kişiye özel mesaj ve resim uygulamasıdır. Bu yöntem sayesinde müşteri, kullanıcı kodu ve parolası ile login olduğunda, şifre girmeden gelen resim ve mesajın, müşterinin kendisine ait olup olmadığını görerek, gerçekten CEPTETEB Mobil’e bağlandığından emin olabilir.
5. Anında Bilgilendirme
Müşterinin belirleyeceği tutar ve üstünde yapacağı tüm para transferlerinde sistemde kayıtlı cep telefonu ve/veya e-posta adresine uyarı mesajı gelecek ve yapılan işlem hakkında müşteri anında bilgilendirilecektir.
GSM operatörleri 01.04.2016 tarihinden itibaren 4.5G mobil iletişim alt yapısını müşterilerinin hizmetine sunacaktır.
SIM kartı 4.5G ile uyumlu olmayan ve bu nedenle SIM kartını değiştiren müşterilerimizin internet ve mobil bankacılık kanallarına giriş aşamasında SMS ile gönderilen tek kullanımlık şifrelerinin yasal düzenlemelere bağlı banka uygulamaları nedeniyle iletilememesi söz konusu olabilir.
İnternet ve mobil bankacılığına girişte SMS ile iletilen tek kullanımlık şifrenin tarafınıza iletilememesi durumunda;
- CEPTETEB İnternet Şubesi'ne girişte kart bilgileriniz ile,
- Çağrı merkezi üzerinden kart ve kişisel bilgileriniz ile,
- teb.com.tr / Anında Şifre adımından yeni şifre alarak,
- TEB Şubelerinden SIM kart blokenizi kaldırabilirsiniz.
Bunların dışında sizden e-posta, SMS gibi iletilerle veya sizi telefonla arayarak bilgi talep eden kişilere itibar etmeyiniz.