İşlem sırasında yapılması gereken kontroller nelerdir?
Kartın üzerinde tahribat olup olmadığı, kartın son kullanım tarihinin geçip geçmediği, kartın ön yüzünde kabartma olarak basılı olan kart numarasının ilk dört hanesi ile hemen altında yazılı olan rakamın aynı olup olmadığı, kartın ön yüzünden Visa kredi kartları için güvercin hologramının, MasterCard kredi kartları için içiçe geçmiş dünya hologramının olup olmadığı. Visa ve MasterCard logolu kredi kartlarının fiziksel güvenlik özellikleri için tıklayın.
|
İşlem sonrasında yapılması gereken kontroller nelerdir?
POS’tan çıkan slip üzerindeki kart numarası ile kartın ön yüzündeki numaranın aynı olması gerekir. Müşterinin kimlik bilgileri ile kart üzerindeki isim bilgilerinin aynı olması gerekir. Slip üzerindeki müşteri imzası ile kartın arka yüzündeki müşteri imzasının aynı olması gerekir.
|
Hangi durumlarda müşterinin sahte kart kullandığından şüphelenebilirim?
Sahte kart kullanan kişilerin ortak özellikleri şunlardır:
- Genellikle sahte kredi kartını bir cüzdandan değil, gömlek cebinden veya pantolon cebinden çıkartırlar.
- Ellerinde birden çok kredi kartı bulundururlar.
- Genellikle yüzlerinin tamamını göstermemek amaçlı gözlük / güneş gözlüğü, şapka gibi aksesuar kullanırlar.
- Alışveriş sırasında çok konuşurlar. Üye işyeri sahibi ile sürekli iletişimde bulunurlar.
- Alacakları ürün hakkında ayrıntılı bilgiye sahiptirler.
- Alışveriş tamamlanıp kart onay verdikten sonra çok hızlı bir şekilde işyerini terk ederler.
- Eğer, kart onaylanmaz ise ellerinde bulunan diğer kartı kullanmak isterler. Ellerinde ikinci bir kredi kartı bulunmuyor ise yeni bir kredi kartı getirmek bahanesi ile işyerini çok hızlı bir şekilde terk ederler.
|
Müşterinin sahte kart kullandığından şüphelendiğimde ne yapmalıyım?
Şüphelendiğiniz her durumda veya Kayıp/Çalıntı Kart, geçersiz kart mesajları aldığınızda Kod 10 mesaj kodu ile Bankamızla temasa geçmeniz gerekmektedir. 444 0 832 numaralı POS Destek Hattı’ndan ya da 0216 635 35 35 numaralı telefondan “Ürün Güvenliği” birimimizi arayabilirsiniz.
|
Kod 10 Mesajı nedir?
Üye işyeri yetkilisinin, kredi kartını kullanmak isteyen müşteriden şüphe etmesi durumunda, kart sahibini şüphelendirmeden Bankamızdan kart ile ilgili bilgi alabilmesi için kullanılan bir koddur. İşyerinin Bankamız “Ürün Güvenliği Birimi”ni arayarak sadece "Kod 10 Mesajım var" demesi yeterlidir. İlgili kodu kullanarak, kartı kullanmak isteyen kişiyi şüphelendirmeden Bankamızdan kart ile ilgili bilgi alabilir. Buradaki önemli husus, kredi kartını müşteriye teslim etmeden kartı elinde tutarak Bankamızı Kod 10 Mesajı için araması gerekliliğidir. Kod 10 Mesajı sırasında, üye işyerinden kart numarası ve kartın üzerindeki güvenlik özellikleri Güvenlik Birimi personeli tarafından sorgulanacaktır.
|
Kayıp / Çalıntı Kart mesajı aldığımda ne yapmalıyım?
Müşterinizin ödeme yapmak istediği karttan Kayıp ya da Çalıntı Kart mesajı aldığınızda, kart hamili ile herhangi bir fiziki veya sözlü tartışmaya girmeden ve kendinizi riske atmadan karta el koyabilirseniz, kartı lütfen şubenize teslim edin. Teslim edilen Kayıp / Çalıntı Kartlar için Bankamız tarafından ödüllendirileceksiniz.
|
3D Secure Sistemi nedir, avantajları nelerdir?
3D Secure, internet üzerinden kredi kartıyla yapılan alışveriş işlemlerinin güvenliğinin artırılması için Visa ve MasterCard tarafından geliştirilmiş bir sistemdir. 3D Secure Sistemi’ni yüz yüze alışverişlerdeki chip&PIN uygulamasının sanal alışverişlerde kullanılan versiyonu olarak da tanımlayabiliriz. 3D Secure Sistemi’nde, internet üzerinden ödeme işlemi gerçekleşirken, banka tarafından kart sahibine sadece kendisinin bildiği ödeme şifresi sorulmakta ve bu şekilde kart sahibinin kimliği doğrulanmaktadır. Bu sayede kartların internet ortamında yetkisiz kişiler tarafından kullanılması engellenmektedir. Kart sahibinin kimliği, şifre ile kontrol edilmektedir. Bu kart sahibini tanımlama süreci, elektronik ödeme işlemlerindeki itiraz (chargeback) ve sahtecilik risklerini önemli ölçüde azaltmaktadır.
|
3D Secure Ssistemi’nin Üye İşyeri Açısından Yararları
- 3D Secure Sistemi, işyerinizin mevcut sistemine kolay entegre olur.
- Dolandırıcılık amaçlı alışverişleri azaltır. Sistemin güvenli olması sayesinde fraud işlemlerinde azalma meydana gelirken garanti olarak ödeme yapılması sağlanmış olacaktır.
- İşlem sırasında, kart sahibi 3D Secure şifresini kullanarak gerçek kart sahibi olduğunu onaylamış olur. Böylece e-ticaret işlemlerinin kötüye kullanılması ve harcama itirazı olarak geri dönmesi ihtimali ciddi oranda düşer. İşyerleri harcama itirazı nedeni ile doğacak maliyetlerden kurtulmuş olur.
- Online alışverişlerde müşteri güveniyle satışları arttırır. Visa Avrupa tarafından Almanya, İspanya ve İngiltere'de yapılan bir araştırmaya göre Verified by Visa® tarafından sağlanan güvenlik internet üzerinden alışveriş yapmayan kişilerin %84'ünü alışveriş yapmaya, internet üzerinden sık alışveriş yapmayan kişilerin ise %71'ini daha fazla alışveriş yapmaya teşvik etmektedir.
Alışverişte kullanılan kart 3D Secure iken, üye işyeri 3D Secure değil ise olası harcama itirazlarından kaynaklanacak tüm chargeback riski üye işyeri üzerinde olacaktır. Bu sebeple sanal POS işyerlerimizin 3D Secure ile çalışması zorunlu tutulmaktadır.
|